2026-04-10, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jo, jag är som sagt inte helt övertygad om att hela svenska marknaden är rutten.

Nej såklart inte. Definitivt inte dom DU köper från eller hur? För du har ju sån koll det har du ju bevisat hittills...Skämt å sido, du har absolut noll koll och det är nu bevisat.
Citera
2026-04-10, 15:02
Medlem
Sorry folk inte hängt med i tråden riktigt och orkar inte bläddra, men vilka sidor och vad för produkter exakt är de som testats positivt för spice?
Citera
2026-04-10, 15:19
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Sorry folk inte hängt med i tråden riktigt och orkar inte bläddra, men vilka sidor och vad för produkter exakt är de som testats positivt för spice?

Sammanfattning:

Jag och trmg har testat THCA-Isolat från två olika vendors. Vilka det är har vi inte avslöjat än, men vi vet via PM att vi har olika.

Vi fick samma resultat. Ett test för THC, ett test för syntetiska cannabinoider. Ingen av oss fick utslag på THC provet. Syntetiska cannabinoid-provet visar positivt på AM-694.
Jag tror inte det betyder till 100% att det måste vara AM-694, det är ett komplext test som testar många synteter och jag är ingen kemist. Men det och att ingen av oss får utslag på THC är väldigt, väldigt konstigt och kan mycket väl indikera att det är en form av syntet (spice).

Trmg har fått respons på mail från sin vendor och det verkar hjälpsamma och ska skicka hans batch på labbanalys som jag förstått det.
Jag mailade min vendor igårkväll och har ännu inte fått svar. Får jag inga svar eller inte blir nöjd med responsen kommer jag skriva vilken vendor jag beställt ifrån, men de förtjänar en chans till förklaring och göra rätt för sig först.

That's the story so far. Inget är bankat i sten men uppmuntrar att man är skeptisk till THCA-produkter för tillfället.
Folk får göra vad de vill av denna information. Test-kit kostar 100kr och jag skulle bli jävla glad om någon kunde testa sitt och det inte ger samma resultat som vi fått.

Hej så länge.
Citera
2026-04-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Sammanfattning:

Jag och trmg har testat THCA-Isolat från två olika vendors. Vilka det är har vi inte avslöjat än, men vi vet via PM att vi har olika.

Vi fick samma resultat. Ett test för THC, ett test för syntetiska cannabinoider. Ingen av oss fick utslag på THC provet. Syntetiska cannabinoid-provet visar positivt på AM-694.
Jag tror inte det betyder till 100% att det måste vara AM-694, det är ett komplext test som testar många synteter och jag är ingen kemist. Men det och att ingen av oss får utslag på THC är väldigt, väldigt konstigt och kan mycket väl indikera att det är en form av syntet (spice).

Trmg har fått respons på mail från sin vendor och det verkar hjälpsamma och ska skicka hans batch på labbanalys som jag förstått det.
Jag mailade min vendor igårkväll och har ännu inte fått svar. Får jag inga svar eller inte blir nöjd med responsen kommer jag skriva vilken vendor jag beställt ifrån, men de förtjänar en chans till förklaring och göra rätt för sig först.

That's the story so far. Inget är bankat i sten men uppmuntrar att man är skeptisk till THCA-produkter för tillfället.
Folk får göra vad de vill av denna information. Test-kit kostar 100kr och jag skulle bli jävla glad om någon kunde testa sitt och det inte ger samma resultat som vi fått.

Hej så länge.

Fint gjort av er, jag har som sagt köpt tidigare, men det var i början av förra sommaren tror jag och de gånger jag köpt snabbtest hem har jag varit positiv på thc, så i närtid kan de ju ha skett en förändring av produkterna som säljs kanske, det jag köpte var thca isolat och en budder. Röker väldigt sällan, men jag funderar på ifall jag skulle behöva testa mitt också. Snyggt jobbat av er hur som helst
Citera
2026-04-10, 15:36
Medlem
Slut på Thca boomen snart?

