2026-04-12, 18:12
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamnow
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid

du vill alltså hellre att din dotter gifter sig med en oduglig snusböld? trycker ut ungar och dör som nån gammal husa?
Citera
2026-04-12, 18:31
Medlem
Jag kan bli irriterad på många typer av kvinnor, dom gör mig direkt avtänd. Däremot vill jag aldrig slå en kvinna, svaga män som slår kvinnor för att försöka utöva nån sorts makt har jag en väldig begär slå in ansiktet på.

Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Håkan Lerstorp heter han!
Jag skulle uppmuntra dig att utbilda dig lite. Blir inte du mer irriterad på en viss sorts kvinna och vill slå henne?
Citera
2026-04-12, 18:42
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
.Hur gör ni för att skydda er dotter från allt manshat, feministtrams och "boss lady göra karriär strong independet-tramset" Vi vet alla att det leder till att de blir ensamma, okompatibla med män, och bittra.

Kvinnor har aldrig varit så ensamma, ägt katter, saknat mening med livet, varit stressade och ätit så mycket lyckopiller som i nutid

Hahahah, det leder absolut inte till att de blir ensamma.. kanske där emot leder till att dom inte blir knullade av random dudes för att de inte vågar säga nej!

Rätt säker på att du
1. Inte är förälder
2. Är för ung för förstå världen.
Citera
2026-04-12, 18:54
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Man skyddar sin dotter aktivt, fysiskt.
Man offrar sin kropp för dom, understödd av en 9mm's och ett hagelgevär.

Räcker det eller?
Citera
2026-04-12, 19:11
Medlem
adamnows avatar
Återknyter till frågeställningens första post. Om någon undrar och fortfarande inte förstår min utgångspunkt, kan dessa kvinnor kanske hjälpa er att åtminstone skapa en grundöfrståelse för hur feminismen förstört vårt samhälle.

Janice Fiamengo, utmärkt start.

https://www.youtube.com/watch?v=KBffq3aKKJo&pp=ygUPamFuaWNlIGZpYW1lbmdv

https://www.youtube.com/watch?v=SnnF5g35aHw&pp=ygUPamFuaWNlIGZpYW1lbmdv

https://www.youtube.com/watch?v=ksqgKZfEfNM&pp=ygUPamFuaWNlIGZpYW1lbmdv

Sedan lite Hanna Spier MD, Helen Andrews, Rachel Wilson on Joe Rogan podcast, Christine Grace Smith, Christina Hoff Summers, Freya India etc. finns tack och lov många som börjat se de destruktiva konsekvenser feminismen orsakat.
Citera
2026-04-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta jävla medeltiden argumentet är så sinnesslött. Livet var bra, bäst i världen!, i Sverige för så lite som 30-40 år sedan. Var det medeltiden eller hur tänker du där, fortsätt gärna utveckla om du vill?
Att något ‘kändes bättre’ för vissa betyder inte att det faktiskt var mer rättvist.
Citera
2026-04-12, 20:16
Avslutad
Citat:

Jag har två flickor. Väldigt unga dock, men ändå. Jag tänker mycket på detta. Jag tror att nyckeln är mamman som kommer att vara flickornas främsta kvinnliga influens. Du som pappa kan inte göra mycket för att visa hur en kvinna ska vara, det går inte per definition.
Citera
2026-04-12, 20:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag har två flickor. Väldigt unga dock, men ändå. Jag tänker mycket på detta. Jag tror att nyckeln är mamman som kommer att vara flickornas främsta kvinnliga influens. Du som pappa kan inte göra mycket för att visa hur en kvinna ska vara, det går inte per definition.

Ligger det inte något i att pappan är första mannen flickan lär känna och blir en modell för hur män ska vara?

Tjejer som vuxit upp utan pappa har ofta destruktiva relationer.
Citera
2026-04-12, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ligger det inte något i att pappan är första mannen flickan lär känna och blir en modell för hur män ska vara?

Nu är ju frågan i tråden inte vad för man flickorna ska välja.
Citera
2026-04-12, 20:37
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Citat:

Japp.
Hur relationen med pappan var förklarar nästan allt om varför tjejen beter sig som hon gör, det är nästan samma sak med pojkar och deras relation till mamman.
Citera
2026-04-12, 20:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu är ju frågan i tråden inte vad för man flickorna ska välja.

Jo delvis. Om du inte köper girlboss-tramset hos din fru kanske din dotters framtida man inte heller gör det.
Citera
2026-04-12, 21:19
Avslutad
Citat:
Jo delvis. Om du inte köper girlboss-tramset hos din fru kanske din dotters framtida man inte heller gör det.

Ja såklart att det påverkar. Men i slutändan så kan jag inte visa en flicka hur hon ska vara en kvinna. Det är hennes mammas jobb. Mitt jobb är att se till att döttrarna inte gifter sig med en loser.

Det är sedan inte upp till hennes framtida man att visa henne hur man ska vara en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in