2026-04-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du inte kan tänka dig att skaffa barn, så är du en del av det problem jag pekar på: att unga män/män inte vill ha barn Och därav blir det lägre barnfödande i landet.

Nej. Jag är en del av lösningen i en redan överbefolkad planet.
Citera
2026-04-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Har du någon gång haft en relation med en kvinna? För din beskrivning bygger på väldigt konstiga antaganden, tror inte du hittar många män eller undersökningar som påvisar det du påstår.

Du får meddela Danskarna om det för deras officiella siffror hävdar 1.5; https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/borgere/befolkning/fertilitet

Ja, jag har haft kärleksrelationer med både män och kvinnor, ja. Och har nu en kärleksrelation, men anger inte könstillhörighet på vare sig mig eller min partner, för anonymitetens skull. Vi är av olika kön.

1. Om kvinnan inte vill ha mannen, ens för sex. Så blir det ingenting.
2. Om kvinnan vill ha mannen, så är det han som sedan sätter villkoren för om det blir ons, kk, fwb, seriös relation etc. Kvinnan kan säga "nej, detta vill jag inte". Men det är allt. Hon har vetorätt. Absolut. Hon kan dra sig ur. Men hon kan aldrig forcera sig in i en relationsform som mannen inte är intresserad av att ha med henne. Vill han bara ha sex med henne, så kommer det vara den högsta formen av relation de två kommer ha.

Tänk till lite så inser du att jag har rätt.

Alltså högre siffra än i Sverige. Och kan ju då även vara så att dessa 90% danska män också får barn. Mellan 1-2 barn. Därav siffran 1.5.
Citera
2026-04-11, 14:13
Medlem
Blondinss avatar
Okej då vet vi. Vad är problemet?
Citera
2026-04-11, 14:14
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Knappast. Tror inte det görs färre aborter i länder där det är förbjudet, det görs bara inte inom sjukvården och på sätt som riskerar kvinnans liv.

Att ha sex med 100 unika män om året är nog svårt för en "vanlig" tjej. Räkna att man har mens en fjärdedel av året. Ska man då träffa en ny man varannan dag att ha sex med? Många har jobb och har inte tid för sånt. Inte ens om man har en sambo har man tid för det.

Motbevisa mig ang aborter i Sverige.
Citera
2026-04-11, 14:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det är relevant för en av anledningarna som nämndes i tråden var att kvinnor inte vill ha barn pga hur samhället ser ut. Som de själva var drivande i att skapa.

Vad du personligen röstar på hör inte till ämnet.

Vi pratar inte om individer uta om män/kvinnor som grupp.
Citera
2026-04-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nejdå, det är billigare att vara singel.

Ja det är det. Speciellt om du är kvinna.
Citera
2026-04-11, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Okej då vet vi. Vad är problemet?

Egentligen finns det inget problem. Det enda som finns är människor som anpassar sig efter sitt samhälle. Som det alltid varit och fortfarande är.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 14:28.
Citera
2026-04-11, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det är relevant för en av anledningarna som nämndes i tråden var att kvinnor inte vill ha barn pga hur samhället ser ut. Som de själva var drivande i att skapa.

När kvinnor började protestera för att få komma ut i arbetslivet så hade de en jättekonstig uppfattning om vad arbetslivet var. Var de vackra så träffade de på massor med framgångsrika män, och då trodde de att om de kom ut i arbetslivet så skulle det vara som för de framgångsrika männen.

Ingen som protesterade trodde de skulle sitta och rensa fisk i 45 år sedan hamna på fattighuset när de gick i pension.
Citera
2026-04-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Ok. Bevisa att kvinnor vet det.

Skojar du?

Om inte kvinnan lever och har levt hela sitt liv instängd i en källare utan någon som helst kontakt med omvärlden. Så vet hon att fertiliteten minskar efter 35 och att riskerna ökar för både henne och fostret. Precis som alla vet att det finns ICA-butiker i Sverige, IKEA och att killar kommer i målbrottet.

Du vill liksom ha bevis för att vi lever i ett jädrigt upplyst och informativt samhälle, där sådana här generella saker är något som alla vet. Det kan liksom inte undgå någon.
Citera
2026-04-11, 14:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Som jag skrev tidigare tror jag en del av problemet är att vissa kvinnor söker för länge efter en partner, detta för att man har för höga krav och orealistiska förväntningar och därmed inte hittar någon som matchar allt man söker efter. Det är inget fel med att ha krav, men man kanske bör fråga sig om man själv är så pass bra att man kan kräva allt man önskar av den andra. Det gäller både kvinnor och män såklart.

