Ledtrådar:
• Det sägs att jag har nio liv, för det är jag som är Karatekatten. Man kan säga att det har lagt grunden till allt. Jag har tränat hårt och redan som barn siktade jag dubbelt mot stjärnorna.
Kim var med i en musikal som elva åring med Siw Malmkvist och Ernst-Hugo Järegård.
•Det var ett väldans liv när jag utnyttjade min klass. Men det blev andra bullar när jag slog igenom i landslaget. Jag vet hur man får kickback. Vissa kallar mig till och med för en trollkarl.
Han har vart med i ”klassliv” i slutet på 80-talet och med landslaget tror jag att man menar tv-serien Tre Kronor där han var med.
Han har också vart med i teaterföreställningen trollkarlen från oz.
•Jag har ofta haft många bollar i rullning, men efter en lysande karriär som junior hade jag problem att få kontrakt. Men tiden vände och jag fick ett fett erbjudande. Jag har kört en del seriespel och ibland har min insats lett till guld.
Något svårare ledtråd men antar att man med seriespel menar tv-serier och att hans insats lett till guld menas att han vunnit guldmasken två gånger.
•Mitt gäng har färdats från öst till väst och jag har fått många att tänka på VM-sommaren-94. Jag var ju alltid på vinnarnas sida tillsammans med brorsorna.
Hans gäng tänker jag på Pernilla Wahlgrens shower som han turnerat runt med över landet från öst till väst. Övriga ledtrådar säger mig inget.
•Jag saknar fortfarande ett SM-guld, och vissa skulle säga att jag är lite fyrkantig. Men det är lugna puckar för tänker man utanför boxen så ser man att jag är en cool katt och jag vet hur man gör bra business med fokus på hälsan. Eyes on the prize baby!
Kim Sulocki gör rösten till svampbob fyrkant.
Han har även spelat huvudrollen i föreställningen Hur man lyckas i business utan att bränna ut sig (vilken han fick en guldmask för)
Han gör också röst som Humpty Alexander Dumpty i filmen Mästerkatten och har medverkat i tv-serien karatefylla därav Karatekatten!
Knasbollen är Anna Book. Hon har gjort rösten till Tinegeling och man hör att det är hennes röst.
PS Jag tror de sjunger själva (med lite autotune) samt att de har en stödsångare som ligger nära och räddar när de failar toner.