2026-04-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Bilderna på hur huset genomsökts är ju jävligt märkliga. Hur luckor och lådor alla lämnats smått öppna. Varför denna oerhört försiktiga genomsökning av boningshuset?

Det är knappast ett iscensatt inbrott för att få detta att se ut som något det inte är åtminstone. Då hade GM rimligtvis stökat på rejält.

Psykotisk GM med otroligt ordningssinne?
Citera
2026-04-12, 23:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
I detta kan man tillägga att Barbro nämner att Gerd hade strumpbyxor på sig.
Ahhh..det har jag misssat… har bara följt diskussionerna här där det ömsom droppat in trådsanningar om byxlinningar, suck, men att det pratas som byxor respektive strumpor och för mig kändes det då naturligt att en kvinna i Gerds ålder en fin vårdag kanske hade strumpbyxor eftersom hon sen på sig sina så kallade ”finskor”
Citera
2026-04-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ja. Oerhört märkligt.

Minns att utredarna sa att de varit med om att utreda mängder av inbrott och liknande, men att denna genomsökning stack ut och framstod som något de aldrig sett förut.

- Försiktig genomsökning
- Saker ej omkullkastade, utrivna osv...
- Luckor och skåp öppnade lite på glänt
- Områden genomsökta som vanligtvis tjuvar aldrig brukar titta i/rota i och där värdeföremål vanligtvis aldrig brukar förvaras.

Genomsökningen var helt annorlunda än hur inbrottstjuvar brukar bete sig.

Det ger mig sådana obehagskänslor.

Ingenting i detta fallet är logiskt. Vilket får mig att tro att det helt enkelt är ett lustmord utfört av någon med sjuka fantasier om att utföra ett mord och sedan är nästan allt bara vilospår som noga planerats av gärningsmannen.
Citera
2026-04-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopstationen
Vissa säger att MGL liknar fantombilden.
Kan det vara kopplingen till Solumshamn?

Vad är MGL ?
Citera
2026-04-12, 23:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inte ens då betalade man allt med kontanter, eller ens någonting, du är historielös.
Stallslavinnor från öststaterna fick nog kontanter i handen. Om de fick betalt alls.

Stallflicka från vitryssland som Tor lurat, kanske förgripit sig på som kom tillbaka? Hat ger oanade krafter, MGM tyckte synd om tjejen som han träffat när hon jobbade nära Bettna, hjälpte henne att städa upp och höll tyst?

MGM kanske inte kom till gården förrän allt var klart, bara städningen kvar. Det som måste bort ur hemarkivet var det handskrivna kvittot på "lön"? Gerd måste bort för hon kände igen flickan.

Fast allt detta borde väl i så fall varit utrett, om nu inte utredarna gått full Hans Holmér. Många har väl varit kritiska till utredningen förstås.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-04-12 kl. 23:41.
Citera
2026-04-12, 23:35
Medlem
Citat:
Du fantiserar, det finns ingen som helst att ha massor kontanter hemma, varken i dag eller för tjugofem år sedan.
Betänk att detta var för över tjugo år sedan och att det är äldre människor som bodde på en gård ute på landsbygden vi snackar om här.
Att i deras fall ha större summor kontanter hemma är inget konstigt, vilket jag vet flera i den åldern och med liknande boendesituation som har än idag.

Att som du påstå att ingen har det varken nu eller för tjugo år sedan, eller att det bara är kriminella som har det stämmer inte så släpp det nu. Att du inte tror på det för att du inte vet någon som har det eller kan relatera är en helt annan femma.
Citera
2026-04-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Det är knappast ett iscensatt inbrott för att få detta att se ut som något det inte är åtminstone. Då hade GM rimligtvis stökat på rejält.

Psykotisk GM med otroligt ordningssinne?

ja, eller någon med väldigt speciella tankegångar. Jag tycker beteendet verkar passa bra in på profilen av JJ.
Citera
2026-04-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ahhh..det har jag misssat… har bara följt diskussionerna här där det ömsom droppat in trådsanningar om byxlinningar, suck, men att det pratas som byxor respektive strumpor och för mig kändes det då naturligt att en kvinna i Gerds ålder en fin vårdag kanske hade strumpbyxor eftersom hon sen på sig sina så kallade ”finskor”

Sedan det här med "finskor" tror jag är uppförstorat.

Enligt Barbro hade Gerd låga, ballerinaskor, UTAN klack.

Att GW sedan säger klackskor/finskor och visar upp klackskor i TV är rent bedrägeri från hans sida.

Sådvida inte Barbro ljuger om den uppgiften.
Citera
2026-04-12, 23:40
Medlem
Citat:
Du fantiserar, det finns ingen som helst att ha massor kontanter hemma, varken i dag eller för tjugofem år sedan.

Finns en hel del människor som vill ha betalt svart för diverse tjänster och varor. Förutom det är det en trygghet eftersom den uppkopplade världen kommer kollapsa när som helst. Jag arbetar själva på att bygga upp en stor kontantförvaring hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Sedan det här med "finskor" tror jag är uppförstorat.

Enligt Barbro hade Gerd låga, ballerinaskor, UTAN klack.

Att GW sedan säger klackskor/finskor och visar upp klackskor i TV är rent bedrägeri från hans sida.

Sådvida inte Barbro ljuger om den uppgiften.

Barbro säger att Gerd ofta hade sådana skor på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Betänk att detta var för över tjugo år sedan och att det är äldre människor som bodde på en gård ute på landsbygden vi snackar om här.
Att i deras fall ha större summor kontanter hemma är inget konstigt, vilket jag vet flera i den åldern och med liknande boendesituation som har än idag.

Att som du påstå att ingen har det varken nu eller för tjugo år sedan, eller att det bara är kriminella som har det stämmer inte så släpp det nu. Att du inte tror på det för att du inte vet någon som har det eller kan relatera är en helt annan femma.
Jo, det vore jättekonstigt att ha så mycket kontanter hemma på den tiden. Inga större räkningar betalades med kontanter.

Av vilken anledning har dina kompisar stora mängder med kontanter hemma? Liksom, inget kan betalas med sånt i dag, inte heller för tjugofem år sedan. Det där med att man skulle han massor kontanter hemma är något som unga i dag bara fått för sig.

Man hade lite kontanter, men så gott som allt betalades via Bankgiro, med kort eller med checkar.
Citera
2026-04-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Barbro säger att Gerd ofta hade sådana skor på sig.

Exakt. Inga "finskor" som GW vill få det till.

Barbro visade upp skor av sorten Gerd bar, helt vanliga enkla ballerinaskor mängder av kvinnor bär till vardagsskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in