Psykisk ohälsa har nämnts i tråden och det tror jag med är en av orsakerna. Det har ju rapporterats om att många unga kvinnor idag lider av psykisk ohälsa så det är inget nytt. Det är väl framförallt relaterat till utseendehetsen. Vi översvämmas dagligen av innehåll som förmedlar en bild av hur vi ska se ut och vara. Och lider man av psykisk ohälsa blir det inte lika lätt att träffa någon då man inte mår bra.

Jobb/Karriär har också nämnts i tråden och det kan nog också vara ett skäl. Men jag tror inte detta har lika stor betydelse som de två andra orsakerna jag nämnde. Barnet kan man ha på dagis. Och många kan jobba hemifrån nuförtiden. Och man är ju två stycken om att ta hand om barnet också. Så jag har svårt se att man inte skulle få barn och karriär att gå ihop.

Det går inte att förhandla bort känslor, relationsbyggande och kärlek när kvinnor (gäller alla människor) väljer partner.

Du kallar det att ha för höga krav och ser det som ett kvinnligt problem.

Psykisk ohälsa är inte heller ett kvinnligt problem. Kvinnor drabbas dock i högre grad av psykisk ohälsa pga dåliga relationer med män. Män däremot drabbas av psykisk ohälsa i avsaknad av relationer med en kvinna.
Citera
2026-04-11, 14:23
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, jag har haft kärleksrelationer med både män och kvinnor, ja. Och har nu en kärleksrelation, men anger inte könstillhörighet på vare sig mig eller min partner, för anonymitetens skull. Vi är av olika kön.

1. Om kvinnan inte vill ha mannen, ens för sex. Så blir det ingenting.
2. Om kvinnan vill ha mannen, så är det han som sedan sätter villkoren för om det blir ons, kk, fwb, seriös relation etc. Kvinnan kan säga "nej, detta vill jag inte". Men det är allt. Hon har vetorätt. Absolut. Hon kan dra sig ur. Men hon kan aldrig forcera sig in i en relationsform som mannen inte är intresserad av att ha med henne. Vill han bara ha sex med henne, så kommer det vara den högsta formen av relation de två kommer ha.

Tänk till lite så inser du att jag har rätt.

Alltså högre siffra än i Sverige. Och kan ju då även vara så att dessa 90% danska män också får barn. Mellan 1-2 barn. Därav siffran 1.5.

Jag har både tänkt, levt, haft relationer med nog för många kvinnor, läst studier, artiklar och följt med i debatten. Det är kvinnan som avgör om det blir barn eller inte, oavsett vad mannen tycker om det. Kvinnor har den sexuella makten och med den kommer också villkoren, kvinnor i fertil ålder har ju inte brist på män som uppvaktar.

Så, Sverige ligger på 1,43 och Danmark 1,5 och det blir en väsentlig skillnad? Du kan inte mena allvar.
Citera
2026-04-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du ljuger som vanligt. Den biologiska definitionen av barn är fram tills pubertetens inträffande.

Att skaffa barn vid samma ålder som människor historiskt avlidit och kalla naturlig heterosexualitet för en störning demonstrerar väl den skeva feministiska normen som skapats.

Nu dubbel-ljuger du.
Dels ljuger du om att jag ljuger.
Och dels ljuger du om definitionen av barn.
Finns gott om barn som kommer i puberteten när de är mellan 7-12 år. Menar du att de då inte är barn? Själv kom jag i puberteten vid 9 års ålder. Kände mig verkligen som barn då. Och Kände mig som barn fram till 16. Vid 16 kände jag mig som ett mellanting av barn och vuxen. Sörjde att barndomen led mot sitt slut. Men kände mig ändå inte helt vuxen. Vid 27-28 kände jag mig helt vuxen. Och juridiskt är man ju vuxen vid 18. Vilket är en låg gräns, då varken de reproduktiva organen eller hjärnan är färdigutvecklade.

Så du menar att det inte är "normal heterosexualitet" att tända på folk mellan 20-30? Det är alltså mellan 20-30 som är bästa åldern för graviditet och förlossning.

Och ja: jag vet att du vill kunna sätta på små tonåringar. Men det är riskgravidtet för de under 19, om de blir gravida! och Under 18 räknas man som barn. Vilket som sagt var är en låg gräns med tanke på att varken de reproduktiva organen eller hjärnan är fullt utvecklade då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in