2026-04-11, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Korrekt. Men det är en person som försökt våldta ett barn men misslyckats då en vuxen ersatte sig med ett barn i just detta tillfälle.
Dumpen ersätter ju dock inte alla försök att våldta barn. Därmed blir ju en del riktiga barn våldtagna i det tysta.

Han tog inte ens av sig byxorna så det blir inget försöksbrott.
Citera
2026-04-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
i tråden läste jag att gäddan tråden syftar till var nummer 743 i ordningen på dumpens sida. Har inte gått in för att kolla dumpens skitsida och därmed stödja dom.
Men nummer 743. Det är många, "gäddorna" är inte ensamma eller få längre. Det är inte en slump att stämningsansökningar mot dumpen inkommit nu. Det inkom inga i början när uthängningarna var få. Stigman var stor, men ju mer som blir uthängda, desto mindre kontroversiellt blir det, förstår du det?

Låt oss säga om det blir 10 000 som blir uthängda, det blir många, eller 50 000. Ju fler gäddor som blir uthängda, desto fler rycker på axeln. För det är så vanligt förekommande, det har normaliserats.
Precis som med skjutningar och sprängningar i sverige. Det har blivit en del av vardagen, för det är så vanligt förekommande.

Det är bara läsa trådar om dumpen. i början var det hurra- och hejarop. Den pendeln har svängt rejält om man läser nyare inlägg, där jag uppfattar att fler och fler kritiserar dumpen.
743 st uthängda pedofiler på hur många år då? Hur många har spöat sin fru/sambo under samma år tror du? Med din idiotiska logik är det alltså helt normalt att ge kärringen en rejäl omgång när hon säger emot. Samma sak med skjutningar och sprängningar, det är vanligt förekommande men det är inte normalt, det är inte normaliserat. Det är fortfarande en liten del av oss människor som misshandlar våra partners och löser affärsproblem med att skjuta eller spränga de vill retar oss på.

I vissa kretsar sedan är det såklart "häftigt" att skjuta och spränga men det är fortfarande en mindre grupp människor det handlar om. Missanpassade individer dessutom. Som alla riskerar att åka in i finkan eftersom de gör saker som de normala i samhället inte anser att man ska få göra. Samma sak med pedofili. Det finns ju forum där folk sitter och delar övergreppsbilder och klappar varandra på axeln och de är dessutom inte få. Men det handlar fortfarande om en väldigt liten grupp människor och de är fortfarande livrädda att deras kolleger, släktingar och vänner ska få veta att de får stånd när de ser småtjejer i lekparken.

Att det är många som sedan kritiserar dumpen beror inte på en normalisering av pedofiler. Det beror dels på att dumpen fått så mycket publicitet att alla de som anser att vi inte ska ha folkdomstolar och bränna folk på bål ifall vi bara så lite som anar att det nog är en häxa vi har att göra med. Bodström är en av de som har gått i taket och han har givetvis exakt samma åsikter om pedofiler och deras brott som han hade när han var justitieminister. Och skulle han bli justitieminister igen skulle han säkert kunna verka både för att skärpa straffen för sexbrott mot barn och skärpa straffen för sådana som de som jobbar med dumpen. Det ena utesluter inte det andra.

Sedan beror det också på att alla anonyma pedofiler fått luft och "vågar" säga vad de tycker. Men det här är inte människor som blivit pedofiler pga dagens klimat, det är folk som på forum som detta vågar säga "fan att knulla en 14-åring som är kåt är inte ett brott" eller för all del hävda att hon som anklagar sin man får att ha sålt henne till hundratals män, givetvis är en ljugande hora.

Hade pedofili verkligen normaliserats hade du inte haft grupper som "peddo hunters sweden" eller vad de kallar sig. Inte heller hade du haft folk som anser att Fredrik Federley ska brännas på bål för att han ovetandes levde ihop med en pedofil. Och inte heller skulle Nick Alina kunna skriva det han skrev om att den som tycker att FF ska kunna få komma tillbaka in i samhällets värme, är en pedofil.

