Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Du fattar ju inte vad jag skriver. Jag skriver att om unga män systematiskt väljer bort seriösa relationer och barnalstrande med unga kvinnor trots att ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så är detta bortväljandet de unga männens ansvar.
Nej, det är kvinnornas ansvar. Ingen tvingar dom att ge bort sex gratis till dessa män.
Citat:
Som sagt: hur ska Stina 19 år kunna veta att Petter 23 år bara vill ha sex? Det vet hon i regel inte förens de har haft sex.
Genom att inte ge honom sex förrän han gift sig med henne.
Citat:
Sex har aldrig skett inom bara äktenskapet. Så att försöka genomföra det har aldrig gått.
Men det har varit samhällelig norm. Bara för att något inte är 100% vattentätt betyder inte det att det inte funkar på det stora hela.
Citat:
Vad som behövs är att vi äldre uppmuntrar unga män att faktiskt satsa seriöst på första unga kvinna där ömsesidigt intresse och attraktion finns. Så ska du se att barnfödandet ökar.
Nej vad som behövs är att kvinnor börjar ta ansvar och slutar ge bort sex gratis till män som bara vill ha sex.
Det är faktiskt helt sanslöst hur du ALLTID ska vinkla precis ALLT till att det är männens ansvar. Kvinnor har inte ens ansvar för vilka de har sex med enligt dig. Även DET är männens ansvar.
Jag har aldrig sett maken till misogynt tänkande.