2026-04-11, 16:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vi måste också komma ihåg vad detta innebär och gång på gång kan kvinnor inte bete sig men de ska ha och ta och förstöra

"Det finns väldigt tydliga skillnader mellan kvinnor och män när det kommer till stressrelaterade sjukskrivningar. Av de 46 624 personer som i december var sjukskrivna på grund av stress i Sverige var 36 730 kvinnor, motsvarande 79 procent."

NÄSTAN 80% AV ER JÄVLA EFTERBLIVNA IDIOTER VAD I HELA HELVETE SITTER NI O BABBLAR OM HÄR OM FRIHET NÄR NI INTE KAN BETE ER I ARBETSLIVET?!

Vet du varför?

Jo för att kvinnor ofta arbetar inom vård och omsorg där de tar hand om såna som dig.

Lönen är skamligt låg och arbetsförhållandena urusla.

Där kan vi snacka om att bära samhället på sina axlar. Om alla kvinnor skulle strejka i en månad så skulle det dö människor i drivor.

Men det kanske behövs för att dessa kvinnor skulle få mindre stress och bättre lön.
Citera
2026-04-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej män har inte ansvar för vad kvinnor gör och väljer att göra. Det var bland det mest misogyna jag har hört faktiskt. Extremt förminskande av kvinnor.

Kvinnor får väl sluta ge bort sex gratis till dessa män som bara vill ha sex då. Det är inte mäns fel att kvinnor säljer sig för billigt. Det här "problemet" som du målar upp har en ganska enkel lösning, och det är att sex bara ska ske inom äktenskapet.

Jag är inte kristen själv men kristna har verkligen en poäng där, det måste jag ge dom.

Du fattar ju inte vad jag skriver. Jag skriver att om unga män systematiskt väljer bort seriösa relationer och barnalstrande med unga kvinnor trots att ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så är detta bortväljandet de unga männens ansvar.

Som sagt: hur ska Stina 19 år kunna veta att Petter 23 år bara vill ha sex? Det vet hon i regel inte förens de har haft sex.

Sex har aldrig skett inom bara äktenskapet. Så att försöka genomföra det har aldrig gått.

Vad som behövs är att vi äldre uppmuntrar unga män att faktiskt satsa seriöst på första unga kvinna där ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så ska du se att barnfödandet ökar.
Citera
2026-04-11, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, det är alltså dåliga vanor som leder till övervikt, och inte barnafödande. Det sistnämnda är bara en dålig ursäkt.

Sant, övervikt och medföljande livsstilssjukdomar såsom diabetes och vissa cancersjukdomar har följt i spåren av giftig och alldeles för energität mat. Och ett stillasittande liv.

Detta gäller för både kvinnor och män och jag tror att detta är en stor anledning till infertiliteten hos både män och kvinnor. Barnmorskan i reportaget sa också att 'vi' "aldrig får glömma" att det lika ofta ligger manlig infertilitet bakom ofrivillig barnlöshet.

Både män och kvinnor måste vara medvetna om detta. Övervikt, stillasittande, fel mat, rökning, stora mängder alkohol eller andra droger/läkemedel osv är saker som både män och kvinnor måste undvika i största möjliga mån.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 17:04.
Citera
2026-04-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Många av "dagens kvinnor" är fortsatt i fertil ålder. Detta verkar du glömma.
Kvinnor födda mellan 1982-2006 är i fertil ålder: 20-44 års åldern. Flertalet av dessa kan fortfarande få ett eller flera barn.

Om unga män mellan 20-30 får höra från oss i äldre åldrar att "satsa på hon den söta tjejen som är intresserad av dig" och de gör detta med de kvinnor som är 20-30 dag. Så ska du se att barnafödandet kommer öka och det bara inom några år.

Men det är sällan man uppmuntrar unga män att satsa på första bästa tjej där ömsesidigt intresse infinner sig...

Jag förhåller mig till fakta och fakta är att barnafödandet ligger på rekordlåg nivå. 2025 föddes 1,43 barn per kvinna i Sverige. Det är det lägsta sedan man började mäta 1751. Detta trots att dagens kvinnor är i "fortsatt fertil ålder".

Det verkar DU glömma.
Citera
2026-04-11, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag tycker att man ska vara tydlig med vart man står i barnfrågan tidigt i en relation. Inte vara svävande i frågan eller ljuga. Vill man t.ex. inte ha barn kommer man i längden att ha trevligare om man träffar någon som tycker samma än att hålla någon på halster liksom. Plus att den andra personen slipper slösa bort värdefulla år. Win-win för alla. Själv är jag supertydlig med detta när jag själv nätdejtat. Ser ingen anledning att ljuga om en sådan sak och förhoppningsvis tänker de flesta samma.

Så jäkla on point.
Citera
2026-04-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vet du varför?