Jag gissar att du inte håller med om ett ord av det jag skrivit ovan. Så låt oss låta det stanna här och inse att vi tycker olika. Förhoppningvis rycker du dock inte på axlarna åt det som svinen som fångas av dumpen, pysslar med. Även om de snart går över 1000 uthängda.
Citera
2026-04-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Denna gång var det ett fatalt skrivfel av mig. Menar på att det inte är ett brott. Men nog med orsak till utredning.
Då känns det som att vi typ är överens... :-)
Citera
2026-04-11, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Han tog inte ens av sig byxorna så det blir inget försöksbrott.
Det beror ju på vår lagstiftning där pedofiler skyddas. Det vore läge att att polisen fick göra dumpens jobb.
Barn groomas på nätet praktiskt taget helt utan risk.
Dumpen är en viktig kraft som visar på sjukan som finns.
Att varna andra för att en individ försöker hitta barn att våldta borde naturligtvis inte vara straffbart.
Snarare en ovärderlig samhällstjänst.
Citera
2026-04-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det är ett antagande, en slutsats alla drar, men svårt att bevisa. De skulle kunna ha samma rollspelsagenda och bli tända av den.

Jag tror att dumpen skapar sina gäddor ofta och att de trycker på "rätt" knappar hos vissa, som får dem att kliva över en gräns de annars inte passerat.

Att de lägger ut beten som annars inte funnits för nån att hugga på och kanske triggats av. Det är därför inte brottsprovokation används av polisen.
Få se nu om jag fattar hur du tänker.

Du menar att de inte fattar att det är dumpen antar jag? För då är de ju totala idioter som dyker upp på träffarna.

Sedan menar du att de inte heller tror att det är en kåt 13-åring eller en 40-årig ensamstående mamma med 11-åring som kan få sättas på?

Istället så tror de att de pratar med en vuxen kvinna (eller kanske vuxen man för rollspel är ju iaf rollspel så skitsamma i huruvida man chattar med en man eller kvinna) som liksom en själv går igång på rollspel av slaget "jag låtsas att jag är peddo och så låtsas du att du är en kåt fjortis som vill ha gubbkuk". Är det så du tänker? Isf är det ju vissa saker som bir lite problematiska när det då ska till en träff.

Vad fan gör de om det dyker om en minderårig? Ifall man bokat hotellrum för sig själv och en rollspelande 39-åring och så dyker det upp en 13-åring?

Vad gör man om det dyker upp en tjock man som luktar svett, inte den där kåta puman man trott att man lajvat sexförbrytare med?

Eller vad gör man om det dyker upp någon man känner, typ syrran eller faster Gerd?

Eller om det bara dyker upp en kvinna som förvisso är just den där lajvande vuxna kvinnan man hela tiden tänkt att man haft på andra sidan internet, fast hon är bara inte just den sorts kvinna man tänder på? Fel kropp, fel hudfärg, ful som stryk osv.

Så varför under detta chattande vill man inte ha en bild på den där vuxna kvinnan som man chattar med? Skiter man i vad som kommer att dyka upp där på hotellet eller parkeringsplatsen? Och varför boka rum och ange att den andre i rummet kommer vara 14 år när man egentligen tror att det kommer att dyka upp en vuxen kvinna?

Och till sist. Varför är det inga gäddor som försvarar sig med just detta då, att de hela tiden trott att det var en vuxen som de chattade med? Bortsett från då möjligen den som tråden nu handlar om. Som ju hela tiden verkligen trodde att han chattade med en vuxen kvinna. Så mycket är ju klart.
Citera
2026-04-11, 13:09
Medlem
WordWarriors avatar
Var finns alla de pedofiler alla talar om i tråden? Dumpen har inte avslöjat en enda pedofil, och låtsas ju vara fullt könsmogna fjortisar - alltså ungdomar. Så det handlar om hebefili, och inte om pedofili. Alla män är hebefiler, men alla dejtar inte fjortisar. För att återknyta till topic - hoppas att minst ett dussin stämmer skiten ur Dumpen för förtal och sänker deras ekonomi totalt. Sådant pöbelvälde hör inte hemma i en demokratisk rättsstat.
Citera
2026-04-11, 13:14
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Var finns alla de pedofiler alla talar om i tråden? Dumpen har inte avslöjat en enda pedofil, och låtsas ju vara fullt könsmogna fjortisar - alltså ungdomar. Så det handlar om hebefili, och inte om pedofili. Alla män är hebefiler, men alla dejtar inte fjortisar. För att återknyta till topic - hoppas att minst ett dussin stämmer skiten ur Dumpen för förtal och sänker deras ekonomi totalt. Sådant pöbelvälde hör inte hemma i en demokratisk rättsstat.
Det beror på att dom inte kan skilja på äpplen å päron, så alla blir peddo helt enkelt.
Citera
2026-04-11, 13:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Om samhället och polisen fungerar som de borde så skulle det bästa vara om Dumpen istället lämnade över sitt underlag till polisen. Polisen, som då sedan vidare utreder personen genom att kolla tidigare chattloggar och fortsätter hålla personen under bevakning.

