2026-04-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Thca är inte samma sak som thc dock, kanske därför det inte ger utslag på thc.
Och am694 är väl narkotikaklassad och ska vara bra många gånger mer potent än vanligt thc, tyckte du det var mycket mer potent än det mest potenta gräset du rökt? För den cannabinoiden ska kännas så med tanke på dess affinitet på CB1. Och senare syntetiska har oftast väldigt korta rus, bra mycket kortare än vanligt cannabis. Muntorrheten, röda ögon brukade bli rätt extremt på det med.

Aja jag hoppas shopparna skickar in produkterna på analys så vi får reda på lite mer fakta. Egentligen så borde rättsväsendet utföra testerna för att se så shoppen säljer legala produkter, att sälja narkotika storskaligt såhär måste ju vara grovt narkotikabrott som ger många år i fängelse.

När thca värms så blir det thc. Då ska det väl ge utslag på ett ez-test som screenar thc, men det gör det inte. Det är det konstigaste för mig.

I övrigt tycker jag, till skillnad från fg, alla R0b0ts inlägg varit relevanta i tråden och tyder på kunnighet.

Labbtest är bokat nu iaf. Kommer få iväg paketet förhoppningsvis på måndag.

Citat:
Många har ju klagat på att thca inte gav tillräckligt starkt rus, vilket inte alls stämmer överens med styrkan utav något såsom am694 som kommer vara otroligt potent pga dess struktur och affinitet. Skulle gissa att om der inte är THCa när det gäller dessa 2 snabbtestade produkter så är det säkert någon analog/något semisyntetiskt snarare än straight up indole/indazole noider. Men det är mina teorier.

Här går att spekulera massvis. EZ-testet reagerar ju på indol verkar det som, så "säkert någon analog/något semisyntetiskt snarare än straight up indole/indazole noider." kan säkert passa bra här.
Citera
2026-04-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Sluta skriva romaner. Du har ingen koll, låtsas inte som att du har det.

1.Folk har beställt "THC-A" och rökt och fått effekt. Sedan har dom efter varningar beställt testkit för att se om varningarna har grund eller inte.

Dom värmde upp THC-A för att det skall omvandlas till THC (det är väl för sjutton det som är poängen?) men ändå fått negativt testresultat på THC. Då är det Inte THC-A. Punkt Slut.

Dom har utfört samma prov för Spice, och där gav det klart och tydligt utslag. Utan minsta tvekan. Bajsbrunt testresultat som tydligt visar på att det innehåller Spice. Enkel matematik.

2."Så folket som trycker på att THCa är farligt men röker vanligt gräs har friterat hela sin hjärna av knarket"
Det farliga är inte att röka THC eller THC-A din nöt. Det farliga är att röka Spice när man tror det är THC.

Den enda som verkar ha sönderrökt hjärna här är du. (och Fanten).
Du har oförklarligt stort intresse i att ta detta i försvar trots att allt logik och nu även testar visar på att något inte står rätt till. Samtidigt som du gör inlägg där du skriver att shoppar blåst dig när du försökte köpa större mängd hampa (vad ska du med det till är nog inte svårt lista ut). Som du sedan snabbt redigerade till "felpost ta bort" efter att det uppmärksammades.

Hoppas verkligen du inte bidragit mer direkt i att förgifta folk än du gjort indirekt genom att ta skiten i ständigt försvar med dina romaner.

Rökt i 20år och allt det jag köpt har vart thca Jag vet hur det känns med spice vs thca... är det spice är det något helt ny molekyl som känns exakt som vanligt thc tidsmässigt då det slår ruslängd osv.. Har du rökt någon av alla spice mixar? då borde du veta att det inte är det.det. Vad tror du thca isolatet
Citera
2026-04-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
När thca värms så blir det thc. Då ska det väl ge utslag på ett ez-test som screenar thc, men det gör det inte. Det är det konstigaste för mig.

I övrigt tycker jag, till skillnad från fg, alla R0b0ts inlägg varit relevanta i tråden och tyder på kunnighet.

Labbtest är bokat nu iaf. Kommer få iväg paketet förhoppningsvis på måndag.

Här går att spekulera massvis. EZ-testet reagerar ju på indol verkar det som, så "säkert någon analog/något semisyntetiskt snarare än straight up indole/indazole noider." kan säkert passa bra här.
Tack, glädjer mig att du förstår att jag inte har någon agenda och inte är associerad med någon av butikerna, jag gillar inte ens thc som sagt och förstår inte folk som vill missbruka det.
Men när du testar det så har du väl inte värmt/dekarboxlyerat det? Eller missförstod jag dig?
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 19:13.
Citera
2026-04-10, 19:01
Medlem
Citat:
Tack, glädjer mig att du förstår att jag inte har någon agenda och inte är associerad med någon av butikerna, jag gillar inte ens thc.
Men när du testar det så har du väl inte värmt/dekarboxlyerat det? Eller missförstod jag dig.?

