2026-04-07, 08:51
Medlem
BlueBarrels avatar
I Jennifer Wegerups fall hade mannen behövt använda panorama och då är det svårare att smyga.
Citera
2026-04-07, 08:52
Medlem
Jag tyckte detta lät märkligt när jag hörde om det. Jag har ju t ex själv inte haft många möjligheter att smygfota mina partners nakna. De har ju inte kutat i bara mässingen och när jag sett dem nakna är ju oftast när vi haft sex. För att smygfota då hade jag ju behövt rigga något och så hade jag ju själv troligen fastnat på fotona. Och sedan så började bilden klarna.

Bilderna har delats på Facebook, som ju har algoritmer och annat som i princip omöjliggör publicering av bilder nakna människor. Möjligtvis kan man lyckas om man anstränger sig men sedan tar det väl 5 minuter så är bilden borta och man själv kanske avstängd. Så vad handlar det då om?

Såg nyss ett inslag på SVT om det hela och det står ju nu helt klart. Det är INGA nakenbilder som publicerats. Det är bilder på människor i underkläder, bikinis osv. Och det gör ju att två av mina frågetecken rätas ut.

- Hur kunde man publicera så många nakenbilder på Facebook? Det kunde man inte, kvinnorna var inte nakna.

- Hur kunde man smygfota sina partners nakna i så stor utsträckning? Det kunde man inte. Man fotade dem lättklädda vilket är en mycket enklare sak om man lever ihop.

Så, rubriken är fel på tråden. Liksom många av de olika resonemangen runt huruvida kvinnorna egentligen ställt upp på dessa "nakenbilder". Det handlar ju om kvinnor som typ borstar tänderna i trosor och BH och givetvis är sådana bilder i 99% av fallen tagna i smyg.
Citera
2026-04-07, 09:05
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Tjejer som går med på att fotograferas nakna går även med på att det kan komma att spridas senare.

Hur kom du fram till den slutsatsen? 🤔
Citera
2026-04-07, 09:26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Nej. Men jag anmärker på följande:

Italiensk polis har spårat personerna bakom gruppen, en yngre man och en 45-årig kvinna. Deras identiteter är inte kända.

Två pers som driver en facebook-sida med 32 000 medlemmar (!). Kan ju bli intressant att se hur mkt dessa tjänat på det hela (för jag antar att motivet varit ekonomiskt för deras del). Ang hämnd på fd partners (såväl män som kvinnor) så kan ganska enorma summor, tid å energi, läggas på sådant. Folk är helt enkelt riktigt jävla ruttna ibland (ibland är dock materialet sannolikt hackat/stulet antar jag då folk generellt inte har mkt säkerhetstänk ang sina mobiler å pc m m).
Kanske korkad fråga, men de kan väl inte postat bilderna i själva gruppsidan? Lägger sig inte Meta i avklädda bilder? Eller är de alltså inte helt nakna?

Eller har de använt messenger, eller chattat kring ett forum utanför Facebook i gruppen?
Citera
2026-04-07, 09:33
Medlem
Att man vill att andra män ska se sin fru naken, helt galet.
Så otroligt respektlöst.

Tyvärr så går många män igång på detta och dom vill gärna se sin fru påsatta av andra män och gärna sätta på andras fruar.

Men det måste ändå vara en extrem liten minoritet av alla män, det är ändå rätt många som är åt andra hållet otroligt svartsjuka.

Frågan är vad som är ett rimligt straff. 1 år fängelse och kanske 200.000kr i böter. Det borde vara kännbart för männen.
Citera
2026-04-07, 09:54
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Tjejer som går med på att fotograferas nakna går även med på att det kan komma att spridas senare.

Nej, det är inte så medgivande funkar. Däremot bör de vara medvetna om att risken finns att bilderna sprids mot deras vilja. Tragiskt men så är världen tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vilket nys - säkerligen har många av dessa "smygfotograferade" varit fullt införstådda i vad som försiggått och skall nu inhösta penningar när förhållandet tagit slut...

Men lägg ner. Det är väl inte problemet här? Den absoluta majoriteten av de som tar detta till rätten lär ju vara kvinnor utsatta för övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Jag kan principiellt inte se vad problemet är.

