2026-04-13, 12:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ration på dejtingapparna är typ 80-85% män och resten kvinnor. Många av de kvinnliga profilerna är troligen fejk, för att locka män.

Dejtingappar som Tinder är inget bra underlag

Det där är en ren lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jämförelsen haltar. Kuttan ville ju beskatta produktiva män, vi vill beskatta icke reproduktiva kvinnor för samhällets och framtidens bästa.

En karriärskvinna som sitter och gör ett bra jobb måste väl ändå räknas som produktiv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag ser inte riktigt behovet att begränsa mannens rörelsefrihet och rättigheter för att öka barnafödandet. Däremot håller jag med dig om att inte vem som helst ska väljas ut för att befrukta alla dessa kvinnor som behöver bli gravida. Det ska heller inte vara frivilligt för män att donera sin säd. Tvärtom ser jag framöver mig statligt subventionerade massagesalonger där mannens genetiska material samlas in.
Jag tänker att vi bygger om några mjölkningsmaskiner bara.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-04-13 kl. 12:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Bär kvinnor något ansvar då? Eller är det bara männens fel?

I TomatKungens värld bär kvinnor aldrig något ansvar. Det är bara män som är ansvariga för allt.
Citera
2026-04-13, 12:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
En karriärskvinna som sitter och gör ett bra jobb måste väl ändå räknas som produktiv?

Så kallade karriärkvinnor har ofta arbeten som inte tillför någon samhällsnytta, utan tvärtom skadar produktiviteten.
Citera
2026-04-13, 12:36
Medlem
Jag är så oerhört lättad över att jag aldrig velat ha barn, och är frivilligt barnfri. Nu är jag för gammal dessutom, vilket gör det ännu skönare.

Tycker synd om den yngre generationen av kvinnor, men dom verkar förstå vad dom ska rösta på för att undvika arga vita män på högersidan. HUR vågar kvinnor bestämma över sina egna liv. Dom SKA lyda oss. Och det går ju verkligen strålande.

Man behöver bara läsa här, och känna att att både ha avstått barn och sluta dejta män pga av noll romantiskt intresse längre. Kan vara den bästa investeringen jag gjort. Fy fan på ren svenska lol. En del är fan inte kloka i detta samhälle.

Så skönt att kunna klara sig själv, gjort i många år. Noll beroende av någon. Detta samhälle har blivit riktigt sjuk. Undviker män som pesten numera, man vet aldrig vad för galningar man stöter på. Läser man här undrar man ju genast vad det är för män som stryker omkring i samhället. Min trygghet är högre värderat, än vad några kompletta galningar till män tycker om vad en kvinna ska och inte ska göra med sitt liv.

Fruktansvärt hur man ser på kvinnor överlag. Vem vill ens offra sitt liv och föda för dessa män. Tack gode gud för att jag inte involverat mig i detta.
Livet kan verkligen vara underbart haha
Citera
2026-04-13, 12:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Jag är så oerhört lättad över att jag aldrig velat ha barn, och är frivilligt barnfri. Nu är jag för gammal dessutom, vilket gör det ännu skönare.
...
Livet kan verkligen vara underbart haha

Vilket jävla cope! Surt sa räven om rönnbären...
Citera
2026-04-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han ljuger om att han vill ha barn längre fram, ja. Det kan han lika gärna ljuga om i ett äktenskap. Äktenskapet är inte ett vaccin mot sådana lögner.

Jo det är det. Bara för att ett vaccin inte är hundraprocentigt betyder inte det att det inte fungerar.

Med din hjärndöda logik är det onödigt att vaccinera sig mot diverse sjukdomar och virus också eftersom det aldrig ger ett hundraprocentigt skydd.

Det finns ingen som helst anledning för en man att ljuga sig till ett äktenskap. Det händer inte. Äktenskap är ett stort commitment. Försök argumentera utifrån realistiska scenarion, tack. Men då faller väl dina resonemang ihop som korthus.
Citera
2026-04-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så kallade karriärkvinnor har ofta arbeten som inte tillför någon samhällsnytta, utan tvärtom skadar produktiviteten.

Har för mig att ett företag går bättre om det har en kvinnlig chef än en manlig sådan.
Citera
2026-04-13, 12:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Tycker synd om den yngre generationen av kvinnor, men dom verkar förstå vad dom ska rösta på för att undvika arga vita män på högersidan.

Istället blir det massvis med mörkare män som vill kasta kvinnor tillbaka till stenåldern. Smart, verkligen smart...
Citera
2026-04-13, 12:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Har för mig att ett företag går bättre om det har en kvinnlig chef än en manlig sådan.

Det är precis tvärtom. Köp inte propgandan.
Citera
2026-04-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var kvinnorna som blev skambelagda om de hade sex utanför äktenskapet. Inte männen. Bra att kvinnor nu slipper bli skambelagda, vid ömsesidigt sex utanför äktenskapet.

Och det är kvinnor som riskerar kropp, liv och hälsa vid graviditet. Så p-medel är minst lika mycket för kvinnors skull. Du och din fru vill väl kunna ha sex med varandra även när hon blir 45+ , utan att riskera att hon blir gravid och får missfall. Tex.

Och om kvinnor inte skambeläggs för sex så ökar det möjligheterna för män att ha casual sex med kvinnor utan konsekvenser. Något som du gnäller om.

Så du får helt enkelt välja. Tycker du det är bra att män kan få sex med kvinnor utan konsekvenser eller vill du återinföra skambeläggande av kvinnor som har sex utanför äktenskapet? Det måste vara antingen det ena eller det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in