2026-04-14, 09:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Syftar på majoriteten av de som skriver i tråden. Nej tycker inte att man ska tro på alla utan bevisning i alla lägen. Vad jag ville framföra var att väldigt många väljer att misstro och kritisera allt den här personen gör . Om nu Greta känner sig otrygg, varför ska även det misstros? Tycker att många har så låg människosyn på det här forumet är skrämmande när man tänker efter. Bara en massa hat mot de som är ”vänster ” eller ” miljönånting” . Finns det inget annat folk kan engagera sig i?
Jag tror att du likt alla andra kläggiga människor oavsett politisk hemvist misstar negativa åsikter för hat.
Citera
2026-04-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Undersköterska? Var inte Greta så himla smart och hade högsta betyg i allt?
Undersköterska är nog det vanligaste yrket
för kvinnor i arbetarklassen.
Citera
2026-04-14, 09:40
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag anser (= "vet") att Greta Thunberg överlag har haft rätt i sak. Nästan hela tiden. Den emotionella komponenten i engagemanget är däremot värdelös.

Vad gäller de överemotionella åsikterna MOT Thunberg och det drev och språkbruk som förts så säger det mycket mer om de s.k. "kritikernas" bakgrund och kapacitet. Det är också på full display i den här tråden.

Sammantaget gör det att jag känner ett massivt förakt för alla sådana idioter, som garanterat är betydligt större och mer välgrundat än de "anti-woke"/"anti-Greta"-förakt de inbillar sig att de känner.

Att kritisera Thunberg i sak är både okej och välkommet, att själv öppet stå upp för de egna insikter och principer man har på samma sätt som Thunberg gör är modigt. Men att sitta och grupprunka anonymt på FB och försöka uppnå att känna nåt slags "samhörighet" för att man tillsammans anonymt snackar skit om en modig liten svensk brud som står upp för sina åsikter är bara så inihelvete satans patetiskt och värdelöst och fegt och sinnesjukt att världen faktiskt skulle vara bättre utan sådana "untermenschen". De är i själva verket de första jag skulle slänga ut från Sverige, om jag hade den makten. Det är en skam för Sverige att det finns sådana "svenskar".

Jag är noll intresserad av "Gretas tårar", och de påhopp som förekommit och förekommer är en förväntad respons eftersom en del av mänsklighet knappt lämnat grottmansstadiet bakom sig. Men Thunberg har fortsättningvis rätt i sak i nästan allt hon fört fram i offentligheten och hon har uppvisat ett mod som den överväldigande majoriteten av hennes belackare helt saknar.

Så lika litet som jag respekterar "anti-Greta"-mobben, lika mycket respekterar jag henne för vad hon vågat göra.

Mycket bra skrivet och jag håller med dig fullständigt!
Citera
2026-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Jag anser (= "vet") att Greta Thunberg överlag har haft rätt i sak. Nästan hela tiden. Den emotionella komponenten i engagemanget är däremot värdelös.

Vad gäller de överemotionella åsikterna MOT Thunberg och det drev och språkbruk som förts så säger det mycket mer om de s.k. "kritikernas" bakgrund och kapacitet. Det är också på full display i den här tråden.

Sammantaget gör det att jag känner ett massivt förakt för alla sådana idioter, som garanterat är betydligt större och mer välgrundat än de "anti-woke"/"anti-Greta"-förakt de inbillar sig att de känner.

Att kritisera Thunberg i sak är både okej och välkommet, att själv öppet stå upp för de egna insikter och principer man har på samma sätt som Thunberg gör är modigt. Men att sitta och grupprunka anonymt på FB och försöka uppnå att känna nåt slags "samhörighet" för att man tillsammans anonymt snackar skit om en modig liten svensk brud som står upp för sina åsikter är bara så inihelvete satans patetiskt och värdelöst och fegt och sinnesjukt att världen faktiskt skulle vara bättre utan sådana "untermenschen". De är i själva verket de första jag skulle slänga ut från Sverige, om jag hade den makten. Det är en skam för Sverige att det finns sådana "svenskar".

Jag är noll intresserad av "Gretas tårar", och de påhopp som förekommit och förekommer är en förväntad respons eftersom en del av mänsklighet knappt lämnat grottmansstadiet bakom sig. Men Thunberg har fortsättningvis rätt i sak i nästan allt hon fört fram i offentligheten och hon har uppvisat ett mod som den överväldigande majoriteten av hennes belackare helt saknar.

Så lika litet som jag respekterar "anti-Greta"-mobben, lika mycket respekterar jag henne för vad hon vågat göra.

Jag VET att Greta haft fel hela tiden från första dagen utanför riksdagshuset. Klimat”krisen” är en bluff och ett politiskt påhitt. Greta må vara intelligent men fattar ändå ingenting. Feluppfostrad unge som fått till följd att hon blivit narcissistisk.
Senast redigerad av lavsduns 2026-04-14 kl. 09:52.
Citera
2026-04-14, 09:43
Medlem
Här ska jag göra en motsats-Löfven: Vi såg detta komma.

