2026-04-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Stäng dörren till gruppboendet nu din lilla autist.
There we go ta till förolämpningar för att du vet att jag har rätt och du inte kan försvara detta längre

Patetiskt.
Citera
2026-04-11, 17:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Grejen är jag bryr mig inte ett skit om vad de gör men att vi alla får sota för deras jävla framtåg ja då måste jag säga som det är, låt oss vara ärliga här vilken media ens vågar belysa detta?

Så som jag ser det kommer man implementera idiot satsningar som inte leder någonstans vilket kastar ännu mer pengar i sjön

Mark my words!

Det finns en anledning att alla samhällen och religioner någonsin har begränsat kvinnor.
Citera
2026-04-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fram till ca 1980. Det var då fetmapandemin startade. Innan dess var det ganska ovanligt med överviktiga människor, även om det såklart fanns några här och där.
Tror det genom forskning konstaterat att lite övervikt ör bättre än undervikt för att bli gravid
Citera
2026-04-11, 17:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
There we go ta till förolämpningar för att du vet att jag har rätt och du inte kan försvara detta längre

Patetiskt.

Anledningen är att det inte går att diskutera med dig som SKRIKER 😱
Citera
2026-04-11, 17:20
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jaha, och varför skulle sverige lyckas med något som varken traditionella japan eller ungern/orban lyckats med? De enda som "lyckas" är djupt religiösa samhällen (även frikyrkliga i sverige får fler barn) i mellanöstern och afrika. Enda rika landet som lyckas är israel, ja många religiösa men även sekulära får många barn. En konstant känsla av krig, utsatthet, gruppkänsla skulle kunna trigga det. Ekonomi.. folk har det bra. Är ju snarare att kvinnor klarar ekonomin själv som gör att de inte skaffar barn.
Jag har själv funderat mycket över Israel. Vad är det som gör att ett rikt land med en högutbildad befolkning har stora befolkningsgrupper med fertilitet i nivå med mörkaste Afrika? De i landet som uttalat säg att det handlar om förväntningar. Man förväntas helt enkelt finna en partner och skaffa 5-6 barn. Och lyckas man inte med det själv finns hela samhället som hjälper till. Vilka förväntningar på detta finns i Sverige? Egentligen inga alls, utan det ses helt och hållet som individens eget val.
Citera
2026-04-11, 17:21
Medlem
Som skolan ser ut tror jag det är orsaken till att de inte vill ha barn
Har nån forskat på det? Det är skolsystemets fel!!
Citera
2026-04-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag har själv funderat mycket över Israel. Vad är det som gör att ett rikt land med en högutbildad befolkning har stora befolkningsgrupper med fertilitet i nivå med mörkaste Afrika? De i landet som uttalat säg att det handlar om förväntningar. Man förväntas helt enkelt finna en partner och skaffa 5-6 barn. Och lyckas man inte med det själv finns hela samhället som hjälper till. Vilka förväntningar på detta finns i Sverige? Egentligen inga alls, utan det ses helt och hållet som individens eget val.
Det är de ortodoxa som skaffar barn- fanatiker- vill att folket ska SPRIDA UT SIG Verkar inte som de tar hand om barnen sen de får gå som det går
Citera
2026-04-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det finns en anledning att alla samhällen och religioner någonsin har begränsat kvinnor.
Vi i den "fria" världen får lära oss den hårda vägen för att vi ignorerade detta tillslut.

Jag är inte religiös men det ligger nåt i det vad fan tror vi att vi är som försöker med nåt annat? Vi kan lika gärna skjuta oss i foten om och om igen
Citera
2026-04-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Anledningen är att det inte går att diskutera med dig som SKRIKER 😱
Ursäkter ursäkter...

Du vet att det är okey att säga att du har fel väl?

Det får man vara det är så man löser problem!
Citera
2026-04-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad pratar ni om? Det är ju mammor och pappor med barnvagnar i 100-tals där jag bor (Mölndal)!!!!!

Kanske bor på ett unikt ställe, men statistiken LJUGER!

Går knappt att komma fram som gående.

Därtill alla cyklister/hundägare med koppel/elsparkar.
Håller med
Stor stad södra Sverige
Har säkert sett 200 o mer barn idag
Citera
2026-04-11, 17:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Ni feminister värderade aldrig kvinnornas jobb i hemmet det är det som är problemet, kvinnor jobbade även förr i tiden men de jobbade hemma.

Får kvinnor bra lön för sitt arbete i hemmet?
Citera
2026-04-11, 17:29
Medlem
Mkt OT i den här tråden...haha

Folk får börja tidigare helt enkelt. Staten ska informera. I skolor mm om hur snabbt fertiliteten sjunker och vad som är bra förutsättningar för att skaffa barn/familj. 23-25 år första barnet.

Man kan lägga ner vänsterns krig mot familjen. Familj är bra. Det är inte en utopi, det är ingen synd att skilja sig osv men en familj som funkar är en bra miljö för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in