2026-04-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
det fanns väl inget universitet där 2004?

Universitet eller högskola står det i "Ångermanlänningen"
Citera
2026-04-11, 20:40
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Jag är 99% säker på att 45rna säkrades vid kropparna i ladan och det är en polisuppgift. Men även i huset ja.

Nu var det fortfarande storlek 43. Jag är nog lika säker på att det endast var i boningshuset.
Time will tell.
Citera
2026-04-11, 20:41
Medlem
Citat:
Då har vi lite olika uppgifter i tråden. Jag har sett 45 nånstans men minns inte var, även en annan skriver 44-45 här.
Och poddar har haft fel förr.
Men osäker uppgift tills vidare.

Det var även Reebok och inte Nike som du skrev . Så kanske fel fall du tänkte på
Citera
2026-04-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla78
Vad får du 10k ifrån. Om det är från kontakterna i hanns börs så är det helt normalt för den generationen och den tiden att ha mycket kontanter liggandes

Säger du när särbon samtidigt blir rånmördad på sitt kontantkort.
Citera
2026-04-11, 20:45
Medlem
Varför bytte han efternamn? Är inte de också suspekt. Kan han ha gjort något brott tidigare?
Citera
2026-04-11, 20:45
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Tyvärr går det inte att hitta DNA eller fingeravtryck på bankkortet då säkerhetspersonal tog hand om det enligt förra spaningsledaren.
Citera
2026-04-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Varför bytte han efternamn? Är inte de också suspekt. Kan han ha gjort något brott tidigare?
Om jag inte missminner mig så gjorde väl Rickard Andersson samma sak, han som sköt på Risbergska, att han bytte från pappans efternamn till mammans efternamn?
Han var förresten också en enstöring.
Den här mgm i Härnösand verkar ha varit en smula rotlös med sina flyttar. Eller så beror det på annat.
Citera
2026-04-11, 20:52
Medlem
Citat:

Tvivlar ändå på det, polisen hade ju inte honom alls i sitt register. Men antyder någon form av konflikt med fadern.
Citera
2026-04-11, 20:53
Medlem
Hette hans mamma Jacobsson innan giftermål? Annars har jag svårt å se bytet
Citera
2026-04-11, 20:56
Medlem
Citat:
Det finns ett tänkbart motiv och det är rånmord. Det är ett mycket troligt motiv enligt mig.

Att dottern till en 70-årig man som inte bott med sin far på många år inte känner till att en kvinna med skostorlek 38 någon gång befunnit sig hos gubben är för mig totalt irrelevant.

För mig är det intressant att skorna inte såldes i Sverige men i Tyskland. Skulle Tor ha haft kontakt med en ung kvinna från Tyskland borde det vara högintressant.
Skulle han ha hyrt ut delar av huset till någon utbytestudent tex tror jag utredarna skulle hugga direkt som hungriga vargar.
Citera
2026-04-11, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Om jag inte missminner mig så gjorde väl Rickard Andersson samma sak, han som sköt på Risbergska, att han bytte från pappans efternamn till mammans efternamn?
Han var förresten också en enstöring.
Den här mgm i Härnösand verkar ha varit en smula rotlös med sina flyttar. Eller så beror det på annat.

Otroligt många som byter namn utan att sedan begå mord.
Citera
2026-04-11, 21:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Hette hans mamma Jacobsson innan giftermål? Annars har jag svårt å se bytet
Svar ja. Det är moderns efternamn innan hon gifte sig Lindgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in