Folkhälsomyndigheten konstaterar att nu aktuell substans, 6a,7,8,10a-tetrahydro-1-hydroxi-6,6,9-trimetyl-3-pentyl-6H-dibenso[b,d]pyran-2-karboxylsyra med kortnamnet delta-9-THC-syra A, sedan tidigare inte är föremål för klassificeringsutredning hos myndigheten. En sådan utredning har dock initierats i samband med denna begäran om yttrande.
Folkhälsomyndigheten bedömer att 6a,7,8,10a-tetrahydro-1-hydroxi-6,6,9-trimetyl-3-pentyl-6H-dibenso[b,d]pyran-2-karboxylsyra med kortnamnet delta-9-THC-syra A med lätthet kan omvandlas till en redan narkotikaförklarad substans. Den aktuella substansen kan antas vara avsedd att användas i syfte att uppnå berusning eller annan påverkan och kan då komma att medföra fara för människors liv eller hälsa.
Citera
2026-04-10, 16:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Sammanfattning:

Hej så länge.
Utan bias, med trevlig ton och informativt innehåll. Det är man inte bortskämd med i den här tråden. Väl sammanfattat.
Citera
2026-04-10, 17:18
Medlem
Finns nu en tråd (som admin låste) gällande detta och Flashbacks ansvar i situationen:

(FB) Varför tillåter Flashback reklam för misstänkt Spice?

Ni som utfört testerna gör ju alla en tjänst om även ni dmar Admin, som han har efterfrågat, med era resultat och Vilka shoppar det gäller.

Samt så borde ALLA som beställt dessa produkter nyligen beställa hem snabbtest och kolla vad det är för varor ni har.

Att två tester har utförts hos två olika shoppar med samma resultat tyder ju enligt all logik på samma sak.
Citera
2026-04-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Finns nu en tråd (som admin låste) gällande detta och Flashbacks ansvar i situationen:

(FB) Varför tillåter Flashback reklam för misstänkt Spice?

Ni som utfört testerna gör ju alla en tjänst om även ni dmar Admin, som han har efterfrågat, med era resultat och Vilka shoppar det gäller.

Samt så borde ALLA som beställt dessa produkter nyligen beställa hem snabbtest och kolla vad det är för varor ni har.

Att två tester har utförts hos två olika shoppar med samma resultat tyder ju enligt all logik på samma sak.
Dessa tester kan man inte lita 100% på. En riktig analys måste ske innan man gör någon bedömning.

Tycker det låter skumt att man skulle sälja en narkotikaklassad spicenoid som potentiellt kan vara livsfarligt när man kan sälja laglig THCa, billigt tillverkat från cbd (det är så man får ner priserna, det är inte ju inte extrakt från växter, men det spelar ingen roll om slutresultatet är riktigt & rent thca då din kropp kan inte känna någon skillnad då detta skulle vara magi och detta stödjs inte av någon vetenskap whatsoever).

Dessutom om det verkligen är AM-noiden som det påstås i dessa två produkter så bör det vara mycket starkare än thc om man utgår från dess affinitet på CB1 i jämförelse med thc.

Givetvis så kan det vara någon shop som blivit blåst av sin leverantör, eller någon skojare som skiter i konsekvenserna av att kränga något obeprövat. Tycker shopparna borde skickat produkterna på analys!

Jag håller mig undan från thca och alla rusgivande produkter då det ger mig ångest och depersonalisering, även av vanligt gräs (som också har samma negativa bieffekter och kommer skapa dopaminerg instabilitet efter ett tags användning och är också vanebildande) men vi kan inte anta att allt är spice bara för två tester gett utslag. Dessa snabbtester är inte direkt tillförlitliga och en riktig analys måste ske för att göra en riktig bedömning som sagt. Och thcaprodukterna jag hade testat förr i tiden hade ett tak, ruset blev aldrig starkare än vanligt gräs, dvs helt olikt spice som du kunde röka tills du blev helt trippad, väck, däckad eller tom dog beroende på variant.

