2026-04-14, 07:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Ja men tydligen är det något som hon upplever. Varför ska allt ifrågasättas? Om Greta oroar sig för klimatet, låt henne göra det. Hon är uppenbarligen inte den enda.

Kan du citera var jag påstått att vi inte ska låta Greta känna vad hon vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Om Greta känner sig otrygg och utsatt av hat, fråga dig varför och vad kan man göra åt det då istället för att ifrågasätta validiteten i hennes yttrande.

Tycker du alltid att man ska tro alla utan bevisning i alla lägen, eller gäller det bara Greta?

Om jag går till polisen och påstår att Elpianot våldtog mig igår kväll, ska de bara fråga sig vad de kan göra åt det då och hur länge Elpianot kan låsas in, utan att först fråga sig om det stämmer överhuvudtaget och försöka säkerställa att det gör det utom rimligt tvivel?
Citera
2026-04-14, 07:10
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men snälla lilla pansarvagnen.. Du vet väl att när man är vänster så är allt som inte är hyllningar hat.

Förvisso. Förvisso.

Jag glömmer ibland sosse-speak och gör misstaget att försöka nyttja logik och objektivitet istället för politiska dogmer och blind tro på propaganda.

Jag har syndat.
Citera
2026-04-14, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Undersköterska? Var inte Greta så himla smart och hade högsta betyg i allt?

Hon fick väl godkänt i en enda kurs på sin tid på universitetet? Det är nog inte lätt att vara kroniskt online, klimat/antirasistisk influerare och studera samtidigt.
Citera
2026-04-14, 07:56
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Undersköterska? Var inte Greta så himla smart och hade högsta betyg i allt?

Japp, det undrar jag med. Tydligen så hade hon toppbetyg i både grundskolan och gymnasiet, så varför då plugga till en simpel undersköterska av alla yrken?

Det går liksom inte ihop, som allt annat med psykopat-Greta.
Citera
2026-04-14, 08:21
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Hon har stor erfarenhet som sjuksköterska, hon har varit hela jordens klimatsjuksköterska i många år nu.
Ser vi som en bra merit,van vid utomhusjobb under svåra förhållanden,militärsjuksköterska eller Röda korset.
Citera
2026-04-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hon är väl absolut väldigt intelligent.

Ja, det är äckligt. Men de känner sig väl hotade. För att ta ned henne så börjar man bjäbba om hennes sexliv.

Hon är inte smart. Att rapa upp propaganda utan att se nyanser är inte speciellt intelligent på något vis.
Citera
2026-04-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Ser vi som en bra merit,van vid utomhusjobb under svåra förhållanden,militärsjuksköterska eller Röda korset.
En järnlady, inget svårt nog
Citera
2026-04-14, 08:43
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Ja, det är ju givetvis helt sinnessjukt hur mycket hat som högern i allmänhet har spytt ur sig mot henne. Och det slutar liksom inte någonsin utan hon är en ständig demon för all höger att förinta. Det spelar ingen roll om det är fascister som njuter av massmord på civila och därför inte tål att Israel ifrågasätta, eller miljardärsdyrkare som vill förstöra så mycket av miljön som möjligt innan de dör, eller ens så kallade liberaler som nominellt tror på att medborgare ska ta sitt ansvar och stå upp och göra exakt det hon har gjort. Det är enbart hat som bor i högern.

Vänstermuppar och projicering alltså...
Citera
2026-04-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Klimataktivisten Greta Thunberg läser i dag till undersköterska på distans. Vart hon konkret funderar på att flytta vill hon inte säga. – Planen är väl mest att leva i en ryggsäck och sova på vänners köksgolv, säger Greta Thunberg till tidningen.

”Accepterat att jag inte kommer leva särskilt länge” säger hon. "Media och politiker" har arbetat emot oss för länge.

Gretas bekant Ell Jarl berättar om den långa kampen tillsammans med Greta: Extremhögerns trakasserier. "Alla ville ha något från oss". Ell är icke-binär och anslöt sig till Gretas initiala strejk för att komma vidare ur en utmattning. Än idag lider Ell Jarl (hen) av hjärntrötthet, utmattning och har praktik på Live green.

