Citat:
Ursprungligen postat av
Homofilen
Ja, det kan man fråga sig. De tänker kanske att de flesta bängskallar inte tar sig tiden att faktiskt kolla på dokumenten?
Det är definitivt suspekt. Maila shoppen och fråga så får vi se vad svaret blir, något döljer man om man inte redovisar någon THCa men produkten är psykoktiv.
Kanske produkten innehåller lägre % THCa, eller i värsta fall något helt annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonterl
Jag har nu återskapat samma test med samma kit som trmg.
Resultatet även där identisk. Pissgult på THC-test, ska vara rosa/rött. Mörkbrunt på syntetisk cannabinoid, AM-694.
Jag kommer också höra av mig till shoppen.
https://ibb.co/nMqVwcV1
https://ibb.co/ynbYDDPp
Thca är inte samma sak som thc dock, kanske därför det inte ger utslag på thc.
Och am694 är väl narkotikaklassad och ska vara bra många gånger mer potent än vanligt thc, tyckte du det var mycket mer potent än det mest potenta gräset du rökt? För den cannabinoiden ska kännas så med tanke på dess affinitet på CB1. Och senare syntetiska har oftast väldigt korta rus, bra mycket kortare än vanligt cannabis. Muntorrheten, röda ögon brukade bli rätt extremt på det med.
Nu säger jag inte att man ska lita blint på butikerna så missförstå mig inte men varför ska man sälja en narkotikaklassad produkt när man kan sälja skitbilligt lagligt THCa, som är extremt billigt p.g.a. det syntiserats från cbd (men slutresultatet är 100% samma naturliga ämne som finns i cannabis och kroppen kan inte känna någon skillnad på detta)?
Låter långsökt. Kan ju som sagt vara leverantör som blåst butikerna och levererat annat istället för THCa (vilket också sker på gatan med alla slags illegala produkter), cannabis opioider stimulanter bensos - typ nästan allt brukar riskera ha rcs i på gatan numera. Blå "xanor" är ofta en rcbenso, opioider är nästan alltid i regel nitazener eller fentanylanaloger. Det är därför en reglering/reform av lagstiftningen är viktig för en stor del av faran med drogerna är att man inte vet vad man får, detta har skördat många liv förut och kommer skörda fler tills vi ändrar lagstiftningen och gör det enklare att testa sina droger såsom man kan i Norge t.ex.
Många har ju klagat på att thca inte gav tillräckligt starkt rus, vilket inte alls stämmer överens med styrkan utav något såsom am694 som kommer vara otroligt potent pga dess struktur och affinitet. Skulle gissa att om der inte är THCa när det gäller dessa 2 snabbtestade produkter så är det säkert någon analog/något semisyntetiskt snarare än straight up indole/indazole noider. Men det är mina teorier.
Tror inte att shoppar(iaf majoriteten, ruttna ägg finns det alltid) frivilligt & medvetet hade sålt något som potentiellt kan döda deras kunder. Sådant kan leda till fängelse egentligen. Och t.ex. upgrades största fokus är medicinska hampaprodukter, dom lär vilka fortsätta med sin verksamhet efter THCa försvinner. Tror inte butiken skulle riskera sitt rykte och riskera att stängas ner för att tjäna några kronor extra (när man kan tjäna på att sälja billigt thca som syntiserats från cbd). Men det är min erfarenhet och intrycket jag fått från shoppen och deras kundservice(jag vet inte om dom analyserar sina produkter t.ex.), dom är måna om sina kunder ime, och är ute efter stamkunder snarare än att sälja pyttelite till några fler. Butiken har ju funnits i rätt många år nu, hade kunder varit missnöjda så skulle det uppdagats för längesedan. Nya shoppar som bara startat i samband med THCaboomen har jag svårare att lita på, men jag kan inte göra någon större bedömning där då jag knappt testat några shoppar då jag inte brukar thc egentligen längre sedan x antal år tillbaka. Thca blev ett undantag då det är lagligt men skippar även det då det funkar bäst utan för min del.
Och vad jag kan minnas så hade majoriteten syntetiska cannabinoider en lukt som inte liknade naturligt och ofta hade andra färger än vitt pulver. Det jag prövade förr i tiden passade inte in på syntetiska cannabinoider (haft erfarenhet från det mesta då jag varit en stoner när jag var ung, prövat dumma saker då man experimentera och spicenoiderna var inte ens dåliga från början, det var de senare generationer som spårade och blev helt olikt cannabis, dock inget jag skulle stoppa i mig idag med tanke på att jag vet och sådant inte har någon officiell forskning), det var i princip lukt och smaklöst(?), kritvitt pulver.
Aja jag hoppas shopparna skickar in produkterna på analys så vi får reda på lite mer fakta. Egentligen så borde rättsväsendet utföra testerna för att se så shoppen säljer legala produkter, att sälja narkotika storskaligt såhär måste ju vara grovt narkotikabrott som ger många år i fängelse.
För alla som använder cannabis i medicinska syften rekommenderar jag att trappa ner thc/thca och hålla er till medicinska produkter. Thc skapar issues i längden, inte bara minnet, kognitiva förmågor och motivationen påverkas, även dopaminerga systemet destabiliseras. Cbd har inte samma skadeverkningar t.ex. cbg är också säkrare, cbn likaså. CBN och cbd är mer lugnande, ångestdämpande, medan cbg är mer stimulerande. Cbc förstärker andra cannabinoider. Med hjälp av medicinska balanserade cannabinoidblandningar och terpener kan man få till en riktigt bra medicinsk produkt som ger lindring men saknar skadorna/nackdelarna thc ofta besitter. Det finns också väldigt många andra alternativmediciner (mot tex ångest, depression, add/adhd, sömnproblem) som anses helt säkra, cannabis är bara en av hundratal naturliga växtbaserade mediciner.
Stay safe you guys!