Citat:
Ursprungligen postat av
jhes
Jag bad min husläkare om Baclofen efter att ha varit på alkoholavgiftning på psykiatrin och har sen tidigare diagnosen alkoholism i journalen men det blir nej😓
Citat:
Ursprungligen postat av
Dottertillendotter
Jag har också frågat om baklofen på min vc och efter att ha argumenterat för min sak sa läkaren att han kunde tänka sig att skriva ut det, men först tyckte han att jag skulle genomgå en terapi för s.k. GAD, vilket jag har gjort. Men när jag sedan fortfarande ville prova baklofen slingrade sig läkaren och menade att " det är bäst för dem som inte har några andra alternativ kvar". Jag fick ingen vidare motivering. Så, summa summarum - inget baklofen till mig heller. Men jag funderar på att försäka en gång till, när jag orkar. Jag har faktiskt provat det mesta och är trött på att vara hänvisad till Antabus.
Allra bästa är att fråga läkare inom psykiatrin, kanske allra helst en beroendeläkare.
Jag har testat Campral, Naltrexon, antabus innan och nu de senaste två åren har jag haft Baclofen. Campral och Naltrexon gjorde att jag drack lite mindre, antabus drack jag ingenting alls på men var tvungen att sluta ganska snabbt pga biverkningar. Baclofen är det enda som fungerat även om jag inte varit nykter helt, men jag var nykter 6 månader vilket är det längsta i mitt liv sen jag började dricka och är nu nykter igen med en bra start på nästan tre månader.