Greta var en gång ett vilset barn med skakigt mående samt diagnos/er. Med detta i ryggen hamnade hon i ett strålkastarljus som inte ens många väsentligt stabilare personer i längden orkar med. Hon blev också alltmer radikal då hon gjorde kontroversiella val av "frågor" att driva. Det drog till sig ännu mer (negativ) uppmärksamhet. Detta är receptet för att nöta ner sig själv om man är sårbar.

Hoppas Greta får hjälp och stöd att återfinna balans i livet. Kanske hon kan välja att fokusera på mer positiva aspekter av livet än jordens (snara) undergång? Jag håller inte med om nästan något av det hon sagt/ gjort under åren, men jag önskar heller ingen sårbar individ att ha hamnat i denna rätt förutsebara situation.
Citera
2026-04-14, 09:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Ja, jag håller med dig. Hon var inne på helt rätt linje i starten. Jag oroade mig lite för att hon skulle börja gå mer och mer in på andra områden som är mer politiskt knutet än vad klimatet är vilket hon också gjorde. Det var väldigt synd att hon gjorde så.

För övrigt är jag enig med dig att det är riktigt patetiskt att sitta och ösa skit över en tjej på nätet på det sättet som sker. Dock ska man inte förvånas då det finns oväntat mycket slödder där ute.
Citera
2026-04-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Här ska jag göra en motsats-Löfven: Vi såg detta komma.

Greta var en gång ett vilset barn med skakigt mående samt diagnos/er. Med detta i ryggen hamnade hon i ett strålkastarljus som inte ens många väsentligt stabilare personer i längden orkar med. Hon blev också alltmer radikal då hon gjorde kontroversiella val av "frågor" att driva. Det drog till sig ännu mer (negativ) uppmärksamhet. Detta är receptet för att nöta ner sig själv om man är sårbar.

Hoppas Greta får hjälp och stöd att återfinna balans i livet. Kanske hon kan välja att fokusera på mer positiva aspekter av livet än jordens (snara) undergång? Jag håller inte med om nästan något av det hon sagt/ gjort under åren, men jag önskar heller ingen sårbar individ att ha hamnat i denna rätt förutsebara situation.
Men väldigt kaxig trots sin ”sårbarhet”. Anser sig vara felfri och är helt oförmögen att ta in fakta av oberoende och seriös forskning, dvs inte politiskt köpt ”forskning”.
Senast redigerad av lavsduns 2026-04-14 kl. 10:01.
Citera
2026-04-14, 10:03
Medlem
DonaldBidens avatar
Hon blir 123 år, ni läste det här först!
Citera
Medlem
Hon har iaf försökt göra något för att uppmärksamma den annalkande kollapsen.
Nånstans måste man ändå beundra henne. Många vill blunda för klimathotet, men innerst inne vet vi nog alla vart det bär hän ( nej jag gör inte heller något).
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jag VET att Greta haft fel hela tiden från första dagen utanför riksdagshuset. Klimat”krisen” är en bluff och ett politiskt påhitt. Greta må vara intelligent men fattar ändå ingenting. Feluppfostrad unge som till följd av det blev narcissist.

Va bra!

Det är bara att ta och snickra ihop en egen skylt, det duger t.o.m. bra med ditt ovanstående: "Greta hade fel hela tiden! Klimatkrisen är en bluff och ett politiskt påhitt!".

Fast nu var ju Thunbergs huvudargument förstås inte att "Klimatkrisen är verklig!", utan "Lyssna på forskarna!". Så egentligen kunde du lägga till också "Lyssna INTE på forskarna!".

Då skulle din skylt se ut så här:

"Greta hade fel hela tiden!
Klimatkrisen är en bluff och ett politiskt påhitt!
Lyssna INTE på forskarna!"
.

Och så klär du dig bara i färgglada kläder så att du syns och tar din skylt och ställer dig på riksdagshusets trappa. Det tar nog inte länge innan media är på plats. Så blir du intervjuad och kan (sannolikt) i ett inslag i dagens Aktuellt få redogöra för dina åsikter, under eget namn.

Då är du lika modig som den lilla svenska tjejen du skriver skit om på FB. Fast det är du ju inte egentligen, eller hur?
Citera
2026-04-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Men väldigt kaxig trots sin ”sårbarhet”. Anser sig vara felfri och oförmögen att ta in fakta av oberoende och seriös forskning, dvs inte politiskt köpt ”forskning”.

Jag förstår hur du menar och håller till stor del med. Men sårbara dåligt mående personer, särskilt om de är barn/ ungdomar, inser rätt sällan vad som är en bra väg för dem att välja i livet. Det är liksom kärnan i deras problematik.

Återigen, jag har inget tålamod alls med de extrema samt bitvis bisarra idéer Greta fokuserat sin gärning på, men jag hoppas hon hittar en väg framåt i livet som är mer givande för henne (och oss andra) än den hon hittills valt. Med ett bättre mående kanske hon också blir lite mindre "kaxig"?
Citera
2026-04-14, 10:09
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
En järnlady, inget svårt nog
Kan vara positivt med utvisning från Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in