Citat:
Ursprungligen postat av
xowodim
Det ger mig sådana obehagskänslor.
Ingenting i detta fallet är logiskt. Vilket får mig att tro att det helt enkelt är ett lustmord utfört av någon med sjuka fantasier om att utföra ett mord och sedan är nästan allt bara vilospår som noga planerats av gärningsmannen.
Lustmord är nog det sista jag tror på, Kan ju vara så enkelt att man har genomsökt huset försiktigt pga genomsökningen skett innan morden. Är det ett lustmord brukar man ha med sig vapen, vapen man fantiserat att mörda med. I detta fallet verkar det vara ett rent spontant impulsmord. Man tar en yxa på gården
Det kan ju vara så enkelt att gärningsmännen genomsökt huset medans Tor är ute och hugger ved. Helt plötsligt kommer Barbro cyklande och går in i huset. Gärningsmännen har gömt sig medans Babro strosar runt på nedanvåningen och putsar fönster, det förklarar också skospåren på vinden. GM får panik och lyckas smyga ut ur huset efter en viss tid. detta ser Tor och konfronterar dom, istället för att fly så tar man yxan från Tor pga att GM och BO känner varandra och slår ihjäl han. När dom håller på och gömma kroppen så kommer Barbro ut för att titta till Tor, Helt ovetandes vad som precis utspelats.
man springer efter en skrikande Barbro och slår ihjäl henne också.