2026-04-10, 11:34
Medlem
Tycker att höstacken låter som Dominika på rösten.
Citera
2026-04-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
**Varning för spolier**

Karatekatten är…

Kim Sulocki

Ledtrådar:
• Det sägs att jag har nio liv, för det är jag som är Karatekatten. Man kan säga att det har lagt grunden till allt. Jag har tränat hårt och redan som barn siktade jag dubbelt mot stjärnorna.

Kim var med i en musikal som elva åring med Siw Malmkvist och Ernst-Hugo Järegård.

•Det var ett väldans liv när jag utnyttjade min klass. Men det blev andra bullar när jag slog igenom i landslaget. Jag vet hur man får kickback. Vissa kallar mig till och med för en trollkarl.

Han har vart med i ”klassliv” i slutet på 80-talet och med landslaget tror jag att man menar tv-serien Tre Kronor där han var med.
Han har också vart med i teaterföreställningen trollkarlen från oz.

•Jag har ofta haft många bollar i rullning, men efter en lysande karriär som junior hade jag problem att få kontrakt. Men tiden vände och jag fick ett fett erbjudande. Jag har kört en del seriespel och ibland har min insats lett till guld.

Något svårare ledtråd men antar att man med seriespel menar tv-serier och att hans insats lett till guld menas att han vunnit guldmasken två gånger.

•Mitt gäng har färdats från öst till väst och jag har fått många att tänka på VM-sommaren-94. Jag var ju alltid på vinnarnas sida tillsammans med brorsorna.

Hans gäng tänker jag på Pernilla Wahlgrens shower som han turnerat runt med över landet från öst till väst. Övriga ledtrådar säger mig inget.

•Jag saknar fortfarande ett SM-guld, och vissa skulle säga att jag är lite fyrkantig. Men det är lugna puckar för tänker man utanför boxen så ser man att jag är en cool katt och jag vet hur man gör bra business med fokus på hälsan. Eyes on the prize baby!

Kim Sulocki gör rösten till svampbob fyrkant.
Han har även spelat huvudrollen i föreställningen Hur man lyckas i business utan att bränna ut sig (vilken han fick en guldmask för)
Han gör också röst som Humpty Alexander Dumpty i filmen Mästerkatten och har medverkat i tv-serien karatefylla därav Karatekatten!

Utmärkt spaning! Jag tror att du har rätt!
Citera
2026-04-10, 19:50
Avstängd
Magictrixs avatar
Knasbollen är Anna Book. Hon har gjort rösten till Tinegeling och man hör att det är hennes röst.
PS Jag tror de sjunger själva (med lite autotune) samt att de har en stödsångare som ligger nära och räddar när de failar toner.
Citera
2026-04-10, 20:07
Medlem
FuckSwedens avatar
Kan de inte bara ta och göra sig av med den självgode bögjäveln från panelen?
Citera
2026-04-10, 20:10
Medlem
Kan mumien vara nån annan än E-type?
Citera
2026-04-10, 20:10
Medlem
Helt säker på E-Type nu när mumien sjungit igen…
Citera
2026-04-10, 20:11
Medlem
Magnums avatar
Mumien tveklöst E-Type.
Citera
2026-04-10, 20:12
Medlem
Japp, en till som gissar E-Type!
Rösten och en ledtråd: ”håll dina hästar” (låten hold your horses)
Citera
2026-04-10, 20:13
Medlem
bodabambuss avatar
Kan mumien vara E-type? Rösten påminner lite.

Ville sjunga på tyska men blev ombedd att sluta. Lång etc.

https://tv.aftonbladet.se/video/340668/e-type-slapper-nytt-ville-gora-naagot-paa-tyska

Edit: plus gold your horses
Citera
2026-04-10, 20:20
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodabambus
Kan mumien vara E-type? Rösten påminner lite.

Ville sjunga på tyska men blev ombedd att sluta. Lång etc.

https://tv.aftonbladet.se/video/340668/e-type-slapper-nytt-ville-gora-naagot-paa-tyska

Edit: plus gold your horses
tänkt presic skriva det men varför blev jag då avstängd från ett annat forum när jag skrev det var måns zelmerlöw
Citera
2026-04-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Kan de inte bara ta och göra sig av med den självgode bögjäveln från panelen?

Instämmer helt. Jag klarar inte av hans nasala röst.
Citera
2026-04-10, 20:25
Medlem
Gräsklipparen hör man iallafall att det är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in