Citat:
Ursprungligen postat av
Moob
Det är ett antagande, en slutsats alla drar, men svårt att bevisa. De skulle kunna ha samma rollspelsagenda och bli tända av den.
Jag tror att dumpen skapar sina gäddor ofta och att de trycker på "rätt" knappar hos vissa, som får dem att kliva över en gräns de annars inte passerat.
Att de lägger ut beten som annars inte funnits för nån att hugga på och kanske triggats av. Det är därför inte brottsprovokation används av polisen.
Få se nu om jag fattar hur du tänker.
Du menar att de inte fattar att det är dumpen antar jag? För då är de ju totala idioter som dyker upp på träffarna.
Sedan menar du att de inte heller tror att det är en kåt 13-åring eller en 40-årig ensamstående mamma med 11-åring som kan få sättas på?
Istället så tror de att de pratar med en vuxen kvinna (eller kanske vuxen man för rollspel är ju iaf rollspel så skitsamma i huruvida man chattar med en man eller kvinna) som liksom en själv går igång på rollspel av slaget "jag låtsas att jag är peddo och så låtsas du att du är en kåt fjortis som vill ha gubbkuk". Är det så du tänker? Isf är det ju vissa saker som bir lite problematiska när det då ska till en träff.
Vad fan gör de om det dyker om en minderårig? Ifall man bokat hotellrum för sig själv och en rollspelande 39-åring och så dyker det upp en 13-åring?
Vad gör man om det dyker upp en tjock man som luktar svett, inte den där kåta puman man trott att man lajvat sexförbrytare med?
Eller vad gör man om det dyker upp någon man känner, typ syrran eller faster Gerd?
Eller om det bara dyker upp en kvinna som förvisso är just den där lajvande vuxna kvinnan man hela tiden tänkt att man haft på andra sidan internet, fast hon är bara inte just den sorts kvinna man tänder på? Fel kropp, fel hudfärg, ful som stryk osv.
Så varför under detta chattande vill man inte ha en bild på den där vuxna kvinnan som man chattar med? Skiter man i vad som kommer att dyka upp där på hotellet eller parkeringsplatsen? Och varför boka rum och ange att den andre i rummet kommer vara 14 år när man egentligen tror att det kommer att dyka upp en vuxen kvinna?
Och till sist. Varför är det inga gäddor som försvarar sig med just detta då, att de hela tiden trott att det var en vuxen som de chattade med? Bortsett från då möjligen den som tråden nu handlar om. Som ju hela tiden verkligen trodde att han chattade med en vuxen kvinna. Så mycket är ju klart.