Man ska givetvis vara försiktig, det är liksom droger vi pratar om. Det är lika stor chans att du får spicebesprutat på gatan (som de facto blivit konfirmerat varit spice som skulle säljas på gatan som cannabis, utifrån riktiga analyser utförda av rättsväsendet), om inte större. En laglig butik kan bli straffad för att sälja något potentiellt livsfarligt som något mer säkert såsom THCa, kriminella skiter fullständigt i detta och vet inte heller vad man säljer då man sällan gör någon analys på det man fått in av sin leverantör.

Så folket som trycker på att THCa är farligt men röker vanligt gräs har friterat hela sin hjärna av knarket ... Herregud alltså, helt hopplösa individer som får gräs på riktigt att framstå som dödsknark som dödar hjärnceller. Att köpa THCa är lika farligt som att köpa vanligt gräs, du köper droger och inmundigar dessa liksom. Man måste vara helt efterbliven om man tror det är hälsosamt vare sig du köper THCa eller på gatan.

Givetvis är det suspekt och man bör inte lita blint på vinstdrivande industrier (precis som man inte kan lita på utskrivna läkemedel som skadar folk varje år) men Savecannabis, vetingdueller(eller vad hans nick nu var) et al verkar ha haschpsykos och paranoia och borde lägga in sig på avgiftning dock, men mest troligen becknare som är arga då man förlorat kunder till THCa. Man hör hur hysteriska och paranoida dessa personer blivit av skiten. Missbruk av vanligt gräs är destruktivt, är något man uppenbart märker på vissa.
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 18:16.
Citera
2026-04-10, 18:01
Medlem
Homofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Kan någon förklara varför det påstådda "THCA" inte finns i dessa labbrapporter från Sumpans / Bakad?

Lemon Haze ("25% THCA") = https://bakad.se/wp-content/uploads/2025/10/A14375_V13252-1_4_ver1_oncCfWR.pdf
White Widow ("20% THCA") = https://bakad.se/wp-content/uploads/2025/09/CoA_B_White_Widow.pdf

Citat:
Väldigt intressant. Mycket skryt om labbrapport men kan inte ens se att THCA mängden listas i något test på någon produkt? Fan är grejen med det?

Ja, det kan man fråga sig.

De tänker kanske att de flesta bängskallar inte tar sig tiden att faktiskt kolla på dokumenten?
Citera
2026-04-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofilen
Ja, det kan man fråga sig. De tänker kanske att de flesta bängskallar inte tar sig tiden att faktiskt kolla på dokumenten?
Det är definitivt suspekt. Maila shoppen och fråga så får vi se vad svaret blir, något döljer man om man inte redovisar någon THCa men produkten är psykoktiv.
Kanske produkten innehåller lägre % THCa, eller i värsta fall något helt annat.

Citat:
Jag har nu återskapat samma test med samma kit som trmg.
Resultatet även där identisk. Pissgult på THC-test, ska vara rosa/rött. Mörkbrunt på syntetisk cannabinoid, AM-694.

Jag kommer också höra av mig till shoppen.

https://ibb.co/nMqVwcV1
https://ibb.co/ynbYDDPp
Thca är inte samma sak som thc dock, kanske därför det inte ger utslag på thc.
Och am694 är väl narkotikaklassad och ska vara bra många gånger mer potent än vanligt thc, tyckte du det var mycket mer potent än det mest potenta gräset du rökt? För den cannabinoiden ska kännas så med tanke på dess affinitet på CB1. Och senare syntetiska har oftast väldigt korta rus, bra mycket kortare än vanligt cannabis. Muntorrheten, röda ögon brukade bli rätt extremt på det med.

Nu säger jag inte att man ska lita blint på butikerna så missförstå mig inte men varför ska man sälja en narkotikaklassad produkt när man kan sälja skitbilligt lagligt THCa, som är extremt billigt p.g.a. det syntiserats från cbd (men slutresultatet är 100% samma naturliga ämne som finns i cannabis och kroppen kan inte känna någon skillnad på detta)?
Låter långsökt. Kan ju som sagt vara leverantör som blåst butikerna och levererat annat istället för THCa (vilket också sker på gatan med alla slags illegala produkter), cannabis opioider stimulanter bensos - typ nästan allt brukar riskera ha rcs i på gatan numera. Blå "xanor" är ofta en rcbenso, opioider är nästan alltid i regel nitazener eller fentanylanaloger. Det är därför en reglering/reform av lagstiftningen är viktig för en stor del av faran med drogerna är att man inte vet vad man får, detta har skördat många liv förut och kommer skörda fler tills vi ändrar lagstiftningen och gör det enklare att testa sina droger såsom man kan i Norge t.ex.