Jo. Jag har provat thca för syntetiska noider. När det var positivt köpte jag thc-test, testade på decarbat thca(dvs thc) som visar negativt.
Citera
2026-04-10, 19:14
Medlem
Citat:
Jo. Jag har provat thca för syntetiska noider. När det var positivt köpte jag thc-test, testade på decarbat thca(dvs thc) som visar negativt.

Om det verkligen är en indole/indazole molekyl så har butiken förstört sitt rykte helt. Sen undrar man om det är leverantören som blåste butiken eller om butiken är med på det. Ja vi kan spekulera mycket men vi vet ju inte så mycket just nu.

Jag tänker att rättsväsendet bör köpa ett sample av varje butik och utföra tester. Det hade gynnat folkhälsan något enormt.

Har du prövat själva substansen eller enbart gjort testerna?
Det pratades förr om analoger till thca, men det bör inte ge utslag på indole/indazole. Men sådana testkits ska väl inte tas bokstavligen, utan det är mer en indikation, precis som att urinprover kan visa negativt trots man egentligen har massa thc i kroppen, så analyser är ett måste.

Ber om ursäkt om jag framstod som en skitstövel i tidigare inlägg(då jag blev irriterad av vissa dumheter vissa puckon påstår) menar givetvis inte att alla som använder cannabis är korkade. Men tycker att ruset, och ett missbruk utav thc kan ha negativa effekter på kognitiva förmågor, vissa blir bra mer påverkade, som dessa paranoida hysteriker i tråden som hittat på teorier i skallen och tar det som absolut fakta då man är inställd på att smutskasta thca oavsett vad informationen säger. Jag väntar på mer information, fler tester på diverse butiker innan jag drar någon slutsats. För mig som är vetenskapligt lagd är fakta viktigt.

Men jag uppskattar att du gör dessa tester, det är verkligen skademinimering!
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 19:20.
Citera
2026-04-10, 19:21
Medlem
Citat:
Om det verkligen är en indole/indazole molekyl så har butiken förstört sitt rykte helt. Sen undrar man om det är leverantören som blåste butiken eller om butiken är med på det. Ja vi kan spekulera mycket men vi vet ju inte så mycket just nu.

Jag tänker att rättsväsendet bör köpa ett sample av varje butik och utföra tester. Det hade gynnat folkhälsan något enormt.

Har du prövat själva substansen eller enbart gjort testerna?
Det pratades förr om analoger till thca, men det bör inte ge utslag på indole/indazole.

Ja men rättsväsendet bryr väl sig inte så mycket om folks hälsa... Däremot har FHM beordrat tullen att beslagta all THCA som dom kommer över, vilket gjort att smoketower inte längre säljer detta. Kan bara gissa att det kommer innebära flera butikers undergång.

Jag har provat och jag upplever väl som övriga att det känns svagare generellt än vad man kan finna på gatan.

EDIT: Ang. skademinimering trodde jag att det var vad jag gjorde när jag köpte thca från registrerade svenska bolag. Jag hade varit ren i typ 1 år före jag hittade detta eftersom jag tröttnat på att aldrig veta vad man får när man köper. Borde gjort detta från första början men misstanken fanns inte då.
Senast redigerad av trmg 2026-04-10 kl. 19:24.
Citera
2026-04-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ja men rättsväsendet bryr väl sig inte så mycket om folks hälsa... Däremot har FHM beordrat tullen att beslagta all THCA som dom kommer över, vilket gjort att smoketower inte längre säljer detta. Kan bara gissa att det kommer innebära flera butikers undergång.

Jag har provat och jag upplever väl som övriga att det känns svagare generellt än vad man kan finna på gatan.

EDIT: Ang. skademinimering trodde jag att det var vad jag gjorde när jag köpte thca från registrerade svenska bolag. Jag hade varit ren i typ 1 år före jag hittade detta. Borde gjort detta från första början men misstanken fanns inte då.
Det är fördjävligt men håller med det du säger. Hade FHM varit för folks hälsa så hade dom ägnat sig åt skademinimering. Att beslagta produkterna är mer för kontroll, man bryr sig inte att alternativet kan vara ännu värre. Hade man brytt sig om folks hälsa så hade kratom aldrig klassats t.ex.
Varför testar inte FHM det man beslagtog? Eller man har nog redan gjort det. Hade det varit spice så hade man säkert redan spammat sönder det i media då det passar den orealistiska nolltoleransen.

Vilket låter inte som indole/indazole(i synnerhet denna am6 varianten) i synnerhet med dess struktur och affinitet bör vara riktigt kraftfullt ämne som det gav utslag på. Min teori är att det kanske är något annat än vanligt THCa (analog eller dylikt, något semisyntetiskt som syntiserats av cbd) men inte konventionella spicenoider, det är extremt få spicenoider som var svaga och då hade dessa väldigt låg affinitet för cb1. Eller så visade eztestet fel och det verkligen är thca.

