2026-04-13, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag förstår inte? Spelar ni inte bridge eller vadå?

Har du svårt för att förstå att inget av det du skrev stämmer?
Citera
2026-04-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnorna jag syftade på verkar tjäna bra och klara ekonomin.

Sant

Ja då finns ju bättre förutsättningar! Dock vad jag läser är det alldeles för få för att väga upp det låga barnafödandet
Citera
2026-04-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
No money - no honey. Det borde du känna till vid det här laget.

Både Pelle och Henrik har ju pengar. Pelle får 350 000/år. Henrik 1 miljon/år.
Kvinnan väljer Pelle, för att hon är kär i honom.
Citera
2026-04-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Alla män är horor.

Jag föreslår att du lär dig vad ord betyder innan du börjar använda dem.

Citat:
Vem är parasiter och gold diggers?

Kvinnor. Har redan gåtts igenom mängder av gånger.
Citera
2026-04-13, 20:03
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Klart mina förslag skulle ha effekt, jag skriver dessa igen och förklarar varför:

Man kan öka barnafödandet genom att:

1. hjälpa unga mellan 20-30 ekonomiskt och praktiskt, så att de lättare kan skaffa barn och ändå få bra boende. Tex. rabatterade större lägenheter för par mellan 20-30 som har barn. Detta är unga par som alltså redan har barn. Att hjälpa dessa att få en större bostad med rabatterat pris, kan göra att de faktiskt funderar på att skaffa ett andra eller tredje barn. Och andra unga par som vill ha barn vet om att de kan få rabatterad bostad och vill de då ha barn och ekonomin är avgörande, så kan rabatten göra att de faktiskt satsar på barn. = ökar barnafödandet.

2. hjälpa även ensamstående kvinnor i högre utsträckning än idag till insemination. Precis som man kommer hjälpa par i högre utsträckning med IVF. Dessa kvinnor vill ju ha barn, men har ingen att skaffa detta med. Om man hjälper dem med fler inseminationer, så är chansen att det lyckas bli barn större. = ökar barnafödandet.

3. förenkla processen för tex. män som finner kärleken utomlands, att kunna få hit sin fru. Så att de förhoppningsvis kan börja producera barn. Som det är nu är det en byråkratisk process som tar tid. Visst, bra att man kollar att kvinnan vill komma hit osv. Att det inte är någon slavhandel. Men att det tar så läng tid... Då slösar man rent byråkratiskt på några av kvinnas fina fertila år (om hon är i fertil ålder). Finns män i Sverige som träffar kärleken i en fertil kvinna från tex. Thailand. Men byråkratiskt är det en utdragen process för henne att komma till Sverige trots at de är gifta. Skulle detta underlättas, så skulle hon ha fler fina fertila år här med sin make och de kanske hinner få några knoddar innan hon är infertil. = ökar barnafödandet.

Ja på 1. (FB) Barnlösheten ökar för att kvinnor väntar för länge

2. Blir problematiskt då det tydligen är väldigt svårt för ensamstående kvinnor, de som har det absolut svårast i samhället är ju just ensamstående kvinnor, inte män konstigt nog.

3. Skapar i förlängningen samma problematik som med internationella adoptioner;
(FB) Adoptioner
(FB) SD är inte rasister eller främlingsfientligt! (Sammanfogade trådar)/Mod
Citera
2026-04-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag föreslår att du lär dig vad ord betyder innan du börjar använda dem.

Kvinnor. Har redan gåtts igenom mängder av gånger.
Jag har inget emot att vara en hora/goldigger.
Jag kan sälja mig till ett mycket förmånligt pris det är bara att fylla min inbox.

Senast redigerad av Nyepost 2026-04-13 kl. 20:11.
Citera
2026-04-13, 20:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Man mäter inte så, kvinnor i Nigeria föder 4.8 (2025) barn per kvinna. Det betyder att många av dem får fler än 5 barn.

Nej folk vill inte ha barn. Att skaffa barn är inte rocket science men folk prioterar annat som att åka på semester och köpa skräp sen hittar de på ursäkter.

Så du menar att ett snitt inte funkar som faktiska antalet? Det blir alltså fler om man inte går på snitt?

Vissa vill inte ha barn. Andra prioriterar annat. Men en grupp som hade velat ha barn skaffar inte. Och jag tror inte det beror på ren ekonomi, snarare på en känsla av otrygghet eller att något ska bli fel.

Man behöver inga ursäkter för att inte skaffa barn. Barnlöshet är inte olagligt.
Citera
2026-04-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så du menar att ett snitt inte funkar som faktiska antalet? Det blir alltså fler om man inte går på snitt?

Vissa vill inte ha barn. Andra prioriterar annat. Men en grupp som hade velat ha barn skaffar inte. Och jag tror inte det beror på ren ekonomi, snarare på en känsla av otrygghet eller att något ska bli fel.

Man behöver inga ursäkter för att inte skaffa barn. Barnlöshet är inte olagligt.
Jag menar att det är irrelevant i sammanhanget eftersom 4.8 barn är siffran från förra året. Om fattiga människor i Nigeria får 5 barn i snitt (vissa får ju fler) kan inte Svensson som kastar massa mat varje vecka och åker på semester skaffa lika många?

