2026-04-07, 19:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Precis, man kommer kanske att bomba så att man isolerar kusten och sen ev kan kontrollera den. Problemet med att öppna sundet är att det duger för Trump men inte Israel som har mer långtgående mål, i olika varianter från rimligt till sinnessjukt.

De kan ju knappt bomba en drös med bönder som nästan jagade ifatt piloten som saknades ?
Citera
2026-04-07, 20:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Får Trump verkligen med sig de väpnade styrkorna på en sådan Nero-order och tal om apokalyps?

Jag tror att vi kommer att få se en del ordervägran och deserteringar de närmsta dygnen.
Citera
2026-04-07, 20:04
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det kommer inte att bli massbombningar av civila. Inga kärnvapen heller, som andra pratat om.
Bombningarna kommer att ske mot broar i första hand, det var så Trump sa, och sedan energiinfrastruktur och annan infrastruktur.
En del här säger att det är lika med folkmord. Men det behöver det inte vara. Det går att parera med nödhjälp och annat. Det är ju inte folket som är fienden här, utan bara grottskäggen, terrorregimen.

Två saker slog mig när jag såg inslaget med en bit av Trumps tal på svt nyss.

Vad är det som de menade ska hända kl. 02.00 natt? Han sa "Twelve ó clock tomorrow night". Det blir ju kl. 06 i Sverige, de första rapporterna kommer lagom till morgonkaffet. I Iran är klockan då 8:30.

Det är nu Artesh ska kliva in. Förmodligen är det vad Trump hoppas på. Åtminstone fick jag det intrycket.

Han sa 2000 amerikansk tid. Att en hel civilisation ska dö = massmord.

Är du hjärndöd som alla andra sionister är?
Citera
2026-04-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De kan ju knappt bomba en drös med bönder som nästan jagade ifatt piloten som saknades ?

En bro är större och mindre rörlig än en hop bönder. Men visst, man undrar.

En effekt av att snacka om kärnvapen är ju att allt annat framstår som helt ok, tex 10000 döda amerikaner.
Citera
2026-04-07, 20:08
Medlem
Iran har mellan 200 000-300 000 broar. En bro är svår att bomba sönder. Skada den går bra. Att slå ut alla broar lär ta tid. Sen har Iran runt 200-300 kraftverk. Är man snäll använder man grafitbomber mot kraftverken. Då förstörs inte byggnaderna utan man slår bara ut elen.
Citera
2026-04-07, 20:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Han sa 2000 amerikansk tid. Att en hel civilisation ska dö = massmord.

Är du hjärndöd som alla andra sionister är?
Hjärndöd är den som ägnar sig åt pajkastning istället för att tänka efter. Kan vi ha hört olika utsagor? I svt:s sändning idag sa Trump precis det jag citerade, twelve tomorrow night.
Citera
2026-04-07, 20:10
Avslutad
Citat:
Det kommer inte att bli massbombningar av civila. Inga kärnvapen heller, som andra pratat om.
Bombningarna kommer att ske mot broar i första hand, det var så Trump sa, och sedan energiinfrastruktur och annan infrastruktur.
En del här säger att det är lika med folkmord. Men det behöver det inte vara. Det går att parera med nödhjälp och annat. Det är ju inte folket som är fienden här, utan bara grottskäggen, terrorregimen.

Två saker slog mig när jag såg inslaget med en bit av Trumps tal på svt nyss.

Vad är det som de menade ska hända kl. 02.00 natt? Han sa "Twelve ó clock tomorrow night". Det blir ju kl. 06 i Sverige, de första rapporterna kommer lagom till morgonkaffet. I Iran är klockan då 8:30.

Det är nu Artesh ska kliva in. Förmodligen är det vad Trump hoppas på. Åtminstone fick jag det intrycket.

Såvitt jag kan minnas så sa Trump: "En hel civilization kommer dö inatt.". Det låter inte som bombning av några futtiga broar. Å andra sidan snackar ju Trump ofta skit som bekant.
Citera
2026-04-07, 20:10
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Hur påverkar detta oss om det bombas? Jag har tvättstuga bokad i morgon men kanske ska skita i det?
Citera
2026-04-07, 20:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Såvitt jag kan minnas så sa Trump: "En hel civilization kommer dö inatt.". Det låter inte som bombning av några futtiga broar. Å andra sidan snackar ju Trump ofta skit som bekant.
Dock sa han inte: "En hel massa människor kommer att dö i natt".
Citera
2026-04-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Får Trump verkligen med sig de väpnade styrkorna på en sådan Nero-order och tal om apokalyps?

Jag tror att vi kommer att få se en del ordervägran och deserteringar de närmsta dygnen.
Soldaterna vet ju vad det handlar om till skillnad från personer som sitter och spekulerar på x.
Citera
2026-04-07, 20:15
Avslutad
Citat:
Dock sa han inte: "En hel massa människor kommer att dö i natt".

En befolkning brukar vanligtvis ingå i en civilisation.
Citera
2026-04-07, 20:16
Medlem
X3treams avatar
Jag tror Trump kommer att avlivas eller avsättas inom några dagar/timmar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in