Många har ju klagat på att thca inte gav tillräckligt starkt rus, vilket inte alls stämmer överens med styrkan utav något såsom am694 som kommer vara otroligt potent pga dess struktur och affinitet. Skulle gissa att om der inte är THCa när det gäller dessa 2 snabbtestade produkter så är det säkert någon analog/något semisyntetiskt snarare än straight up indole/indazole noider. Men det är mina teorier.

Tror inte att shoppar(iaf majoriteten, ruttna ägg finns det alltid) frivilligt & medvetet hade sålt något som potentiellt kan döda deras kunder. Sådant kan leda till fängelse egentligen. Och t.ex. upgrades största fokus är medicinska hampaprodukter, dom lär vilka fortsätta med sin verksamhet efter THCa försvinner. Tror inte butiken skulle riskera sitt rykte och riskera att stängas ner för att tjäna några kronor extra (när man kan tjäna på att sälja billigt thca som syntiserats från cbd). Men det är min erfarenhet och intrycket jag fått från shoppen och deras kundservice(jag vet inte om dom analyserar sina produkter t.ex.), dom är måna om sina kunder ime, och är ute efter stamkunder snarare än att sälja pyttelite till några fler. Butiken har ju funnits i rätt många år nu, hade kunder varit missnöjda så skulle det uppdagats för längesedan. Nya shoppar som bara startat i samband med THCaboomen har jag svårare att lita på, men jag kan inte göra någon större bedömning där då jag knappt testat några shoppar då jag inte brukar thc egentligen längre sedan x antal år tillbaka. Thca blev ett undantag då det är lagligt men skippar även det då det funkar bäst utan för min del.

Och vad jag kan minnas så hade majoriteten syntetiska cannabinoider en lukt som inte liknade naturligt och ofta hade andra färger än vitt pulver. Det jag prövade förr i tiden passade inte in på syntetiska cannabinoider (haft erfarenhet från det mesta då jag varit en stoner när jag var ung, prövat dumma saker då man experimentera och spicenoiderna var inte ens dåliga från början, det var de senare generationer som spårade och blev helt olikt cannabis, dock inget jag skulle stoppa i mig idag med tanke på att jag vet och sådant inte har någon officiell forskning), det var i princip lukt och smaklöst(?), kritvitt pulver.

Aja jag hoppas shopparna skickar in produkterna på analys så vi får reda på lite mer fakta. Egentligen så borde rättsväsendet utföra testerna för att se så shoppen säljer legala produkter, att sälja narkotika storskaligt såhär måste ju vara grovt narkotikabrott som ger många år i fängelse.

För alla som använder cannabis i medicinska syften rekommenderar jag att trappa ner thc/thca och hålla er till medicinska produkter. Thc skapar issues i längden, inte bara minnet, kognitiva förmågor och motivationen påverkas, även dopaminerga systemet destabiliseras. Cbd har inte samma skadeverkningar t.ex. cbg är också säkrare, cbn likaså. CBN och cbd är mer lugnande, ångestdämpande, medan cbg är mer stimulerande. Cbc förstärker andra cannabinoider. Med hjälp av medicinska balanserade cannabinoidblandningar och terpener kan man få till en riktigt bra medicinsk produkt som ger lindring men saknar skadorna/nackdelarna thc ofta besitter. Det finns också väldigt många andra alternativmediciner (mot tex ångest, depression, add/adhd, sömnproblem) som anses helt säkra, cannabis är bara en av hundratal naturliga växtbaserade mediciner.

Stay safe you guys!
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 18:49.
Citera
2026-04-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Dessa tester kan man inte lita 100% på. En riktig analys måste ske innan man gör någon bedömning.

