2026-04-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Staten går i alla fall åt andra hållet. Just sexköp som verkar svida extra i deras ideologi, pekas nu ut som exempel på varför delgivningsreglerna ska ändras. Ingen som tänker fel ska komma undan menar Strömmer.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/gunnar-strommer-kriminalisera-att-gomma-sig-fran-delgivning/

Strömmer har även tänkt på brottsoffren, precis som ideologerna kräver.
– Det är väldigt lätt, tycker jag, att känna med brottsoffren som på det här sättet inte får en möjlighet att få upprättelse.

Fast han har möjligen förglömt att sexköp bara är ett brott mot Staten och därmed ett ideologiskt tankebrott.

Samtidigt kategoriseras det väl som sexbrott? Det är oerhört konstigt och felaktigt. Ett sexualbrott utan offer, utan en utsatt, enbart ett "vittne".
Citera
2026-04-02, 22:31
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja så är det, det handlar inte om hur vi har det, om vi inte har pengar till hyra eller jobb.
Säger vi att vi gillar vårat jobb blir vi omyndighetensförklarade.

För i slutändan så saknas rösterna från oss som faktiskt säljer och trivs med vårat jobb!

Att sälja massage, kläder bilder sex eller vad som helst av egen verkstad är ett jobb.

Att Simon får föra sin propaganda som polis, är ett hån mot oss kvinnor som jobbar i sex branschen.

Säger det igen, mitt arbete möjliggör ekonomisk trygghet, boende, hälsa och en bra livs standard. Dessa byggstenar är otroligt viktiga!
Simon skiter i dom prostituerade han använder bara dom som ett verktyg att tjäna pengar på sina böcker.
Citera
2026-04-07, 07:42
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Knappast. Han har ju själv erkänt att han hade konsumerat porr? Och vad gör han hela dagarna i sitt jobb ?

Lever han utan orgasmer också?
Är nog många kvinnor som särar på benen för honom. Han är ju deras hjälte som tar bort all konkurrens för dom med förbjudande av köp på cam siter och sexköpslag. Allt för att blockera heterosexuella mäns tillgång till sex. Ska bli intressant om dom vågar ge sej på porren härnäst? vilket parti ska våga sej på ett förbud?. Med tanke på att säkert 80% av männen nån gång tittar på porr och många kvinnor också tittar så skulle det partiet inte gå så bra i opinionen så jag tror inget parti törs.
Citera
2026-04-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Är nog många kvinnor som särar på benen för honom. Han är ju deras hjälte som tar bort all konkurrens för dom med förbjudande av köp på cam siter och sexköpslag. Allt för att blockera heterosexuella mäns tillgång till sex. Ska bli intressant om dom vågar ge sej på porren härnäst? vilket parti ska våga sej på ett förbud?. Med tanke på att säkert 80% av männen nån gång tittar på porr och många kvinnor också tittar så skulle det partiet inte gå så bra i opinionen så jag tror inget parti törs.

Det tror inte jag. Jag tror han är
Rädd för hur han själv skulle bete sig i sängen. Men vem vet. Finns gott om tjejer som Älskar att bli förnedrade i sängen utan pengar. Jag tror han konsumerar porr genom att jobba med detta. Det kommer aldrig gå att förbjuda porr. Och om vårat internet fortsätter utvecklas så här, så kommer det komma ett nytt ofiltrerat internet.

Det blir dessutom olagligt med uniform och sociala medier kommer Simon påverkas av detta på något sätt ?

Simon skapar ju ett sigma mot oss som säljer och målar ut köpare och folk som ser porr som människor med problem.

Trots det ser nästan hela Sverige på porr nån gång eller ofta.

https://www.sverigesradio.se/artikel/forskaren-polisens-sociala-medier-kan-skada-fortroendet

https://www.mvt.se/ledare/artikel/utsatta-far-inte-bli-polisens-sociala-medier-content/renvg05r
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-04-07 kl. 14:26.
Citera
2026-04-07, 14:37
Medlem
Nu säger Simon att sälja sex online eller irl inte är ett arbete. Men lilla gubben, det är det precis som alla andra arbeten. Det är inte du som ska definiera detta. Om folk vill göra detta är det inte Simons ensak. Det är inte olagligt att sälja. Isåfall borde äktenskapet också bli olagligt då den fördelar pengar
Citera
2026-04-07, 14:41
Medlem
Citat:
Simon skiter i dom prostituerade han använder bara dom som ett verktyg att tjäna pengar på sina böcker.

Skulle vara bra med sekretess inom polisen så att de inte kan sitta och sprida propaganda och förtal.

Det är ju faktiskt förtal att det inte finns tjejer som gillar att jobba med detta.

Vill Simon att 1000 tals tjejer inte ska kunna försörja sig ?
Citera
2026-04-07, 14:51
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Det tror inte jag. Jag tror han är
Rädd för hur han själv skulle bete sig i sängen. Men vem vet. Finns gott om tjejer som Älskar att bli förnedrade i sängen utan pengar. Jag tror han konsumerar porr genom att jobba med detta. Det kommer aldrig gå att förbjuda porr. Och om vårat internet fortsätter utvecklas så här, så kommer det komma ett nytt ofiltrerat internet.

Det blir dessutom olagligt med uniform och sociala medier kommer Simon påverkas av detta på något sätt ?

Simon skapar ju ett sigma mot oss som säljer och målar ut köpare och folk som ser porr som människor med problem.

Trots det ser nästan hela Sverige på porr nån gång eller ofta.

https://www.sverigesradio.se/artikel/forskaren-polisens-sociala-medier-kan-skada-fortroendet

https://www.mvt.se/ledare/artikel/utsatta-far-inte-bli-polisens-sociala-medier-content/renvg05r
Hans besatthet i detta grundar sej nog på att han kan tjäna pengar på sina böcker. pengarna är hans drivkraft.
Citera
2026-04-07, 14:53
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Skulle vara bra med sekretess inom polisen så att de inte kan sitta och sprida propaganda och förtal.

Det är ju faktiskt förtal att det inte finns tjejer som gillar att jobba med detta.

Vill Simon att 1000 tals tjejer inte ska kunna försörja sig ?
Men har du tänkt på det? dom bryr sej inte om transor som säljer sex och homosexuella killar som säljer till män. Det är bara heterosexuella killar dom vill sätta dit och heterosexuella tjejer som säljer också vill dom sätta dit. Porren tror jag dom kan förbjuda våran justitieminister verkar ju spriga feministers ärenden är hans kärring feminist månne?
Citera
2026-04-07, 19:20
Medlem
Citat:
Men har du tänkt på det? dom bryr sej inte om transor som säljer sex och homosexuella killar som säljer till män. Det är bara heterosexuella killar dom vill sätta dit och heterosexuella tjejer som säljer också vill dom sätta dit. Porren tror jag dom kan förbjuda våran justitieminister verkar ju spriga feministers ärenden är hans kärring feminist månne?

Är helt säker på att ca 90 procent av kvinnorna som hejar i Simons kommentarsfält blivit bedragna eller har män som ser på porr.
Citera
2026-04-08, 15:33
Medlem
https://kvartal.se/olawong/artiklar/simon-haggstrom-utnyttjar-kvinnorna/cG9zdDo5MDU3MA

Citat:
Simon Häggström utnyttjar kvinnorna

"Den kände polisen och författaren Simon Häggströms mål verkar inte vara att hjälpa utsatta kvinnor, utan att gripa svenska män och krossa deras familjer, skriver Oscar Swartz."

Tyvärr bakom betalvägg. Men kan nog vara värt att hosta upp en slant för att läsa detta.

Det verkar blåsa lite kring Simon just nu...
Senast redigerad av Joe88 2026-04-08 kl. 15:35.
Citera
2026-04-10, 21:32
Medlem
Någon som granskat Simons böcker ? Vet man vad som är sanning eller hur tydligt är det?

Varför talar Simon aldrig om de tjejer som faktiskt vill jobba med detta?

Alla som kommenterar på hans inlägg Facebook är i snitt en rate 2 av 10.
Citera
2026-04-11, 12:42
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Någon som granskat Simons böcker ? Vet man vad som är sanning eller hur tydligt är det?

Varför talar Simon aldrig om de tjejer som faktiskt vill jobba med detta?

Alla som kommenterar på hans inlägg Facebook är i snitt en rate 2 av 10.
Nog extremt mycket lögner. Samma med den där ängeln på malmskillnadsgatan elise eller vad hon heter hon ljuger friskt när hon beskriver prostitutionen på malmskillnadsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in