Utifrån allt jag läst och förstått så blev thca svinbilligt i bulk bör det började syntiseras från cbd istället för att extraheras från växtmaterial. Butiker som skulle kränga spicenoider skjuter sig själva i foten.
Men inget är omöjligt, tror inte att alla butiker är legit, men tror inte heller att alla är rent ut sagt dåliga utifrån det jag upplevt från produkterna jag testat. Men utan oberoende analyser av tredjepart så kan vi inte veta med säkerhet.

Ett annat test man kan göra på dessa påstådda Thcaprodukter (om det gäller isolat då, går ej med hasch eller blommor) är att bruka en normal dos oralt ihop med en fettkälla. Thca som inte är decarboxylerat ska inte ge någon effekt oralt (förutsatt att det inte sker någon reaktion som omvandlar THCa till THC i kroppen vilket är rätt osannolikt). Spicenoider brukade ge starka rus oralt.

Förstår inte folket som pushar för vanligt gräs när risken där är lika stor egentligen. Skulle inte förvåna mig om en del skitgräs eller cbd spetsas med noider, eller detta har redan hänt på gatan flera gånger utifrån analyserna ju. Vill man vara säker när det gäller hälsan så bör man undvika både THCa och "vanligt thc" med.

Helt otroligt att man inte reglerar vanligt cannabis och slipper detta med alternativa produkter. Politikerna som tror att man kan kriminalisera drogbruk är korkade, även om man avskyr droger borde man fatta att folk inte kommer sluta knarka bara för det är illegalt. Även vi som tycker gräs är skit förstår att det är bra mer destruktivt med ett förbud, precis som det var med alkoholen.

Ser fram emot testresultaten hursomhelst!
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 19:42.
Citera
2026-04-10, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Man får kvitto, ja. Jag har i alla fall fått det alla gånger.

För övrigt så föreslår jag att vi sitter i båten. Än så länge är det bara en produkt från två vendors som har varit bunk - det betyder inte att alla produkter från alla vendors är det.
Det ser givetvis inte bra ut men inte ens två svalor gör en sommar.

För tror ni verkligen att till exempel Smoketower medvetet skulle blåsa folk?
Jo men vilka företag är det som står? Finns det ens på riktigt? Eller är det typ registrerat i Hongkong? Det enda företaget jag vet som är seriöst är väl smoketower. Men visst, är väl inte jätteviktig fråga, men jag vill helst ha med seriösa aktörer att göra. Hazey och vad det heter ser ju uppenbart ut som att det är en 15 åring som gjort, alla tar betalt i swish också, säkert målvakter.
Citera
2026-04-10, 19:41
Medlem
Citat:
Utifrån allt jag läst och förstått så blev thca svinbilligt i bulk bör det började syntiseras från cbd istället för att extraheras från växtmaterial.

Från butiken jag köpt så står det att det är extraherat från hampa. Men det är ju bara ytterligare en text på en hemsida som ingen har chans att veta om det stämmer, antar jag.
Citera
2026-04-10, 19:44
Avstängd
Citat:
Politikerna som tror att man kan kriminalisera drogbruk är korkade, även om man avskyr droger borde man fatta att folk inte kommer sluta knarka bara för det är illegalt. Även vi som tycker gräs är skit förstår att det är bra mer destruktivt med ett förbud, precis som det var med alkoholen.
Ännu mer korkade är ju svenska befolkningen som låter detta ske. Riktigt skumt faktiskt att det går åt det hållet, Sverige som har myten över sig om att vara ett "liberalt" land. Världens mest ironiska land.
Citera
2026-04-10, 19:46
Medlem
Citat:
Från butiken jag köpt så står det att det är extraherat från hampa. Men det är ju bara ytterligare en text på en hemsida som ingen har chans att veta om det stämmer, antar jag.

Dom menar nog tillverkat från cbd som extraherats från hampa, men ja man bör ta allt med en nypa salt, det är trots allt försäljning av droger och folk gör allt för att marknadsföra det för vinstens skull. Även på gatan säljs ju mids som det bästa från USA och whatnot. Allt är ultra super haze (när langaren inte ens vet vad det är för strain egentligen utan bara säljer det ens leverantör levererat), kanske likt som några butiker, i synnerhet om man krängt spicenoider.
Det kanske finns extraherat från hampa men tror inte att det är det som säljs billigt i bulk, det är nog mest från det som syntiserats från cbd (vilket inte gör produkten sämre heller egentligen sålänge slutprodukten är ren).
Citera
2026-04-10, 20:54
Medlem
Homofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Kan någon förklara varför det påstådda "THCA" inte finns i dessa labbrapporter från Sumpans / Bakad?

Lemon Haze ("25% THCA") = https://bakad.se/wp-content/uploads/2025/10/A14375_V13252-1_4_ver1_oncCfWR.pdf
White Widow ("20% THCA") = https://bakad.se/wp-content/uploads/2025/09/CoA_B_White_Widow.pdf

Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in