2026-04-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylven
Om kolven är vid tredje strecket så är det 60 klick kvar plus ev golden dose.
Tack snälla, då har jag koll på läget 😊
Citera
2026-04-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrix666
Mina provsvar kom nu in och jag har fått godkänt för Mounjaro.

Vilken "tjänst" är billigast när det gäller receptskrivning? Receptonline är rätt dyra med ett abonnemang som kostar minst 495:- i månaden (bindningstid 12 mån) så vill kolla alternativ som rekommenderas.

Doktera, inga bedrägliga abonnemang och dom tillåter att du klickar.

Bli inte lurad av Yazen eller liknande som lurar på dig månadskostnader i form av helt onödiga abonnemang.
Citera
2026-04-05, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen10
Tack snälla, då har jag koll på läget 😊
Sen kommer det ta stopp och du kan inte klicka. Men det finns fortfarande vätska kvar i sprutan. Ca 1 dos till. Denna går dock inte klicka fram utan du måste me ”våld” bryta fram och kan sen injicera det sista också (samma som 60 klick är det)
Citera
2026-04-05, 09:35
Avslutad
Irriterande att det är ganska mycket kvar när sprutan är "slut"... Att det inte går att trycka ut det sista, men jag tar en insulinspruta o suger ut det sista med o sen injicerar det också.
Citera
2026-04-06, 20:43
Medlem
LabilStabils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MounjArrow
Doktera, inga bedrägliga abonnemang och dom tillåter att du klickar.

Bli inte lurad av Yazen eller liknande som lurar på dig månadskostnader i form av helt onödiga abonnemang.
Hur "lätt" är det att få recept av Doktera? Tänker då om man ligger på 30+ BMI och har hyfsat midjemått.
När brukar man bli erbjuden att klicka? Efter första höjningen från 2.5mg till 5mg?
Citera
2026-04-07, 08:55
Medlem
Har alla med Blodtrycksdoktorn fått gå över på abonnemang & klick?
Citera
2026-04-13, 21:46
Medlem
Har kört Mounjaro sedan juni 2025 och gått ner ca 30 kg och har 3-4 kg kvar innan jag sen vill fortsätta stå på en låg underhållsdos. Pratade med min läkare på Kry idag som var rätt motvilligt till att höja dosen. Ser nu att det i journalen står ”Behandling med semaglutid ska inte pågå längre än 18 månader totalt.”

Någon mer som hört något om det? Fick smärre panik då det ju finns studier som visar att de allra flesta går upp rätt mycket i vikt när man avslutar medicineringen. Min plan var att fortsätta köra 2,5 mg dos när jag väl är i mål.

Är detta något påhitt från Kry pga granskningar eller är det något fler vårdgivare kör med?
Citera
2026-04-14, 06:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anette9089
Har kört Mounjaro sedan juni 2025 och gått ner ca 30 kg och har 3-4 kg kvar innan jag sen vill fortsätta stå på en låg underhållsdos. Pratade med min läkare på Kry idag som var rätt motvilligt till att höja dosen. Ser nu att det i journalen står ”Behandling med semaglutid ska inte pågå längre än 18 månader totalt.”

Någon mer som hört något om det? Fick smärre panik då det ju finns studier som visar att de allra flesta går upp rätt mycket i vikt när man avslutar medicineringen. Min plan var att fortsätta köra 2,5 mg dos när jag väl är i mål.

Är detta något påhitt från Kry pga granskningar eller är det något fler vårdgivare kör med?

De kanske avser att viktnedgångsfasen är behandlingen och att nästa fas kallas underhållsbehandling? Spekulerar bara, men vet många som har behandlats betydligt längre med semaglutid än 2 år. Själv är jag snart inne på tredje året.
Citera
2026-04-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
De kanske avser att viktnedgångsfasen är behandlingen och att nästa fas kallas underhållsbehandling? Spekulerar bara, men vet många som har behandlats betydligt längre med semaglutid än 2 år. Själv är jag snart inne på tredje året.

Nej han var tydlig med att det var dags ”att jobba själv” efter 18 månader. Tycker att det den kommentaren var rätt märklig, då har man som läkare inte förstått problemet med obesitas.

Okej vilken vårdgivare kör du? Jag kontaktade min VC igår för att se om de är mer tillåtande. Vill ju inte ha lagt x-antal tusenlappar och kämpat med att ha gått ner 30 kg för att sen börja gå upp igen. Världshistoriens dyraste jojjobantning annars!
Citera
2026-04-14, 07:29
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anette9089
Nej han var tydlig med att det var dags ”att jobba själv” efter 18 månader. Tycker att det den kommentaren var rätt märklig, då har man som läkare inte förstått problemet med obesitas.

Okej vilken vårdgivare kör du? Jag kontaktade min VC igår för att se om de är mer tillåtande. Vill ju inte ha lagt x-antal tusenlappar och kämpat med att ha gått ner 30 kg för att sen börja gå upp igen. Världshistoriens dyraste jojjobantning annars!

Att jobba själv? Vilken jävla idiot. Vi har inte gjort annat än att jobba själva förgäves (hade jag inte "jobbat själv" hade jag blivit smällfet istället för bara fet) större delen av livet många oss. Tack och lov finns det vettiga läkare som förstår att det sannolikt är en livslång behandling som krävs i och med kronisk sjukdom. Jag hade Yazen i början och nu en privat läkare.
Citera
2026-04-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liss1
Har alla med Blodtrycksdoktorn fått gå över på abonnemang & klick?

Menar du att de tillåter klick nu? Jag accepterade ”erbjudandet” om abonnemang idag motvilligt.
Ansökte till Doktera i fredags men har inte hört ett ljud från dem så jag får väl fortsätta hos blodtrycksdoktorn så länge.
Citera
2026-04-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundret-Blixt
Menar du att de tillåter klick nu? Jag accepterade ”erbjudandet” om abonnemang idag motvilligt.
Ansökte till Doktera i fredags men har inte hört ett ljud från dem så jag får väl fortsätta hos blodtrycksdoktorn så länge.

Sitter i samma sits. Funderar på att låta Doktera ta över min behandling? Får väl acceptera abonnemanget sålänge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in