Citat:
Ursprungligen postat av
MrSebastior
Tror du VC hade skrivit ut det till en fd. benso missbrukare? Sen verkar den ha en massa skumma biverkningar som får mig att tveka lite.
Jag fick det utskrivet av beroendecentrum som fd benso-missbrukare. Jag hade med mig en sammanfattning av en studie där ingen beroenderisk nämndes fast jag läst på andra håll att den var på riktigt och inget att nonchalera.
Läkare oroar sig mer över beroenderisken än andra biverkningar. Han som skrev receptet varnade dock för att man kunde få förhöjda njurvärden.
Det är en medicin som är kraftigt beroendeframkallande, men av nån anledning vill man inte ge den stämpeln till vissa läkemedel i FASS, så den är inte lika svår att få ut som benso och släktingar.
Fick den först efter Tegretol, Revia, Selincro, Antabus, Campral och Topimax, men tror att det finns många antiepeleptika som kan ha god effekt mot suget förutom Baklofen.
Finns ju folk även i Lyrica-tråden som tror alla som beskriver utsättningen och beroendepotentialen hos den, är veklingar och överdriver (annars vore den ju narkotikaklassad och så skulle de stå om kraftig tillvänjning).
Slutsats, lita på dem som äter medicinerna, inte på de som skriver ut dem!