Fast om man börjar diskutera saken så hittar de på ursäkter istället för att säga som det är. Så funkar vi tydligen.
Citera
2026-04-13, 20:12
Medlem
Citat:
1. Det är ett svepskäl. Jag har för mig att man testat detta i bla Ungern och det var misslyckat.

2. Om kvinnan vill ha barn så kan hon skaffa det generellt. Återigen är det ofta ett svepskäl tex om du träffar en man och han inte vill skaffa barn inom ett år kan du dumpa mannen om det är en prio för dig. Man kan också göra en deal med en man att han får 200 000 kr och slipper jobba i x antal år. Många män hade nappat på det även om de inte gillar kvinnan.

3. Då är din polare inte den skarpaste kniven i lådan. Han hade kunnat hämta hit en 25-åring istället så hade han inte haft det problemet. Han hade också kunnat åka dit på semestern och nuppat henne varje dag i en månad, eller lämnat sperma som de fryser in.

Men hur gammal är du egentligen? Skärp dig.
Varför kunde inte din polare som hämtat en infertil kvinna från Thailand hitta kärleken i Sverige?

1. Kan gå bättre här.

2. Med risk för könssjukdomar och annat.

3. Han hämtade inte hit "någon". De träffades när de båda var ute och reste. Blev kära. Och på den vägen var det. Sådant händer, vet du. Att kärleken slår till. Och vill man ha barn ihop, så vill man ju kunna träffa avkomman dagligen också. Inte att den bor 24 timmar bort...

Min polare har haft kvinnor i Sverige. Rentav haft några fina kvinnor som har kärat ner sig i honom och som han varit attraherad av. Men som jag skrev: han var ute och reste. Hon var ute och reste. De träffades och blev kära. Och på den vägen var det.
Citera
2026-04-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Kan gå bättre här.

2. Med risk för könssjukdomar och annat.

3. Han hämtade inte hit "någon". De träffades när de båda var ute och reste. Blev kära. Och på den vägen var det. Sådant händer, vet du. Att kärleken slår till. Och vill man ha barn ihop, så vill man ju kunna träffa avkomman dagligen också. Inte att den bor 24 timmar bort...

Min polare har haft kvinnor i Sverige. Rentav haft några fina kvinnor som har kärat ner sig i honom och som han varit attraherad av. Men som jag skrev: han var ute och reste. Hon var ute och reste. De träffades och blev kära. Och på den vägen var det.
1. Ja man kan ju vinna på lotto också.

2. Man kan inte ta ett test tror du som man kan visa upp?

3. Mm det var en slump att det blev en thai när han var "ute och reste". Ge dig!
Citera
2026-04-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Din fantasi om att alla kvinnor skönhetsoperar sig stämmer helt enkelt inte. För de mesta så inser kvinnorna inte att de är för gamla förrän de kommer upp i 35 års åldern och då har deras karriär stått i fokus och knappt någon man vill ha dem då. De tror att man bara kan trolla fram en snubbe efter karriären vilket inte stämmer utan när deras verklighet kommer ikapp så inser de att det är försent.

Att kvinnor uppfattar mitt inlägg på olika sätt bryr jag mig inte ett dugg om, lättkränktheten och flashback är liksom inte kompatibla. Däremot tycker jag att kvinnorna får skylla sig själva om de vill göra karriär och blir föråldrade och sedan stå där ensamma, dethär ingen annans fel utom de själva.

Att du sedan insinuerar att skönhetsoperationer löser allt är fel, männen ser till förmågan att skaffa barn också hos en kvinna och den är högst begränsad över 30

Vilka fantasier du har. Det är ytterst få kvinnor som "satsar på karriären". Flertalet kvinnor nöjer sig med en kort till medellång utbildning och en fast tjänst, när de är unga. Och de hinner skaffa både man och barn parallellt med utbildning och jobb! Går alldeles utmärkt! Om männen är intresserade dvs... Är männen inte redo för barn, så blir det inga barn förens vd 30+.

Det med skönhetsoperationer har du helt missuppfattat vad det handlade om och varför jag påtalade det. Läs om, läs rätt.
Citera
2026-04-13, 20:22
Medlem
Citat:
1. Ja man kan ju vinna på lotto också.

2. Man kan inte ta ett test tror du som man kan visa upp?

3. Mm det var en slump att det blev en thai när han var "ute och reste". Ge dig!

1. Om Stina 24 och Petter 26 har ett barn. Hon är mammaledig och han jobbar. De vill ha fler barn, gärna tätt. Men bor i en två och vill ha minst en trea. Men har inte råd. Skulle de då kunna flytta till en trea som egentligen kostar 11 000 i månaden och få den för 8000 i månaden (pga. de är unga föräldrar) så skulle de satsa på det och på att skaffa ett litet syskon. Men de är givetvis inte sugna på att bo i tvåan och skaffa syskon.

2. Klart man kan. Men det är svårare med hem-insemination.

3. Just hon var inte från Thailand. Hon var från annat asiatiskt land. Nära Thailand. Och de träffades på resa i ett helt annat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in