Om en kvinna väljer att låta sig fotas naken eller väljer att vara naken hos någon annan, så får hon ta de eventuella konsekvenserna av det.

Nej du, den halmgubben går inte. Du kan inte lägga över ansvaret på någon annan. Det är som om jag skulle sno din bil, eller ta över ditt hus. Du visste att ägandet kan försvinna så det är bara att acceptera?

Medgivande finns inte. Däri sker det brottsliga. Som jag påpekat ovan måste man vara medveten om riskerna, men försök inte lägga skulden på brottsoffret.
Citera
2026-04-07, 11:24
Avstängd
Italienskor ser ju ut som svartvita fotografier av oss i norr. Fixa länk till bilderna.
Citera
2026-04-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tyckte detta lät märkligt när jag hörde om det. Jag har ju t ex själv inte haft många möjligheter att smygfota mina partners nakna. De har ju inte kutat i bara mässingen och när jag sett dem nakna är ju oftast när vi haft sex. För att smygfota då hade jag ju behövt rigga något och så hade jag ju själv troligen fastnat på fotona. Och sedan så började bilden klarna.

Bilderna har delats på Facebook, som ju har algoritmer och annat som i princip omöjliggör publicering av bilder nakna människor. Möjligtvis kan man lyckas om man anstränger sig men sedan tar det väl 5 minuter så är bilden borta och man själv kanske avstängd. Så vad handlar det då om?

Såg nyss ett inslag på SVT om det hela och det står ju nu helt klart. Det är INGA nakenbilder som publicerats. Det är bilder på människor i underkläder, bikinis osv. Och det gör ju att två av mina frågetecken rätas ut.

- Hur kunde man publicera så många nakenbilder på Facebook? Det kunde man inte, kvinnorna var inte nakna.

- Hur kunde man smygfota sina partners nakna i så stor utsträckning? Det kunde man inte. Man fotade dem lättklädda vilket är en mycket enklare sak om man lever ihop.

Så, rubriken är fel på tråden. Liksom många av de olika resonemangen runt huruvida kvinnorna egentligen ställt upp på dessa "nakenbilder". Det handlar ju om kvinnor som typ borstar tänderna i trosor och BH och givetvis är sådana bilder i 99% av fallen tagna i smyg.

Tack för klargörandet. Tyckte också det verkade konstigt att det flöt runt rena nakenbilder på plattformar som Facebook.
Citera
2026-04-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3

Då tror jag att du kanske litar lite väl mycket på ”Facebooks algoritmer”… de förlitar sig väl mycket på anmälningar och det går självfallet att kringgå AI och skicka både naket och lättklätt i gruppchattar.
Citera
2026-04-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Tack för klargörandet. Tyckte också det verkade konstigt att det flöt runt rena nakenbilder på plattformar som Facebook.
Precis!
Citera
2026-04-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Då tror jag att du kanske litar lite väl mycket på ”Facebooks algoritmer”… de förlitar sig väl mycket på anmälningar och det går självfallet att kringgå AI och skicka både naket och lättklätt i gruppchattar.
Det gör det säkert men vi pratar om en grupp som haft massor av användare. Bilder lär ha postats rakt upp och ner i gruppen och det lär ha funnits de som retat sig på bilderna redan från start. Kolla också alla de som säger att de fått sina egna kroppar exponerade, t ex kvinnan som intervjuas av SVT. De säger ju alla saker som den kvinnan, att de fotats när de borstat tänder i i BH och trosor. Dvs bilder som inte är "förbjudna" på Facebook.

Och kommentarerna som delas. Typ den där "kan man få se mera lår" eller hur den nu var. Bilderna lär helt enkelt inte ha varit dirkt porriga. Att man sedan ändå inte vill att ens man tar dem och slänger ut dem på Facebook, det kan man förstå. Men som sagt, den dag någon med foto kan bevisa att man fått se nakna sköten och bröst, den dagen kommer jag ändra min uppfattning. Till dess så anser jag att vi haft att göra med en grupp där det varit typ på sin höjd bilder likt de som Victoria Secrets har i sina butiker, som lagts upp.
Citera
2026-04-07, 12:54
Medlem
LOL. Vi män är fan sjuka jävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här