2026-04-06, 20:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast denna tråden handlar om tusentals män som fotat och lagt ut bilder på sina flickvänner och fruar utan deras medgivande.

Varför har du behov av att förminska detta?

Jag har aldrig smygfotat någon och skulle aldrig få för mig att göra det. Därför reagerade jag på att jag som man i vanlig ordning blev smutskastad för vad några rövhål håller på med. Därför kontrade jag.
Citera
2026-04-06, 20:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag har aldrig smygfotat någon och skulle aldrig få för mig att göra det. Därför reagerade jag på att jag som man i vanlig ordning blev smutskastad för vad några rövhål håller på med. Därför kontrade jag.

Och vet du, jag har aldrig misshandlat en man varken psykiskt eller fysiskt så jag tar det inte personligt när kvinnors psykiska misshandel av män diskuteras. Jag tänker inte ens i de banorna. Och jag känner mig definitivt inte smutskastad, varför skulle jag?

När man reagerar som du gör så får man diskussionen att handla om en själv och ens egna känslor kring hur man känner kring ämnet.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-06 kl. 20:57.
Citera
2026-04-06, 21:13
Avslutad
Sjuka jävlar o stackars fruar.

Senare i år väntar en enorm rättegång med mer än 3 000 målsägare.
Citera
2026-04-06, 21:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
Sjuka jävlar o stackars fruar.

Senare i år väntar en enorm rättegång med mer än 3 000 målsägare.

Japp, hoppas som sagt bara att de får kännbara straff så det här blir ledande. Och att kvinnor blir uppmärksamma och alerta på det här beteendet.
Citera
2026-04-06, 21:45
Medlem
Graden av allvar beror ju helt på bildernas natur.
Det är givetvis stor skillnad på om de nakna bilderna har ansikte eller ej.

Jag tycker att detta känns som något omogna 20-åringar kan tänkas syssla med i sin unga dumhet nu med alla sociala medier, men att det rör sig om "män med fruar" gör att det rent spontant känns som äldre män som borde veta bättre. Man kan vara ung och dum men vuxna familjefäder borde veta bättre, där det svårare att förlåta eller förklara som ung och dum.

Stora problemet just här är ju att detta varit på just facebook där bilderna direkt kopplas till en profil där frun snabbt kan identifieras. Utan identifiering borde skadan annars tekniskt sett vara minimal, om än ett förtroendebrott mot deras fruar.

Många par gör sånt här tillsammans, men defenitivt inte på Facebook och dessutom med samtycke.
Här har samtycke saknats, då får man skamset förklara för frugan att man svikit henne och hoppas att man kan reparera relationen och inte göra om det.
Detta förutsatt att särskilt nakenbilderna inte haft ansikte.

Tycker dock inte detta ska jämföras med att utsätta barn eller systematiskt smygfota hundratals kvinnor i badhus osv, det är en helt annan grej som aldrig är okej.
Citera
2026-04-06, 21:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Graden av allvar beror ju helt på bildernas natur.
Det är givetvis stor skillnad på om de nakna bilderna har ansikte eller ej.

Jag tycker att detta känns som något omogna 20-åringar kan tänkas syssla med i sin unga dumhet nu med alla sociala medier, men att det rör sig om "män med fruar" gör att det rent spontant känns som äldre män som borde veta bättre. Man kan vara ung och dum men vuxna familjefäder borde veta bättre, där det svårare att förlåta eller förklara som ung och dum.

Stora problemet just här är ju att detta varit på just facebook där bilderna direkt kopplas till en profil där frun snabbt kan identifieras. Utan identifiering borde skadan annars tekniskt sett vara minimal, om än ett förtroendebrott mot deras fruar.

Många par gör sånt här tillsammans, men defenitivt inte på Facebook och dessutom med samtycke.
Här har samtycke saknats, då får man skamset förklara för frugan att man svikit henne och hoppas att man kan reparera relationen och inte göra om det.
Detta förutsatt att särskilt nakenbilderna inte haft ansikte.

Tycker dock inte detta ska jämföras med att utsätta barn eller systematiskt smygfota hundratals kvinnor i badhus osv, det är en helt annan grej som aldrig är okej.

Detta är en allvarlig kränkning och för 3000 (förhoppningsvis en stigande siffra vartefter som) av dem kommer det inte räcka med en ursäkt och en förhoppning om att kunna reparera relationen, som sig bör. Detta är samma "kultur", attityder och beteende som återfinns bland pedofiler, våldtäktsmän, de som smygfotar barn, tjejer, kvinnor på badhus, osv. Man har ingen som helst respekt för objektet och bryr sig inte om (eventuella) konsekvenser för sina offer.

Finns unga tjejer som begått självmord eller hamnat i djupa depressioner när de fått vetskap om att deras pojkvänner eller ex spridit deras bilder.

Det fuckar upp en rejält när den man släppt närmast inpå sviker en så allvarligt. Vem kan lita på efter en sån grej? Man blir ju mörkrädd.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-06 kl. 21:57.
Citera
2026-04-06, 21:55
Medlem
S-Rexs avatar
Citat:
De fotograferades i smyg utan deras vetskap om att de blev fotograferade.

Sen la svinen ut bilderna i en facebookgrupp till allmän beskådan. Också utan kvinnornas medgivande.

Låter konstigt då Facebook är snabba på att sätta dig i "fängelse" för nakenbilder.
Citera
2026-04-06, 22:03
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Och vet du, jag har aldrig misshandlat en man varken psykiskt eller fysiskt så jag tar det inte personligt när kvinnors psykiska misshandel av män diskuteras. Jag tänker inte ens i de banorna. Och jag känner mig definitivt inte smutskastad, varför skulle jag?

När man reagerar som du gör så får man diskussionen att handla om en själv och ens egna känslor kring hur man känner kring ämnet.
Jag kan principiellt inte se vad problemet är.

Om en kvinna väljer att låta sig fotas naken eller väljer att vara naken hos någon annan, så får hon ta de eventuella konsekvenserna av det.

Ungefär som om du ger ur lösen till ditt bankkonto och ger bort det till en zigenare. Är det då bankens fel??

Nä inga sympatier här. Krav på egenansvar.

Sen är frågan i sig hyckleri då de flesta kvinnor gillar sexuell uppmärksamhet.

Jag har självklart rätt att filma henne i mott hem eller offentlig miljö.
Citera
2026-04-06, 22:10
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Som jag skrev, killen blev kåt på någons fru och fantiserade om en bild på denna kvinna, påsatt av en afrikan. Tyder mer på att han är en incel än att han är swinger. F ö ser jag inte de som lever som cuck och hotwife som swingers. De har väl mer någon skum form av BDSM-relation. Swingers vill knulla, gärna så många som möjligt. Inte se andra knulla.
Du verkar även vara bekant med vad en swinger har för preferenser. Säker på att du inte deltar ändå?
Citera
2026-04-06, 22:16
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Jag kan principiellt inte se vad problemet är.

Om en kvinna väljer att låta sig fotas naken eller väljer att vara naken hos någon annan, så får hon ta de eventuella konsekvenserna av det.

Jag har självklart rätt att filma henne i mott hem eller offentlig miljö.

Nej, det har du inte rätt att göra, varken juridiskt eller på andra sätt.
En del foton togs dessutom när kvinnorna sov.

Jag hoppas att du trollar/provocerar i den här tråden, men befarar att du faktiskt kan vara så störd att du inte förstår hur sjukt de där männen betett sig.
Citera
2026-04-06, 22:16
Medlem
Citat:
Detta är en allvarlig kränkning och för 3000 (förhoppningsvis en stigande siffra vartefter som) av dem kommer det inte räcka med en ursäkt och en förhoppning om att kunna reparera relationen, som sig bör. Detta är samma "kultur", attityder och beteende som återfinns bland pedofiler, våldtäktsmän, de som smygfotar barn, tjejer, kvinnor på badhus, osv. Man har ingen som helst respekt för objektet och bryr sig inte om (eventuella) konsekvenser för sina offer.

Finns unga tjejer som begått självmord eller hamnat i djupa depressioner när de fått vetskap om att deras pojkvänner eller ex spridit deras bilder.

Det fuckar upp en rejält när den man släppt närmast inpå sviker en så allvarligt. Vem kan lita på efter en sån grej? Man blir ju mörkrädd.

Som sagt det beror ju helt på huruvida fruarna går att identifiera eller ej.

Hämndporr med rent syfte att skada med ansikte och allt i de grova bilderna kontra att visa snygtagna bilder på sin fru där ansikte ej syns tycker jag är stor skillnad även om det är oschysst och respektlöst. Särskilt hos vuxna karlar.

Kulturen må va samma, den respektlösa biten, men detta är verkligen inte samma grej som grova sexualbrott.
Givetvis förutsatt att syftet ej varit att skada, att de nakna bilderna ej visat ansikte m.m.

Vi vet inget om dessa män, jag vill väl hoppas att de flesta av dom som gjort detta insett att det är ett övertramp och sedan tagit bort bilderna.
Om männen som gjort detta visar ärlighet och stor självinsikt och själva erkänner för sina fruar att de sysslat med detta pga desperation av uppmärksamhet så tror jag det gör stor skillnad jämfört med om det kommit fram "bakvägen". Det hade jag tyckt.
Man kan göra fel, men då ska man fan kunna stå för det också och ge sin fru (som i slutändan äger rätten att avgöra) chansen att avgöra vad som är acceptabelt i just deras specifika förhållande eller ej.
Citera
2026-04-06, 22:30
Medlem
Förkastligt, jag tror tyvärr att det för vissa (!) män kan ligga ett visst mått av ”skryt” i att visa upp sin nakna kvinna och att uppleva att hon dyrkas av andra. Det finns något av en moralisk diskrepans där mellan könen i modern tid.

Lite som att vissa tror att dickpicks ska leda någonvart…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in