Jo för att kvinnor ofta arbetar inom vård och omsorg där de tar hand om såna som dig.

Lönen är skamligt låg och arbetsförhållandena urusla.

Där kan vi snacka om att bära samhället på sina axlar. Om alla kvinnor skulle strejka i en månad så skulle det dö människor i drivor.

Men det kanske behövs för att dessa kvinnor skulle få mindre stress och bättre lön.
Jo jag har sett hur vården jobbar och jag gap skrattar över hur enkelt ni har det

Men den som klagar han får eller?

Strejka och låt alla dö i drivor då som du säger eller hittar du på en massa nu som vanligt?

Sluta ljug.
Citera
2026-04-11, 17:07
Medlem
Citat:
Du fattar ju inte vad jag skriver. Jag skriver att om unga män systematiskt väljer bort seriösa relationer och barnalstrande med unga kvinnor trots att ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så är detta bortväljandet de unga männens ansvar.

Nej, det är kvinnornas ansvar. Ingen tvingar dom att ge bort sex gratis till dessa män.

Citat:
Som sagt: hur ska Stina 19 år kunna veta att Petter 23 år bara vill ha sex? Det vet hon i regel inte förens de har haft sex.

Genom att inte ge honom sex förrän han gift sig med henne.

Citat:
Sex har aldrig skett inom bara äktenskapet. Så att försöka genomföra det har aldrig gått.

Men det har varit samhällelig norm. Bara för att något inte är 100% vattentätt betyder inte det att det inte funkar på det stora hela.

Citat:
Vad som behövs är att vi äldre uppmuntrar unga män att faktiskt satsa seriöst på första unga kvinna där ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så ska du se att barnfödandet ökar.

Nej vad som behövs är att kvinnor börjar ta ansvar och slutar ge bort sex gratis till män som bara vill ha sex.

Det är faktiskt helt sanslöst hur du ALLTID ska vinkla precis ALLT till att det är männens ansvar. Kvinnor har inte ens ansvar för vilka de har sex med enligt dig. Även DET är männens ansvar.

Jag har aldrig sett maken till misogynt tänkande.
Citera
2026-04-11, 17:08
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Och att simpa som en smutsig äckel som du så får man inte heller någon fitta vad fan försöker du komma?

Bara för att jag säger sanningen betyder det inte att det handlar om att hitta fitta vad fan är det för fel på er?

Allt jag säger att kvinnor skyller ifrån sig med våldsamma ord som let's be honest here dom förtjänar det till 100% för att det nonchaleras hela tiden

Vartenda gång det finns något problem så skyller man ifrån sig och du har samma jävla pantade kärringar i flashback som gör detta

Trött på skiten, kalla mig incel hur mycket ni vill jag kommer säga sanningen och det finns ingenting i det här idiot landet som kan stoppa mig

Jag dör hellre ensam i berget med sanningen än att leva ett liv fyllt med lögner även om jag får hela Sveriges befolkning emot mig!

Håller med. Kvinnor kan inte ta ansvar, de skyller alltid ifrån sig. Det är underhållande hur svenska kvinnor vägrar acceptera allt män har gett dem. Måste vara något biologiskt.
Citera
2026-04-11, 17:09
Medlem
Citat:
Kan gå fort också. Med rätt hjälp.

Livsstilsfaktorer är en stor orsak till övervikt. Och under småbarnsåren kan det för många bli negativ livsstil. De hinner inte sköta om hälsan som tidigare.

Småbarnsåren brukas intr räknas in där. Inte någonstans jag sett i alls fall.
Men du som är så kunnig på området kanske kan hitta någor.

Det är snarare som så att de kvinnorna redan varit något överviktiga och blir mer överviktiga i samband med graviditet.
Citera
2026-04-11, 17:10
Medlem
Citat:

Det sista du nämner är så oerhört efterblivet och verklighetsfrånvänt ensidigt att jag börjar förstå varför allt ser ut som skit runtomkring oss.
Citera
2026-04-11, 17:13
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Låter precis som män alltid har varit

Nämn några dåliga beteende kvinnor har haft de senaste 50 åren som lett till dagens samhälle. Det borde väl inte vara så svårt eller hur?
Citera
2026-04-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Håller med. Kvinnor kan inte ta ansvar, de skyller alltid ifrån sig. Det är underhållande hur svenska kvinnor vägrar acceptera allt män har gett dem. Måste vara något biologiskt.
Grejen är jag bryr mig inte ett skit om vad de gör men att vi alla får sota för deras jävla framtåg ja då måste jag säga som det är, låt oss vara ärliga här vilken media ens vågar belysa detta?

Så som jag ser det kommer man implementera idiot satsningar som inte leder någonstans vilket kastar ännu mer pengar i sjön

Mark my words!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in