Citat:
Ursprungligen postat av
FriendlyNo1
Tjejer som går med på att fotograferas nakna går även med på att det kan komma att spridas senare.
Nej, det är inte så medgivande funkar. Däremot bör de vara medvetna om att risken finns att bilderna sprids mot deras vilja. Tragiskt men så är världen tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Vilket nys - säkerligen har många av dessa "smygfotograferade" varit fullt införstådda i vad som försiggått och skall nu inhösta penningar när förhållandet tagit slut...
Men lägg ner. Det är väl inte problemet här? Den absoluta majoriteten av de som tar detta till rätten lär ju vara kvinnor utsatta för övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Somali-Hen
Jag kan principiellt inte se vad problemet är.
Om en kvinna väljer att låta sig fotas naken eller väljer att vara naken hos någon annan, så får hon ta de eventuella konsekvenserna av det.
Nej du, den halmgubben går inte. Du kan inte lägga över ansvaret på någon annan. Det är som om jag skulle sno din bil, eller ta över ditt hus. Du visste att ägandet kan försvinna så det är bara att acceptera?
Medgivande finns inte. Däri sker det brottsliga. Som jag påpekat ovan måste man vara medveten om riskerna, men försök inte lägga skulden på brottsoffret.