2026-04-12, 15:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Även om de utsätts för våld?
Jag har uppfostrat mina döttrar så att de inte har anledning att bli nedslagna. Om du inte uppfostrat dina döttrar rimligt kan jag bara beklaga. De ska klä sig på ett sätt som är anständigt och sköta mannens hem, de ska inte ut och göra karriär och hålla på som jävla bosskvinnor.
Citera
2026-04-12, 15:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag har uppfostrat mina döttrar så att de inte har anledning att bli nedslagna. Om du inte uppfostrat dina döttrar rimligt kan jag bara beklaga. De ska klä sig på ett sätt som är anständigt och sköta mannens hem, de ska inte ut och göra karriär och hålla på som jävla bosskvinnor.

Det är inte ett kvinnligt problem att män blir kvinnomisshandlare och barnmisshandlare.

Starka kvinnor misshandlas av svaga män.
Citera
2026-04-12, 15:23
Medlem
andetas avatar
Citat:
Så de ska ut och göra karriär, dina döttrar? Försörja mannen och barnen? Kanske bli chefer och gå in som boss kvinnor någonstans, kan jag tro.

Att tro att en familj kan bibehålla en rimlig levnadsstandard på en inkomst bygger på en anakronistisk syn på valuta. Genom årtionden av monetär expansion har priset på realtillgångar, främst bostäder , frikopplats från löneutvecklingen. För att ett hushåll idag ska kunna replikera den köpkraft som en ensamstående industriarbetare hade på 1960-talet, krävs en inkomst som placerar individen i den absoluta toppen av den statistiska fördelningskurvan.

När arbetsmarknaden skiftade till att inkludera båda könen skedde en omedelbar prisjustering på marknaden. Bostadspriser och levnadskostnader har rört sig uppåt för att absorbera den ökade likviditeten från två inkomster. Om en familj idag förlitar sig på en inkomst, tävlar de om resurser (bostad, utbildning, tjänster) med grannar som har två. Utan två inkomster hamnar man under det relativa fattigdomsstrecket i förhållande till den lokala köpkraften, såvida mannen inte tillhör den absoluta ekonomiska eliten. Att lägga hela hushållets ekonomiska överlevnad i en enda korg (mannens karriär) är förenat med en enorm systemrisk vid sjukdom, arbetslöshet eller dödsfall.

Dessutom, om båda arbetar kan man gå ner arbetstid oerhört och tjäna väldigt bra som välutbildade. Utöver detta har barnen bättre förutsättningar att bli något med föräldrar som är utbildade och har tid för dem.
Citera
2026-04-12, 15:26
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Att tro att en familj kan bibehålla en rimlig levnadsstandard på en inkomst bygger på en anakronistisk syn på valuta. Genom årtionden av monetär expansion har priset på realtillgångar, främst bostäder , frikopplats från löneutvecklingen. För att ett hushåll idag ska kunna replikera den köpkraft som en ensamstående industriarbetare hade på 1960-talet, krävs en inkomst som placerar individen i den absoluta toppen av den statistiska fördelningskurvan.

När arbetsmarknaden skiftade till att inkludera båda könen skedde en omedelbar prisjustering på marknaden. Bostadspriser och levnadskostnader har rört sig uppåt för att absorbera den ökade likviditeten från två inkomster. Om en familj idag förlitar sig på en inkomst, tävlar de om resurser (bostad, utbildning, tjänster) med grannar som har två. Utan två inkomster hamnar man under det relativa fattigdomsstrecket i förhållande till den lokala köpkraften, såvida mannen inte tillhör den absoluta ekonomiska eliten. Att lägga hela hushållets ekonomiska överlevnad i en enda korg (mannens karriär) är förenat med en enorm systemrisk vid sjukdom, arbetslöshet eller dödsfall.

Dessutom, om båda arbetar kan man gå ner arbetstid oerhört och tjäna väldigt bra som välutbildade. Utöver detta har barnen bättre förutsättningar att bli något med föräldrar som är utbildade och har tid för dem.
Nu handlade frågan om hur man skyddar sina döttrar. Mina döttrar är skyddade, är dina? Eller är de ute och drar runt i slampiga kläder, knullar runt, ska göra boss bitch karriär och ha menskopp, äckliga naglar och bitchig attityd?
Citera
2026-04-12, 15:27
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det är inte ett kvinnligt problem att män blir kvinnomisshandlare och barnmisshandlare.

Starka kvinnor misshandlas av svaga män.
Jag citerar den där politikern: det är klart att det är dåligt att män slår kvinnor, men kanske vi ska fråga oss vad kvinnan gjort för att bli slagen?
Citera
2026-04-12, 15:28
Medlem
Citat:
Nu handlade frågan om hur man skyddar sina döttrar. Mina döttrar är skyddade, är dina? Eller är de ute och drar runt i slampiga kläder, knullar runt, ska göra boss bitch karriär och ha menskopp, äckliga naglar och bitchig attityd?
Haha är menskoppen ett problem nu också?
Citera
2026-04-12, 15:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag citerar den där politikern: det är klart att det är dåligt att män slår kvinnor, men kanske vi ska fråga oss vad kvinnan gjort för att bli slagen?

Troll
Citera
2026-04-12, 15:31
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Troll
Håkan Lerstorp heter han!
Jag skulle uppmuntra dig att utbilda dig lite. Blir inte du mer irriterad på en viss sorts kvinna och vill slå henne?
Citera
2026-04-12, 15:51
Medlem
Citat:
Håkan Lerstorp heter han!
Jag skulle uppmuntra dig att utbilda dig lite. Blir inte du mer irriterad på en viss sorts kvinna och vill slå henne?
Du vet att man får separera i Sverige? Du behöver inte bo med någon som irriterar dig såpass mycket att du känner dig "tvungen" att begå våldsbrott. Dumt att åka i fängelse när du bara hade kunnat flytta va?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-04-12 kl. 15:59.
Citera
2026-04-12, 15:57
Medlem
Tomtekukars avatar
Dagens föräldrar är ju inte direkt någon stabil grund att bygga en fungerande dotter på.

Vi har en generation narcissistiska, självupptagna, känslostyrda och konstant kränkta vuxenbarn som tror att “uppfostran” är att ge en iPad och kalla det frihet. Det har gett minst en generation barn som varken klarar motstånd, ansvar eller socialt samspel, men som har starka åsikter om allt de inte förstår.

Och sen undrar folk varför relationer havererar. Ingen har lärt dem att samarbeta, kompromissa, hålla ett löfte, hantera friktion eller bygga något långsiktigt. Allt ska kännas rätt varje sekund, annars är det “toxisk energi” och block på Instagram. Särskilt dagens moderna kvinnor har köpt boss babe-narrativet: karriär som identitet, ego som religion och män som ett störningsmoment. Sen sitter man där vid 38 års ålder med “självförverkligande”, SSRI och en katt och försöker intala sig att det var en seger.

Starka barn skapas inte av slogans och genuspedagogik. De skapas av vuxna som själva är vuxna. Och där är vi tyvärr inte längre.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-04-12 kl. 16:51.
Citera
2026-04-12, 15:58
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Kanske dags för dig att vakna upp från medeltiden

Detta jävla medeltiden argumentet är så sinnesslött. Livet var bra, bäst i världen!, i Sverige för så lite som 30-40 år sedan. Var det medeltiden eller hur tänker du där, fortsätt gärna utveckla om du vill?
Citera
2026-04-12, 16:25
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Kanske dags för dig också att vakna upp från nationalromantiken

Och ge efter och jojina muhamidanerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto