2026-04-11, 09:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Att gå barnlös mot sin vilja är också att få livet förstört?

Det handlar om att få sitt första barn tidigare, inte att få 8 barn innan 30... 1 barn innebär kanske 1 -2 års fördröjning av arbete men mindre av studier då de är mer flexibla.

Men nån slags kompensation vore bra det skulle göra det mer attraktivt. Kanske skattelättnader, kanske bättre bostad för studenter med barn, högre studiemedel, jag vet inte riktigt.

Alltså det handlar inte om tvångsbefruktning utan om information. Kvinnor har rätt till korrekt information om hur tidigt fertiliteten sjunker och hur tidigt en kvinna ska få barn om hon vill ha flera.

Ja jag håller definitivt med om att gå barnlös mot sin vilja också är att få livet förstört. Så kvinnor kan bara förlora under de förutsättningar som finns för dom nu.
Citera
2026-04-11, 09:21
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag undrar alltid var alla män är som vill befrukta dessa kvinnor. För enligt min erfarenhet är det inte bara kvinnor som vill göra annat mellan 20 och 35, männen vill också studera (några av dem iallafall), starta en karriär, festa, resa och fixa boende innan de ens tänker på att bli förälder.

Det görs ca 40K aborter i Sverige årligen..

En modern vanlig svensk kvinna har sex med +100 unika män om året.
Citera
2026-04-11, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du kan försöka hur mycket du vill att sälja in hur dina korrupta modeller skulle leda till ett bättre samhälle. Du är för dum och ovis för att förstå varför något sånt aldrig fungerar.

Det finns bokstavligen flera länder i mellanöstern och Afrika där det går till så. Vissa svenskar har semestrat där och fått frågan hur många kor/kameler de är villiga att sälja sina döttrar för. Jag har aldrig sagt att ett sådant samhälle är bra. Tvärtom är det hemskt.
Citera
2026-04-11, 09:22
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Det är ju mest kvinnor själva som står i media och berättar hur alla kvinnor kan bli astronauter och forskare. Det förekommer knappt att kvinnor i västvärlden står i media och säger att det är bra att satsa på att hitta en man som kan försörja dem så de kan skaffa barn.

Ja kvinnor ska självklart ha samma möjligheter som män att bli astronauter eller forskare om dom vill. Men varför kan dom inte få lov att göra detta efter att dom fött sina barn i sin mest fertila ålder, utan att bli totalt oattraktiva på arbetsmarknaden och förlora multum i inkomst?
Citera
2026-04-11, 09:23
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Det finns bokstavligen flera länder i mellanöstern och Afrika där det går till så. Vissa svenskar har semestrat där och fått frågan hur många kor/kameler de är villiga att sälja sina döttrar för. Jag har aldrig sagt att ett sådant samhälle är bra. Tvärtom är det hemskt.

Varför ljuger du? Du har sagt att det är PÅ GRUND AV deras korruption som dom föder fler barn där nere. Du har sagt att det är detta som är orsaken till ett högt barnafödande.
Citera
2026-04-11, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544

Hur fan kan du ens tro på det själv? Genomsnittet är att en vanlig svensk kvinna har sex med samma man en gång i månaden.
Citera
2026-04-11, 09:24
Medlem
Problemet ligger nog inte bara hos kvinnor, utan att män inte heller vill ha barn. Se till exempel denna man som gjorde sig skyldig till grovt brott - för att inte bli pappa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/man-misstanks-ha-skickat-kompis-pa-faderskapstest

Jag hade nog skaffat barn tidigare om jag hade kunnat. Men bostadsmarknaden är kaputt, våra män är kaputt och det enda vi har att förlita oss på är karriär... få tillräckligt med pengar för att kanske kunna köpa ett vettigt boende till oss själva om 10 år men knappast åt en hel familj.
Citera
2026-04-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Kapitalismen har stött feminismen eftersom att kvinnors frigörelse har varit ekvivalent med ökad tillväxt.

Källa: https://www.jstor.org/stable/42956238

Kvinnor har jobbat i alla tider. Som samlare under dem epoken, som bondmora/piga under den epoken.

Men under industrialismen så skedde förändringar. Och i industrialismens tidevarv så ville kapitalismen ville tjäna pengar på billig arbetskraft = kvinnor.

Medans feminismen ville hjälpa kvinnor att inte vara livegna slavar (vare sig under en man eller Kapitalismen) och att kunna skaffa barn trots att hon förvärvsarbetade.

Så Kapitalismen/industrialismen och Feminismen hade två olika mål.

Industrialismens mål var att modernisera. Kapitalismens mål var att vissa herrar skulle tjäna rejält ned pengar på industrialismen. Och där var kvinnor = billig arbetskraft.

Medans Feminismen ville ge kvinnor mer rättigheter, bättre villkor i detta nya tidevarv. Det blev väl också en öppning att faktiskt frigöra kvinnan, när hon kunde tjäna egna pengar (om hon fick ordentlig lön och bra barnomsorg). Så Feminismen gick inte I industrialismens/Kapitalismens ledband. Utan såg till att kvinnornas skulle kunna tjäna på och kunna frigöra sig i detta tidevarv.

Sedan att vissa feminister samarbetade ned kapitalister. Eller rättare sagt: att en feminist samarbetade med Kapitalismen. Hör inte till saken. Det är fortsatt inget egentligt samarbete, utan mer ett sätt att få igenom sitt eget. Precis som L nu räcker ut en hand och vill "samarbeta" med SD. Man ser att något kan tjäna ens egna syften...

Kapitalismen och Feminismen är inga bubdsförvanter . Lika lite som L och SD är det.
Citera
2026-04-11, 09:27
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor blir ju inte intresserade av samma klick män. Berta vill ha Stig, Stina vill ha Petter, Milla vill ha Kalle. Osv. Men om Stig, Petter och Kalle inte fattar det... Och bara utnyttjar de unga kvinnornas intresse för att få sex och det endast blir så. Ja, då blir det inga seriösa relationer. Och inga barn gjorda heller, för den delen.

Eller så blir det seriösa relationer. Tre par. Men de unga männen Stig, Petter och Kalle "vill vänta med barn". Då blir det heller inga barn gjorda. Och de unga kvinnorna slösar fina fertila år på att deras partners ska bli redo.

Så ser det ut. Många unga män vill vara fria att kunna ha sex. Men inte behöva binda sig med en familj. Det är främst sex som lockar. Inte att få fru och barn.

Så det kan säkert se ut som kvinnor "letar och inte nöjer sig". Men vad de gör är snarare att "leta och finna någon som vill satsa på kärlek och familjebildande i djungeln av unga män som inte vill satsa seriöst" .

Du har en väldigt romantisk och vacker bild, det får jag ge dig. Blivit sondmatad med mycket Disney och ”romantisk kärlek” med ursprung Hollywood? Och tendensen med ”storknullarna” har funnits länge och bara bevisats av statistik från Tinder.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/0E9xkE/15-sexpartners--i-genomsnitt

https://www.mentorresearch.org/men-are-disillusioned-with-dating-apps-in-the-us-and-england

Men du beskriver något tidstypiskt och det motsäger inte det jag skrev, om alla kvinnor vill ha högstatus män, ca 20%, av männen. Vad skulle göra att de männen skulle vilja stanna med en kvinna när 100 andra står på kö? Är man allvarlig med familjebildning undviker man de männen, ni kan inte förändra dem. Det här har män påvisat och diskuterat i 30 år nu.

Som jag skrev i mitt inlägg, bör inte kvinnor diskutera det som männen påvisat väldigt länge nu? När kvinnor som är medel söker sig uppåt, kommer de alltid bli bortvalda, för uppåt vill ha uppåt, inte nöja sig med medel. Medel är ett tillfälligt nöje, inse att ni är ett tillfälligt nöje.

Kanske är det här det skaver, majoriteten kvinnor är ”fuck-boys” och dras till minoriteten ”fuck-boys”? Så blir inga barn gjorda, men visst kittlar det egot. Kvinnor vet redan i grundskolan vilka män som är pojkväns-material och vilka som är ”spännande”, vill man vara nöje åt spännande eller använda spännande män som nöje är det ok, men då förkastar man sina fertila år.

Kvinnor kan inte längre låtsas att det är omedvetna om att de kastar bort sina fertila år. Det håller inte längre. Vill de kasta bort dem är det ok, men var ärliga om det.
Citera
2026-04-11, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Det görs ca 40K aborter i Sverige årligen..

Knappast. Tror inte det görs färre aborter i länder där det är förbjudet, det görs bara inte inom sjukvården och på sätt som riskerar kvinnans liv.

Att ha sex med 100 unika män om året är nog svårt för en "vanlig" tjej. Räkna att man har mens en fjärdedel av året. Ska man då träffa en ny man varannan dag att ha sex med? Många har jobb och har inte tid för sånt. Inte ens om man har en sambo har man tid för det.
Citera
2026-04-11, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Ja kvinnor ska självklart ha samma möjligheter som män att bli astronauter eller forskare om dom vill. Men varför kan dom inte få lov att göra detta efter att dom fött sina barn i sin mest fertila ålder, utan att bli totalt oattraktiva på arbetsmarknaden och förlora multum i inkomst?

Du är en del av problemet när du säger så här. Du sätter upp helt orimliga mål för kvinnor, sedan drabbas de av psykisk ohälsa när de inte lever upp till dessa mål.
Citera
2026-04-11, 09:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Nä, du har fel, jag siktar på män med kvalitet, hellre än män med tattos och stort våldskapital, enkelt...
Lite som när man köper aktier, om dina män du valt gjort det, handlat aktier alltså eller har de alla varit WT ?
Det är kvalitetsbolagen( männen) som är värda att satsa långsiktigt på, att behålla, då vet man vad man får.

Jag vet inte om du låssas vara man eller låssas vara kvinna. Men låt oss nu utgå från att du är kvinna då.

Du vet inte vem du pratar med. Jag har större kapacitet än vad du nånsin kommer ha för att skaffa mig en av de bättre männen som sysslar med till exempel aktier.

Vid närmre eftertanke så är jag nog ändå rätt säker på att du är man trots allt. Det är bara en incel som kan grina offentligt över att kvinnor går igång sexuellt på bad boys. Och som därför avundsjuk och bitter hävdar att om man är bad boy så är man automatiskt white trash, trots att dessa 2 saker inte har med varandra att göra överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in