2026-04-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sexuell värnplikt för alla kvinnor mellan 18-30 år kanske? Jag tror för övrigt att man kan komma en bit med ekonomiska styrmedel. Det ska bli tufft för singelkvinnor utan barn både ekonomiskt och socialt.
Ungkarlsskatt har använts en del, historiskt sett. Idag vore en Cat Lady-skatt lämplig, den kan öka med en procentenhet per år upp till en viss ålder.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor_tax
Citera
2026-04-13, 12:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Ungkarlsskatt har använts en del, historiskt sett. Idag vore en Cat Lady-skatt lämplig, den kan öka med en procentenhet per år upp till en viss ålder.

Cat Lady-skatt...
Det där var så jävla bra att jag kanske kör en egen tråd om det i ekonomi eller politikforat. Upphovsrättsman mindstream givetvis.
Citera
2026-04-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu är inte Tinder ett land. Det är dags för människor att komma ut i verkligheten och återgå till att träffas som vi gjorde innan den skiten fick fäste.

Kommer inte hända.
Citera
2026-04-13, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream

Citat:
Cat Lady-skatt...
Det där var så jävla bra att jag kanske kör en egen tråd om det i ekonomi eller politikforat. Upphovsrättsman mindstream givetvis.

Ni börjar låta som Gudrun Schyman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Vad är din syn på oss klena män som inte duger till hårt arbete?
Äsch så mycket är automatiserat nu så nåt ska de väl duga till.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
När individualismen gått för lång blir det inte frihet, utan ensamhet och övergivenhet. Människor är evolutionärt präglade att bilda kärnfamiljer, och 70 år av extrem vänsterliberalism betyder inget i sammanhanget. Det är på grund av det här du ser kvasireligiösa klimatsekter och kvinnor som vräker i sig SSRI. Det är snarare du som har en romatiserad syn på överdriven individualism.

Ja, barnafödande och kärnfamiljbildning är mycket starka evolutionära drivkrafter, som alltid har trumfat promiskuitet. Att kvinnor raggar främst framgångsrika och attraktiva män på Tinder och möjligen ligger runt mer är inte tillräckligt motverkande krafter för att det skall ändras i någon större omfattning.

Däremot gör behovet av att sörja för sin individuella framtid före familjen det och det blir följden av ett ekonomiskt system som är uppbyggt på förhållandet mellan individ och stat. Som den konsekventa svenska statsindividualismen.

Jag tror inte vi är oense om att baksidan av det är ökad ensamhet och övergivenhet. Och minskat barnafödande.
Citera
2026-04-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Äsch så mycket är automatiserat nu så nåt ska de väl duga till.

Kanske ge dig fotmassage och fläkta dig när du sitter och har klimakteriesvettningar?
Citera
2026-04-13, 12:30
Avslutad
Citat:
Tinders egen statistik bekräftar ju den regeln, det vill säga att de flesta kvinnor går efter ett fåtal män,

Ration på dejtingapparna är typ 80-85% män och resten kvinnor. Många av de kvinnliga profilerna är troligen fejk, för att locka män.

Dejtingappar som Tinder är inget bra underlag
Citera
2026-04-13, 12:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ni börjar låta som Gudrun Schyman

Jämförelsen haltar. Kuttan ville ju beskatta produktiva män, vi vill beskatta icke reproduktiva kvinnor för samhällets och framtidens bästa.
Citera
2026-04-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ser framför mig ett urval av de mest genetiskt lämpade männen vars sperma dessa kvinnor insemineras med. I övrigt används männen enbart till hårt arbete, lite som arbetsmyror eller dito bin. Män ska hållas åtskilda från kvinnor då kvinnor har högt värde i form av bärare av barn medan män kan vara potentiellt farliga för dessa värdefulla kvinnor och deras barn. Blir bra det.

Jag ser inte riktigt behovet att begränsa mannens rörelsefrihet och rättigheter för att öka barnafödandet. Däremot håller jag med dig om att inte vem som helst ska väljas ut för att befrukta alla dessa kvinnor som behöver bli gravida. Det ska heller inte vara frivilligt för män att donera sin säd. Tvärtom ser jag framöver mig statligt subventionerade massagesalonger där mannens genetiska material samlas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! En riktig man är ärlig. Han ljuger inte. Han slösar inte bort en kvinnas fina fertila år med lögner.

En riktig man är en person över 18 med xy-kromosom. That's it. Detta oavsett vad han tycker, säger eller gör.

Förstått?

Sen tycker jag du kan säga åt dina korkade och lättlurade kvinnor att sluta vara så jävla korkade och lättlurade, och sluta lägga över allt ansvar för deras dåliga val på män.
Citera
Avslutad
Citat:
Jämförelsen haltar. Kuttan ville ju beskatta produktiva män, vi vill beskatta icke reproduktiva kvinnor för samhällets och framtidens bästa.

Hade gett mer effekt att skatta män som flyr sitt föräldraskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in