Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Jag har tidigt hävdat att en möjlighet är att HA valde att gå den upplysta och enkla vägen, dvs Marieforsleden fram till cykelbanan och sedan raka vägen hem. Och då fick hon ju en anledning att passera lekplatsen.
Att UA säger att de alltid gick skogsstigen gäller ju bara de gånger hon själv har varit med. När HA gått själv, t ex den här gången, kanske hon som ensam valde att gå en mer upplyst väg, än den med rötter, sly och grenar i mörkret.
Jag säger det här därför att jag är öppen för alla möjligheter och ni som inte vill tänka utanför boxen behöver inte kommentera saken, utan kan hålla er till era 30 år gamla teorier som inte lett till någonting.
Om du säger "alla möjligheter" vad
exakt innebär det ? Innebär detta då att man bara tar upp ett helt vitt papper här där det inte finns varken vittnesuppgifter och polisuppgifter att behöva rätta sig efter ? Bara för att polisen inte har klarat av att se alla dessa vittnen i ett sammanhang och kunnat läsa detta på ett riktigt sätt, d v s lagt pusslet rätt så betyder ju inte det att samtliga vittnesuppgifter och uppgifter från polisen skall avfärdas...DET ÄR ALLTSÅ I DETTA FALL FEL PÅ ALLA DEM SOM HAFT SOM UPPGIFT ATT
LÄGGA DETTA PUSSEL KORREKT
INTE ATT DET ÄR FEL PÅ SJÄLVA
PUSSELBITARNA.
Jag har lagt detta pussel rätt och från det kommit fram till den som gjort detta mot Helena. Jo jag vågar påstå det och
till slut är jag i mål. Denne man heter Jari K*skis*rja (f.1966). Denne man passar alltså in i denna vittneskedja 1-8 samt till "Mannen på Runstensvägen" som klippt och skuren till
utseende samt
geografiskt. En fullträff och det finns absolut
ingen annan som gör detta. Jag tror helt klart att det var han som i panikreflex slängde in Helenas skor i bushen på var sida stigen alltså strax i innan den kulle som fanns på denna stig. Hypotesen är att brottet också ägde rum här och d v s där Jari K hann upp Helena och fick ner henne på marken och ströp henne. Helena flyr alltså in på skogsstigen efter att Jari K slår henne i ansiktet och hon börjar blöda från näsan som GW föreslår. JA, detta håller jag som mycket sannolikt scenario.
Orienteringskartan. Du har markerat förut på denna karta med nuvarande bebyggelse undertill så att säga att denna "trägrejj" dv s nuvarande färist är ungefär exakt där skogsstigen började vid Ekuddenvägen (1992) då det också är en
avlång kulle just där på kartan och
denna steniga kulle kan man se på TV-4 klippet med GW, Jesper och Tilde där stigen börjar vid Ekuddenvägen.
På denna orienteringskarta ser vi att stigen till Hällritningsvägen och till lekplatsen är alltså
SAMMA stig tills
efter kullen där den sedan delar sig i dessa två. Skorna låg ju strax
innan denna kulle.
Detta betyder ju enligt denna mycket sannolika hypotes att Helena aldrig hann längre än hit. Vad jag absolut anser är att man kan markera ett område från strax innan denna kulle och till Ekuddenvägen som där illskriket, gråten, så får ni inte göra , nej nej och de aggressiva mansrösterna
kommer ifrån som vittnet "Hanna" säger sig ha hört.
Jag tror det är Jouko K som utbrister "fan" och börjar hetsigt ifrågasätta varför broder Jari gjort detta och försatt alla i denna situation.
Hetsigt humör hade den yngste, missbrukande och våldsamme brodern Risto K samt den äldste brodern Jarmo K dock av en
annan anledning då som tränare i IBK Lockerud skall sägas. Det är den 6 år äldre Jouko K som tar befälet över denna situation och vet vad som måste göras för att kunna komma undan detta.
Detta var inte en typ "Anderssonskans Kalle" (PU) som gjort detta utan en person som gjort
liknande saker
innan detta brott. Det måste till en person med en helt annan
kaliber om ni hajjar tugget. Det finns absolut ingen mer avgörande och mer träffsäkert för en GMP för detta fall än en person som två år tidigare VÅLDTAGIT en kvinna, också född 1970 och som även resulterade i ett barn som denna finska kvinna behöll. Hon gick antingen i samma klass som Helena på Tunaholmskolan eller i en parallell då hon var uppväxt i Bråten. Mellannamnet på denna kvinna var
"Helena" kan jag nämna. Det är alltså detta denna PM-källa hävdar att broder A*** sagt om detta och brodern hette verkligen detta, vilket jag kollat upp. Jag vet vad brodern bodde också i Mariestad som jag skrivit tidigare då jag kollat upp även detta med Skatteverket.
Vad som jag tyckte var märkligt innan jag fick denna PM-källas uppgifter till mig var att Jari och denna finska kvinna aldrig bodde ihop trots att Jari var fader till barnet. Det kan då finnas
en förklaring till detta...som kan ligga helt i linje med denna PM-källas uppgifter alltså. Helt klart.