Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 14:58
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag skulle vilja göra dig uppmärksam på följande:

Först påstod du att Magyar kommer kallas samma sak som det Mattias Karlsson påstods att Orban i svensk MSM kallats i decennier.

Sen förnekade du att öht påstått det.

Sen påstod du att jag feltolkat dig.

Sen påstod du att du bara menade att NÅGON skulle kalla honom det.

Sen påstod du att man inte kallar någon en "diktator" när man säger att denne är "FULLSTÄNDIGT DIKTATORISK".

Sen gav du två länkar som inte visade det du påstod.

Sen gav du sju länkar som inte visade det du påstod.

Och nu påstår du att JAG flyttar målstolpar

DU ÄR PATETISK
Jag vill göra dig uppmärksam på följande:

Du fantiserar ihop något jag aldrig skrivit.

Du bortser från vad Mattias Karlsson skrivit.

Jag bevisar att du har fel oberoende om man går på vad jag skrev ellet vad Mattias Karlsson skrev.

Du förskastar länkar som visar att du är totalt ute och cyklar just för att de visat att du är ute och cyklar.

Du vet inte skillnaden mellan adjektiv och substantiv.

Med tanke på att du inte ens vet skillnaden mellan adjektiv och substantiv så är det knappast oväntat att du i resten av konversationen ständigt gör bort dig efter noter.

Som sagt. Läs om SFI.
2026-04-13, 14:59
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
De använder brunkol (vilket ungern saknar) och får gas genom det europeiska gssnätet från Tyskland.

Om även ungern ska koppla upp sig på det kommer de hamna längst ner i prioriteringsordningen vid gasbrist. Vågar man ta det ansvaret som politiker?

Ja okej, då blir det intressant. Kan kanske bli så som Orban förutspådde, höga energipriser att vänta. Magyar kommer nog inte gå emot Ursula. Han lovade ju att ta hem alla frysta EU pengar och för det måste han väl antagligen gå henne till mötes
2026-04-13, 14:59
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det beror ju på. Om Peter visar sig hata invandrare, EU, feminister och HBTQ så är saken biff.

Han gillar EU. Resten hatar han. Det har han redan sagt och visat.

Orban gillade också EU fram tills de började lägga sig i
2026-04-13, 15:02
  #748
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bra, då borde det vara jättelätt för dig att ge exempel. För det kan väl inte vara så enkelt som att det här bara en fantasi från högertomtar?

Kom igen nu, ge mig exempel eller erkänn att du har fel.

Fan snackar du om? En enkel googling om att Ungern inte är en demokrati gav masssa artiklar skrivna i ämnet. Vet inte om du gör dig till eller är helt dum i huvudet. Googla själv ditt jävla cp.
2026-04-13, 15:05
  #749
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Jag vill göra dig uppmärksam på följande:

Du fantiserar ihop något jag aldrig skrivit.

Nej. Jag visade var du skrev det. Minns du? Ska vi kolla historiken?

Citat:
Du bortser från vad Mattias Karlsson skrivit.

Hur????? När?????

Citat:
Jag bevisar att du har fel oberoende om man går på vad jag skrev ellet vad Mattias Karlsson skrev.

Nej, du har blivit förnedrad gång på gång, pajas

Citat:
Du förskastar länkar som visar att du är totalt ute och cyklar

Inte en enda av dem har innehållit det jag efterfrågade, trots att detta ska ha pågått i DECENNIER

Citat:
Du vet inte skillnaden mellan adjektiv och substantiv.

Hur????? När?????
2026-04-13, 15:08
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Orban gillade också EU fram tills de började lägga sig i
Orban gillade att få pengar av EU, Orban gillade inte att EU gnällde på att det man hade "Flawed democracy" enligt the economist demokrati-index. Ungern trillade under 7/10 när Orban tillträdde och har tappat ytterligare en halv punkt de senaste 16 åren.
2026-04-13, 15:13
  #751
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det är skrämmande när Von Der Leyen, medier och diverse löst folk höjer nye Ungerske ledaren till skyarna. Ifall det bara handlat om Ukrainafrågan hade jag inte haft några problem med det, Ungern får mer än gärna stödja Ukraina. Men det är mer troligt att de hoppas på massinvandring, pridetåg och liknande sattyg. Tiden får utvisa, hoppas Peter de facto är social- och nationalkonservativ.
2026-04-13, 15:18
  #752
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Fan snackar du om?

Att jag inte hitta en enda artikel i svensk MSM som säger att Orban är "fullständigt diktatorisk" eller "diktator". Mattias Karlsson påstod att det ska ha publicerats sådant i flera decennier. Och fler skribenter har hållit med honom. Men ingen har kunnat ge ett enda exempel.

Blev det klarare för dig nu?
2026-04-13, 15:22
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är skrämmande när Von Der Leyen, medier och diverse löst folk höjer nye Ungerske ledaren till skyarna. Ifall det bara handlat om Ukrainafrågan hade jag inte haft några problem med det, Ungern får mer än gärna stödja Ukraina. Men det är mer troligt att de hoppas på massinvandring, pridetåg och liknande sattyg. Tiden får utvisa, hoppas Peter de facto är social- och nationalkonservativ.

Varför skulle det bli så?

Det finns ju exempel på massa länder i EU (främst i östeuropa) som inte hoppat på "massinvandring, pridetåg och liknande sattyg".
2026-04-13, 15:25
  #754
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Han gillar EU. Resten hatar han. Det har han redan sagt och visat.

Orban gillade också EU fram tills de började lägga sig i

Ja då kanske det inte blir så stor skillnad då.
2026-04-13, 15:25
  #755
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Arabiska våren 2.0?
I början var ”alla” bara sååå positiva men sen blev det annat ljud i skällan när man fick lov att bita i det sura äpplet.

Kommer vi om en tid att få höra journalister o a generat skruva på sig medan de försöker förnuftigt i sann Upplysningen-anda komma med förklaringar och analyser?

Mm känns som det...

Brukar vara så, politikerpöbeln i EU tror allt ska ändras över 1 dag i ett helt land bara för det plötsligt blir ett annat parti som styr.

Vi får se.
2026-04-13, 15:36
  #756
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Att jag inte hitta en enda artikel i svensk MSM som säger att Orban är "fullständigt diktatorisk" eller "diktator". Mattias Karlsson påstod att det ska ha publicerats sådant i flera decennier. Och fler skribenter har hållit med honom. Men ingen har kunnat ge ett enda exempel.

Blev det klarare för dig nu?

Tog en sekund att hitta artiklar som beskriver Orban som diktator:
https://www.svd.se/a/jlWEXw/ungerns-orban-diktatorn-som-far-eu-att-skaka
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/viktor-orban-fran-langharig-rebell-till-europas-stora-huvudvark

Googla själv och finn resten...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in