2026-04-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, inte alls omöjligt.

Han flyttar hemifrån till Halmstad, och byter efternamn ungefär i samma veva 2002/2003.

Baserade det mest på att han bytte från sin fars namn, till sin morfars.
Citera
2026-04-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Jag har sett en uppgift nånstans om att han är lång runt 190 men hittar inte källan nu, ber om ursäkt för det.
Så ja, tills jag kan belägga detta så får denna uppgift anses vara en spekulation från min sida

Jag vill minnas att enligt vittnesuppgifter var den förmodade gärningsmannen 185-190 cm. Det är alltså inget som har nämnts nyligen om JJ.
Citera
2026-04-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Enklaste? Mordet skedde i Sverige, den huvudmisstänkte som knyts med DNA är svensk. Då är den enklaste lösningen att ägaren till 38-avtrycken är en svensk kvinna.

Och har 38-avtrycken inte med mordet att göra, så är ändå den enklaste ägaren en svensk kvinna.

Det finns en del bärplockare från Thailand i trakten så varför inte en sådan kvinna som t ex lånar Tors toalett? 38rna hör kanske inte ihop med dådet, är poängen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/utlandska-barplockare-vaccineras-mot-covid-19-lang-ko-i-harnosand
Citera
2026-04-11, 21:29
Medlem
https://imgur.com/a/lI00uhr

Bild inuti ladugården. Barbro som syns på bilden. Vad kan hon vara 165-170cm? Det finns ju inte ens på kartan att JJ om det nu stämmer att han är 185+ cm lång ska lyckas svinga med yxan därinne med ett dödligt slag. Känns väldigt långsökt.
Citera
2026-04-11, 21:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det finns en del bärplockare från Thailand i trakten så varför inte en sådan kvinna som t ex lånar Tors toalett? 38rna hör kanske inte ihop med dådet, är poängen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/utlandska-barplockare-vaccineras-mot-covid-19-lang-ko-i-harnosand
Tror inte du förstår ordet "enklaste"
Citera
2026-04-11, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonzzon97
https://imgur.com/a/lI00uhr

Bild inuti ladugården. Barbro som syns på bilden. Vad kan hon vara 165-170cm? Det finns ju inte ens på kartan att JJ om det nu stämmer att han är 185+ cm lång ska lyckas svinga med yxan därinne med ett dödligt slag. Känns väldigt långsökt.

Lever du endimensionellt?
Citera
2026-04-11, 21:38
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det kanske fanns pengar på kontot och Gerd uppgav nog koden för att hon trodde att det skulle skona hennes liv.
Men mördaren glömde bort koden eller kunde helt enkelt inte svenska.
Men de dödade ju henne innan de ens hittade ett kort.
Citera
2026-04-11, 21:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Men de dödade ju henne innan de ens hittade ett kort.

Hur vet du det? Vad tyder på att hon dödades innan de stal hennes tygpåse med plånbok och kort?

Det fanns inga blodspår i bostadshuset
Citera
2026-04-11, 21:41
Medlem
Skafferns avatar
Det låter lite knasigt att en 25åring skulle mörda två människor för att, efter att ha rotat runt i skåp och lådor, sno en handväska och en pärm med affärsdokument samtidigt som han skiter i att ens titta i en tjock plånbok som ligger ganska synligt
Citera
2026-04-11, 21:42
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvall
Fattar inte alla som skriver att dom struntat i att ta plånboken med 10.000 .
Alla fattar ju att dom inte hittat den , vem skulle ta ett bankkort utan att veta koden och försöka ta ut pengar vid polisstationen .
Vem tror att det ligger pengar i ett par byxor på sängen , plånboken tar man ju med sig i dom nya byxorna .
Var dom ens in i sovrummet så letade dom nog efter nått skrin med smycken som brukar finnas i sovrummet
Jag tänker också att gärningspersonen kan ha letat efter ett papper från banken som anger pinkoden till Gerds kort eller kanske en antecknad sådan.
Citera
2026-04-11, 21:44
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Att rånmörda någon och inte bry sig om plånboken i bakfickan men istället slumpmässigt ta ett bankomatkort och försöka använda det utan att kunna koden låter konstigt i mina öron. Mycket konstigare än att det handlade om en affärsuppgörelse och att den nu häktade mannen var med som backup eller liknande. Det skulle kunna vara en kombination av en affärsuppgörelse som gick snett med drägg och pundare indragna som muskelkraft som gjorde att det blev kaos av det hela till slut. Den misstänkte gärningsmannen kanske helt enkelt skulle hålla utkik eller liknande men sedan blev indragen i att flytta Gerds kropp.

Härnösand var en del av Mittuniversitetet tidigare. Men den här misstänkte gärningsmannen gick på Komvux enligt vad jag läst.
Min feting. Men nu var det troligtvis så att plånboken låg kvar i byxorna därför att GM inte upptäckte den, inte för att han inte ville ha pengarna.. Jisses..

Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Den enklaste lösningen är oftast den bästa. Ägaren till skorna är troligtvis kvinna och inte svensk.
Så inga svenska tjejer åker nånsin till Spanien och ingen svenska har nånsin köpt ett par skor där?
Citera
2026-04-11, 21:47
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag vill minnas att enligt vittnesuppgifter var den förmodade gärningsmannen 185-190 cm. Det är alltså inget som har nämnts nyligen om JJ.
Tack, det är mycket möjligt att det är därifrån jag fått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in