Greta och hennes bekanta fick genomgå trakkasserier av extremhögern menar hon, som när Kvartal omhuldade nazisten Christian Peterson. Fridays for future blev attackerade av Tobias Anderssons personliga trollarmé, vittnas det om.

Dokumentärfilmaren Helena Molin bekänner att hon aldrig försökt granska Fridays for Future - "Om något är det världsledarna som ska granskas och inte Gretas rörelse"

"Tårarna rinner ner för den 23-åriga aktivistens kinder. Greta Thunberg reflekterar över de extrema politiska tillvaro hon, och världen, befinner sig i. Det var en brutal tid vi var med om. De värsta dreven, hatet och hoten syns inte ens i dokumentären, fortsätter Greta. Vi var inte någon rik elit. Vi var bara barn."

Var media och extremhögern för hårda mot Greta? Varför vågar hon inte vara kvar i Sverige? Är det rätt att tvinga Greta att bo ur sin ryggsäck resten av livet? Hur ska hon klara sig?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-inte-trygg-i-sverige-langre

https://www.etc.se/kultur-noje/greta-thunberg-om-doedshoten-accepterat-att-jag-inte-kommer-leva-saerskilt-laenge

Man kan förvänta sig mordhot om man är nazist i Sverige. Vi gillar inte nazister.
Citera
2026-04-14, 09:15
Medlem
Graavargs avatar
Jag anser (= "vet") att Greta Thunberg överlag har haft rätt i sak. Nästan hela tiden. Den emotionella komponenten i engagemanget är däremot värdelös.

Vad gäller de överemotionella åsikterna MOT Thunberg och det drev och språkbruk som förts så säger det mycket mer om de s.k. "kritikernas" bakgrund och kapacitet. Det är också på full display i den här tråden.

Sammantaget gör det att jag känner ett massivt förakt för alla sådana idioter, som garanterat är betydligt större och mer välgrundat än de "anti-woke"/"anti-Greta"-förakt de inbillar sig att de känner.

Att kritisera Thunberg i sak är både okej och välkommet, att själv öppet stå upp för de egna insikter och principer man har på samma sätt som Thunberg gör är modigt. Men att sitta och grupprunka anonymt på FB och försöka uppnå att känna nåt slags "samhörighet" för att man tillsammans anonymt snackar skit om en modig liten svensk brud som står upp för sina åsikter är bara så inihelvete satans patetiskt och värdelöst och fegt och sinnesjukt att världen faktiskt skulle vara bättre utan sådana "untermenschen". De är i själva verket de första jag skulle slänga ut från Sverige, om jag hade den makten. Det är en skam för Sverige att det finns sådana "svenskar".

Jag är noll intresserad av "Gretas tårar", och de påhopp som förekommit och förekommer är en förväntad respons eftersom en del av mänsklighet knappt lämnat grottmansstadiet bakom sig. Men Thunberg har fortsättningvis rätt i sak i nästan allt hon fört fram i offentligheten och hon har uppvisat ett mod som den överväldigande majoriteten av hennes belackare helt saknar.

Så lika litet som jag respekterar "anti-Greta"-mobben, lika mycket respekterar jag henne för vad hon vågat göra.
Citera
2026-04-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Kan du citera var jag påstått att vi inte ska låta Greta känna vad hon vill?

Tycker du alltid att man ska tro alla utan bevisning i alla lägen, eller gäller det bara Greta?

Syftar på majoriteten av de som skriver i tråden. Nej tycker inte att man ska tro på alla utan bevisning i alla lägen. Vad jag ville framföra var att väldigt många väljer att misstro och kritisera allt den här personen gör . Om nu Greta känner sig otrygg, varför ska även det misstros? Tycker att många har så låg människosyn på det här forumet är skrämmande när man tänker efter. Bara en massa hat mot de som är ”vänster ” eller ” miljönånting” . Finns det inget annat folk kan engagera sig i?
Citera
2026-04-14, 09:26
Medlem
Wow , offerkoftan är total
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här