Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Förolämpning är allt du förtjänar, det är 100% ditt eget fel ansvar och skuld, quisling.
Hade du verkligen läst mina inlägg, vilket du såklart inte gjort hade du sett att jag har varit i dassriket många ggr, och har kunskaper som överstiger din manmas dator i källaren.
Jag noterar att du inte kan eller vill bemöta det jag skrev., dina patetiska lögner biter bara på lågutbildade hjon.
I ett tidigare inlägg så skrev du att du aldrig varit i Ryssland, men att du fick din information från folk som varit där. Nu så påstår du plötsligt att du varit i landet många gånger.
Du kanske ska hålla dig till en lögn kontinuerligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Det är bara ett konstaterande att allting började med moskva och därav blev det ett maktcentra, som sträckte sig över väldiga områden och över många länder, kulturer och folk, som kallas för moskvastaten.
Vad menar du att något unikt skulle bli med det? De allra flesta imperier och även vanliga länder har ett större maktcentra. Vill du få det till att det är dags att göra någon annan ort till ett maktcentra i Sverige så är du välkommen att försöka.
Men det vi kan konstatera också är att det maktcentra som finns i moskvastaten är också vad man borde slå ner på, så att olika delar av Ryssland kan gå vidare och bilda fria länder eller återföras till de länder som de ursprungligen erövrats ifrån. Av den enkla anledning att moskvastaten (tsarRyssland, Sovjetunionen, Ryska federationen) har genom alla århundranden varit väldigt aggressiva och förtryckande mot sina grannländer på ett sätt som vi i Sverige inte ens kan förstå.
Men samma kan man väl säga om 08 i Svea rike?
Eller varför inte om EU? Varför ska länder styras av Bryssel och Strasburg? Varför kan de inte vara fristående och suveräna igen?
Du ser att dina argument går åt båda hållen. Och Sverige har också lekt stormakt en gång i tiden, erövrat områden. USA är den värsta av de alla, och vad de gör verkar ju vara helt okej.
Tycker det bara är urlöjligt med allt hyckleri som pågår i såna debatter.
Antingen så gör alla fel, eller så gör ingen fel. Ni får bestämma er.