Tycker det låter skumt att man skulle sälja en narkotikaklassad spicenoid som potentiellt kan vara livsfarligt när man kan sälja laglig THCa, billigt tillverkat från cbd (det är så man får ner priserna, det är inte ju inte extrakt från växter, men det spelar ingen roll om slutresultatet är riktigt & rent thca då din kropp kan inte känna någon skillnad då detta skulle vara magi och detta stödjs inte av någon vetenskap whatsoever).

Dessutom om det verkligen är AM-noiden som det påstås i dessa två produkter så bör det vara mycket starkare än thc om man utgår från dess affinitet på CB1 i jämförelse med thc.

Givetvis så kan det vara någon shop som blivit blåst av sin leverantör, eller någon skojare som skiter i konsekvenserna av att kränga något obeprövat. Tycker shopparna borde skickat produkterna på analys!

Jag håller mig undan från thca och alla rusgivande produkter då det ger mig ångest och depersonalisering, även av vanligt gräs (som också har samma negativa bieffekter och kommer skapa dopaminerg instabilitet efter ett tags användning och är också vanebildande) men vi kan inte anta att allt är spice bara för två tester gett utslag. Dessa snabbtester är inte direkt tillförlitliga och en riktig analys måste ske för att göra en riktig bedömning som sagt. Och thcaprodukterna jag hade testat förr i tiden hade ett tak, ruset blev aldrig starkare än vanligt gräs, dvs helt olikt spice som du kunde röka tills du blev helt trippad, väck, däckad eller tom dog beroende på variant.

Man ska givetvis vara försiktig, det är liksom droger vi pratar om. Det är lika stor chans att du får spicebesprutat på gatan (som de facto blivit konfirmerat varit spice som skulle säljas på gatan som cannabis, utifrån riktiga analyser utförda av rättsväsendet), om inte större. En laglig butik kan bli straffad för att sälja något potentiellt livsfarligt som något mer säkert såsom THCa, kriminella skiter fullständigt i detta och vet inte heller vad man säljer då man sällan gör någon analys på det man fått in av sin leverantör.

Så folket som trycker på att THCa är farligt men röker vanligt gräs har friterat hela sin hjärna av knarket ... Herregud alltså, helt hopplösa individer som får gräs på riktigt att framstå som dödsknark som dödar hjärnceller. Att köpa THCa är lika farligt som att köpa vanligt gräs, du köper droger och inmundigar dessa liksom. Man måste vara helt efterbliven om man tror det är hälsosamt vare sig du köper THCa eller på gatan.

Givetvis är det suspekt och man bör inte lita blint på vinstdrivande industrier (precis som man inte kan lita på utskrivna läkemedel som skadar folk varje år) men Savecannabis, vetingdueller(eller vad hans nick nu var) et al verkar ha haschpsykos och paranoia och borde lägga in sig på avgiftning dock, men mest troligen becknare som är arga då man förlorat kunder till THCa. Man hör hur hysteriska och paranoida dessa personer blivit av skiten.
Känns skönt att man undviker sådant skit, vill inte bli lika skogstokig som dessa personer.

Sluta skriva romaner. Du har ingen koll, låtsas inte som att du har det.

1.Folk har beställt "THC-A" och rökt och fått effekt. Sedan har dom efter varningar beställt testkit för att se om varningarna har grund eller inte.

Dom värmde upp THC-A för att det skall omvandlas till THC (det är väl för sjutton det som är poängen?) men ändå fått negativt testresultat på THC. Då är det Inte THC-A. Punkt Slut.

Dom har utfört samma prov för Spice, och där gav det klart och tydligt utslag. Utan minsta tvekan. Bajsbrunt testresultat som tydligt visar på att det innehåller Spice. Enkel matematik.

2."Så folket som trycker på att THCa är farligt men röker vanligt gräs har friterat hela sin hjärna av knarket"
Det farliga är inte att röka THC eller THC-A din nöt. Det farliga är att röka Spice när man tror det är THC.

Den enda som verkar ha sönderrökt hjärna här är du. (och Fanten).
Du har oförklarligt stort intresse i att ta detta i försvar trots att allt logik och nu även testar visar på att något inte står rätt till. Samtidigt som du gör inlägg där du skriver att shoppar blåst dig när du försökte köpa större mängd hampa (vad ska du med det till är nog inte svårt lista ut). Som du sedan snabbt redigerade till "felpost ta bort" efter att det uppmärksammades.

