2026-04-13, 17:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Stämmer det verkligen att Greta har toppbetyg? Hon verkar ju mest ha flummat runt och gjort allt annat än att studera.

Greta som undersköterska förresten? Skulle jag besöka en vårdgivare där hon jobbar så skulle jag vända på klacken illa kvickt. Denna vänsteraktivist verkar ju spritt språngande galen! Tvivlar på att någon ens vill anställa fanskapet.
Greta hade toppbetyg från grundskolan och gymnasiet och studerade något på universitetet men tycks hoppat av de studierna.

Greta kan inte få vilket jobb som helst men några ganska bra jobb skulle hon definitivt kunna få.
Citera
2026-04-13, 17:01
Medlem
Karmans avatar
Börjar Greta äntligen bli verklighetsförankrad?
Citera
2026-04-13, 17:02
Medlem
psaks avatar
Man kan inte säga att hon inte redan har en intressant livshistoria i alla fall.
Själv håller jag med henne i det att vara mot Israel, men givetvis inte i det att vara mot svensk nationalism.
Citera
2026-04-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon har ju knappt bröst så vem skulle vilja betala för att se henne naken?

Stand up - pin up i ett eller freek show där hon visar sin kärlek till naturen och tvärtom, hon blir påsatt av naturen av diverse utsatta djur, såsom mongolisk dvärgkamel med puckel arsle, Iransk näsapa, Israeliskt hängbukssvin, m.fl.
Det hade man nog betalat för.
Citera
2026-04-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Klimataktivisten Greta Thunberg läser i dag till undersköterska på distans. Vart hon konkret funderar på att flytta vill hon inte säga. – Planen är väl mest att leva i en ryggsäck och sova på vänners köksgolv, säger Greta Thunberg till tidningen.

”Accepterat att jag inte kommer leva särskilt länge” säger hon. "Media och politiker" har arbetat emot oss för länge.

Gretas bekant Ell Jarl berättar om den långa kampen tillsammans med Greta: Extremhögerns trakasserier. "Alla ville ha något från oss". Ell är icke-binär och anslöt sig till Gretas initiala strejk för att komma vidare ur en utmattning. Än idag lider Ell Jarl (hen) av hjärntrötthet, utmattning och har praktik på Live green.

Greta och hennes bekanta fick genomgå trakkasserier av extremhögern menar hon, som när Kvartal omhuldade nazisten Christian Peterson. Fridays for future blev attackerade av Tobias Anderssons personliga trollarmé, vittnas det om.

Dokumentärfilmaren Helena Molin bekänner att hon aldrig försökt granska Fridays for Future - "Om något är det världsledarna som ska granskas och inte Gretas rörelse"

"Tårarna rinner ner för den 23-åriga aktivistens kinder. Greta Thunberg reflekterar över de extrema politiska tillvaro hon, och världen, befinner sig i. Det var en brutal tid vi var med om. De värsta dreven, hatet och hoten syns inte ens i dokumentären, fortsätter Greta. Vi var inte någon rik elit. Vi var bara barn."

Var media och extremhögern för hårda mot Greta? Varför vågar hon inte vara kvar i Sverige? Är det rätt att tvinga Greta att bo ur sin ryggsäck resten av livet? Hur ska hon klara sig?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-inte-trygg-i-sverige-langre

https://www.etc.se/kultur-noje/greta-thunberg-om-doedshoten-accepterat-att-jag-inte-kommer-leva-saerskilt-laenge

Att vara kvinna i Palestina är jobbigare.
Citera
2026-04-13, 17:07
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon har ju knappt bröst så vem skulle vilja betala för att se henne naken?
Säg inte det, det finns folk till allt 😅
Citera
2026-04-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Där har du helt fel, eliten hyllade henne och bjöd in henne överallt till stora event, företag och politiker eftersom det fanns stora pengar i statliga gröna obligationer som rullades ut. Man utnyttjade henne tills pengarna sinade, nu har hon inget värde.
Hon måste förstå det och växa upp.

Vad hade jag fel om?
Citera
2026-04-13, 17:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är fult att trakassera andra.

Greta har å andra sidan vigt sitt liv till att trakassera för att uppnå mål och hennes How Dare You är världsberömt. Om hon hade velat ändra politiken på ett icke-trakasserande sätt så skulle hon blivit politiker istället.

Självklart kommer Greta och alla till Vänster att attrahera udda individer. Udda individer kan tillföra något till samhället, men ofta är de också problematiska och mår dåligt och det får nog vänster-Greta tåla. Vi andra som motverkar att folk mår dåligt genom att föreslå att de beter sig på ett sätt som är väl uttestat bland människor i 10.000 år, även kallat sunt förnuft, slipper oftast omgås med de stolligaste som dras till människor som mer accepterar deras tankar.

Oavsett så dras ju autister till autister och det finns för- och nackdelar med det.

Ska bli intressant att se Gretas fall, från omslaget till NY Times och världsberömd till att sova i skogen med enstöringar. Eller så är hon så smart som hon verkar och kan vända detta. Smarta har bekväma liv och tjänar oftast mycket pengar. Man måste ha åtminstone lite ego för att inte bli överkörd.

Plugga till undersköterska, jag trodde hon var hyperintelligent och hon borde minimum studera miljö natur eller kemi på universitetet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-13 kl. 17:14.
Citera
Medlem
Jag tror tyvärr att hon är mer ogillad/hatad nere på kontinenten och i USA än vad hon är i Sverige, av vad jag själv har sett och hört.

Hon blev ju uppenbarligen utnyttjad som barn av personer som ville skapa en medial produkt. Hon kände säkert ett oerhört stöd under en tid när hon blev hyllad av media, politiker och blev en internationell ikon och talesperson för en hel generation. När hon började kritisera Israel försvann nog det stödet illa kvickt.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Börjar Greta äntligen bli verklighetsförankrad?
Den dagen hon köper Volvo och villa har hon fattat.
Citera
2026-04-13, 17:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Haschbloss
Varför skulle hon behöva göra det?
Inte som att hon har några hinder att bo precis där hon behagar, men hon säger att hon måste sova på köksgolv.
Köksgolv. Inte en soffa, inte en extrasäng, utan ett köksgolv.
Detta är en tyck-synd-om-greta artikel.
Patetiskt.
Jag tror Greta gillar att sitta på golvet när hon åker tåg och sova på köksgolv hos kompisar och leva ett lågbudgetliv som nomad. Free as bird.

Det är Gretas fiender här som gråter över att hon inte slog sig tillräckligt hårt mot köksgolvet.
Citera
2026-04-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Forskare, är de de som anser att betydligt längre fängelsestraff inte hindrar gängkriminella kaozare från att begå brott och att det är socioekonomin som får invandrare att bli kriminella i världens enklaste land att leva i utan att någonsin arbeta?
Trovärdighet noll mao.

"Tro"värdighet är nyckelordet här iom att du går runt och tror medens forskare upplyser om vad forskningen faktiskt visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in