Precis som flera I tråden säger (men vissa med lite väl mycket skydd mot personen i fråga) så är ju ändå själva interaktionen de haft med Dumpen ett brott. Men i ett väl fungerande samhälle skulle det ses som allvarligt nog att ligga till grund för utredning/övervakning.

Ska man leta pedofiler som begått riktiga brott så är nog dumpens lista en bra utgångspunkt.

Det hade varit ett logiskt tillvägagångssätt å även redovisa detta i en mer vanlig blogg (istället för denna "gädd-cirkus" vars syfte såklart handlar mest om pengar till Padde å Sara - konceptet som sådant är ju oxå en ren kopia av hundratals andra grupper runt om i världen - man valde sannolikt medvetet att inte tänka eller bry sig längre än så pga cashen flödar in mest på cirkusen som sådan). Jag tror det finns en stor majoritet utav vanligt folk som skulle vilja se en specialenhet inom polisen som sysslar endast och högt prioriterat med denna typ av informationsbearbetning via allmänheten å små detektivgrupper liknande Dumpen fast bättre å mer professionella. Jag har kollat runt en hel del på pedo-jagar-kanaler genom åren och inte sällan gör man bort sig totalt inför polisen men även allmänheten ibland - ett gäng hamnade tex i bråk med hel jävla affär i jakten på gäddan.

Det finns en stor risk att om någon lr några experter/statistiker en dag går igenom vad Dumpen åstadkommit så framkommer det att verksamheten varit kontraproduktiv på många sätt. Inte minst med tanke på alla förtalsmål som är på ingång nu. Jaja, det är bara för Jimmy att öppna SDs kollektiva skattekista å ösa på med pengar. (fullständigt idiotiskt när jag tänker närmare på det - undrar om det var ett beslut baserat på en impulskänsla i syfte att konkurrera med andra kända personer om hur "god" man kan vara)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-04-11 kl. 13:24.
Citera
2026-04-11, 13:23
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Alltså nu är inte jag insatt i de här 740 personerna men det verkar vara väldigt få som är intresserade av att få till nåt med nån icke könsmogen.

Men jag antar att hela konceptet med Dumpen skulle gå under om inte Sara kan skrika Baarneen och pedofilerna.

För övrigt undrar jag varför mitt inlägg om Sara och Sjöberg blev raderat? Var det för OT? Nåja jag sitter på värre skit än det på Sjöberg det kan jag säga. Han är den sista människan som ska springa runt och verka nobel. Och eftersom Dumpenanhängarna tycker att man är i sin fulla rätt att skriva och säga vad man vill så länge det är sant, så hade det väl varit min fulla rätt att svärta ner Sjöberg (att jag väljer att inte göra det, har mer med de andra inblandade att göra)
Citera
2026-04-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Jag hade glömt att hon fick villkorligt i tingsrätten, om det står kvar i hovrätten så blir det nog knepigare redan i detta mål. Hon kanske inte hamnar i finkan efter detta heller, men kringskuren frihet med någon slags frivårdsåtgärd kanske kan bli aktuellt?
Om detta mål blir avgjort i tingsrätten före det andra hunnit vinna laga kraft eller komma upp i HR så kommer de troligen ändå ta med i beaknikg att brottsligheten är fortgående och där med väntar ett troligt fängelse straff. Kortare sådant. Nästa lär det växa. Vid fängelse straff är det också större chans att HR tar upp ärendet och troligen mer prio.
Citera
2026-04-11, 14:05
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Idioti att det är förtal att kalla en pedofil för pedofil. Sverige i ett nötskal

Du kan inte gå runt och kalla människor för saker som inte stämmer. Pedofili är en diagnos och den ställs av läkare, inte av privatpersoner.

Går du runt och kallar en person för pedofil som inte är pedofil då är det förtal.
Citera
2026-04-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Advokatens räkning betalar väl gäddan själv.

Visst är det väl så att översyn av förtalslagen pågår för att undvika åtal som detta?
Nej, den betalar förlorande part. Staten betalar del av hennes advokat men inte hela summan om hon förlorar.

TR gjorde ett uttalande som gav förra del av ansvaret och där med att han inte blev ersatt för hela summan för advokaten. Något jag tror HR lär ändra. Så kan även bli i detta fallet om inte HR hunnit kolla på det andra ärendet eller att nya dommare i detta gör andra antaganden med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in