Citat:
Ursprungligen postat av
Gnugget
Jag tycker baclofen gör båda - dämpar suget OCH dämpar de positiva egenskaperna av alkohol.
Men dosen kommer behöva justeras, jag har 35 mg x3 per dag.
Det är ett mirakelmedel och Campral, Naltrexon och Antabus hjälpte mig inte.
Jag var nykter 6 månader vilket är det längsta jag varit sedan jag drack min första öl...
11 veckor nu och jag känner mer eller mindre inget sug.
Baklofen är en väldigt speciell substans! 🤪 Jag äter 30 mg X 2 per dag så att jag ska dricka mindre alkohol och om jag äter den som jag ska så fungerar den eftersom att man inte får någon glädje av att dricka så att dricka mer än 2 öl blir ganska ointressant.
Dock så brukar jag strunta i att ta Baklofen på morgonen den dagen som jag vet att jag ska dricka bärs och tar istället 30 mg efter att jag har druckit ungefär 4 öl, för då är risken att jag ska dricka för mycket obefintlig! 😀
Teoretiskt så borde Baklofen fungera mot att missbruka dom flesta substanser eftersom att Baklofen håller dopaminnivåerna i hjärnan på en väldigt jämn nivå!
Jag har märkt att om jag har tagit Baklofen så får jag i princip ingen effekt alls av Amfetamin! Av Metylfenidat så kvarstår lite mer av effekten, vilket säkerligen förklaras av att Metylfenidat påverkar dopaminet i hjärnan på ett lite annorlunda sätt än Amfetamin.
Jag har även läst några amerikanska studier där man har testat Baklofen mot både Kokain och Heroinmissbruk, med
relativ framgång på bägge substanserna, dock i högre grad på Kokain.