Hoppas verkligen du inte bidragit mer direkt i att förgifta folk än du gjort indirekt genom att ta skiten i ständigt försvar med dina romaner.
Senast redigerad av golarskjutare 2026-04-10 kl. 18:26.
Citera
2026-04-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Sluta skriva romaner. Du har ingen koll, låtsas inte som att du har det.

1.Folk har beställt "THC-A" och rökt och fått effekt. Sedan har dom efter varningar beställt testkit för att se om varningarna har grund eller inte.

Dom värmde upp THC-A för att det skall omvandlas till THC (det är väl för sjutton det som är poängen?) men ändå fått negativt testresultat på THC. Då är det Inte THC-A. Punkt Slut.

Dom har utfört samma prov för Spice, och där gav det klart och tydligt utslag. Utan minsta tvekan. Bajsbrunt testresultat som tydligt visar på att det innehåller Spice. Enkel matematik.

2."Så folket som trycker på att THCa är farligt men röker vanligt gräs har friterat hela sin hjärna av knarket"
Det farliga är inte att röka THC eller THC-A din nöt. Det farliga är att röka Spice när man tror det är THC.

Den enda som verkar ha sönderrökt hjärna här är du. (och Fanten).
Du har oförklarligt stort intresse i att ta detta i försvar trots att allt logik och nu även testar visar på att något inte står rätt till. Samtidigt som du gör inlägg där du skriver att shoppar blåst dig när du försökte köpa större mängd hampa (vad ska du med det till är nog inte svårt lista ut). Som du sedan snabbt redigerade till "felpost ta bort" efter att det uppmärksammades.

Hoppas verkligen du inte bidragit mer direkt i att förgifta folk än du gjort indirekt genom att ta skiten i ständigt försvar med dina romaner.
Jo tjena 🤦‍♂️
Varför ljuger du för? Många personer har blivit positiva efter thcaprodukter på tester. Har förmodligen mer koll än dig, någon som vill att folk ska köpa knarket på annat håll då du förmodligen är involverad i den branschen och projicerar detta på oss vanliga människor.

Vanligt THCa och THC har skador och risker, det är inte ofarligt som okunniga nyfrälsta tomtar tror.

Jag har inget intresse än att förmedla det vi vet och sanningen utifrån den informationen vi har tillgänglig. Och motverka desinformation. Jag rekommenderar ingen att använda psykoaktiva cannabinoider vare sig THCa eller "vanligt" då det har negativa effekter på psyket i längden utifrån forskningen vi har. Även IQt anses sänkas av cannabismissbruk, vilket vissa paranoida människor i tråden bekräftar också egentligen. Dumhet där folk tror att det blir säkert för det är "naturligt", finns dödliga nervgifter i naturen, on något är naturligt eller ej avgör inte dess risker för skador.

I dagsläget har vi ingenting egentligen förutom rykten, dessa snabbtester är inte pålitliga och thca är inte thc, det är olika molekyler. Tills riktiga utförliga analyser gjorts (inte av någon privatperson som kan skicka in vadsomhelst för att sänka en butik) utan en tredje part så kan vi inte dra någon slutsats whatsoever. Och även om det skulle visa sig att dessa två produkter var dåliga, innebär det inte att alla produkter är det. Att handla på gatan är lika opålitligt om inte mer.

Sluta sprida desinformation din tomte. Var fan försvarar jag någonting? Fan vad man blir efterbliven av gräs ibland verkar det som. Pinsamt fördummande drog det kan vara vid missbruk. Är glad att jag skiter i det. Och jag får skriva romaner hur mycket jag vill, mina "romaner" tillför åtminstone substantiell info som kan bidra till tråden till skillnad från dig som upprepar samma sak utan några egentliga belägg förutom att du har någon agenda mot shopparna. Hade testet visat thc så skulle du säkert sagt att det också är fake.
Senast redigerad av R0b0t 2026-04-10 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in