2026-04-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det gör det säkert men vi pratar om en grupp som haft massor av användare. Bilder lär ha postats rakt upp och ner i gruppen och det lär ha funnits de som retat sig på bilderna redan från start. Kolla också alla de som säger att de fått sina egna kroppar exponerade, t ex kvinnan som intervjuas av SVT. De säger ju alla saker som den kvinnan, att de fotats när de borstat tänder i i BH och trosor. Dvs bilder som inte är "förbjudna" på Facebook.

Och kommentarerna som delas. Typ den där "kan man få se mera lår" eller hur den nu var. Bilderna lär helt enkelt inte ha varit dirkt porriga. Att man sedan ändå inte vill att ens man tar dem och slänger ut dem på Facebook, det kan man förstå. Men som sagt, den dag någon med foto kan bevisa att man fått se nakna sköten och bröst, den dagen kommer jag ändra min uppfattning. Till dess så anser jag att vi haft att göra med en grupp där det varit typ på sin höjd bilder likt de som Victoria Secrets har i sina butiker, som lagts upp.

https://www.vice.com/en/article/mia-moglie-facebook-group-where-men-trade-unsolicited-nudes-of-their-wives/

Citat:
Often their underwear is exposed, sometimes they’re completely naked.
Citera
2026-04-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det här är samma kategori av övergrepp som han i Frankrike som drogade sin fru och bjöd in främlingar att våldta henne. Han var inte unik. Detta att lägga ut nakenbilder av sin fru till främlingar utan hennes vetskap är samma genre, det har bara inte gått lika långt än. Ju grövre brottet blir desto färre blir det väl som kan gå så långt. Att lägga ut en bild är rätt låg tröskel, och det hittade ju tusentals direkt som hade gjort det.

Det pratas om porrskador osv osv men jag tror inte på det. Det är uppenbarligen så att väldigt många män tänder på avsaknad av samtycke. På att kontrollera och förnedra. Det är ju det som motiverar den här typen av brott. Samma sak med män som sätter upp kameror på toaletter osv för att filma kvinnor i smyg.

Jag tror att du är inne på något, kanske får vi också ta detta med ”fru” i beaktande rent kulturellt. I tex Italien ser man henne eventuellt lite mera som en (om än fantastisk) ägodel som man har lägrat och tagit hem. Man kan dyrka henne, men det är också kittlande när andra gör det.
Citera
2026-04-07, 13:25
Medlem
Manginazs avatar
Nog säkert en del av damerna som är med på det och där mannen är som ett förkläde, jag gjorde porrfilm med ett riktigt tight litet knull till ex flickvän/sambo, hon ville att jag skulle lägga upp det på xnxx, men jag är väl inte direkt så intresserad av att hora ut mina flickvänner....hon var ett riktigt bra knull, älskade att få den i alla hål och svalde alltid.
Citera
2026-04-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Nog säkert en del av damerna som är med på det och där mannen är som ett förkläde, jag gjorde porrfilm med ett riktigt tight litet knull till ex flickvän/sambo, hon ville att jag skulle lägga upp det på xnxx, men jag är väl inte direkt så intresserad av att hora ut mina flickvänner....hon var ett riktigt bra knull, älskade att få den i alla hål och svalde alltid.

Men om hon varit din fru och inte varit med på publicering?
Citera
2026-04-07, 13:41
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Tjejer som går med på att fotograferas nakna går även med på att det kan komma att spridas senare.

Ahaja, ja, dvs på samma sätt som du även går med på att bli påkörd varje gång du går med på att sätta dig i en bil alltså.
Citera
2026-04-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det här är samma kategori av övergrepp som han i Frankrike som drogade sin fru och bjöd in främlingar att våldta henne. Han var inte unik. Detta att lägga ut nakenbilder av sin fru till främlingar utan hennes vetskap är samma genre, det har bara inte gått lika långt än. Ju grövre brottet blir desto färre blir det väl som kan gå så långt. Att lägga ut en bild är rätt låg tröskel, och det hittade ju tusentals direkt som hade gjort det.

Det pratas om porrskador osv osv men jag tror inte på det. Det är uppenbarligen så att väldigt många män tänder på avsaknad av samtycke. På att kontrollera och förnedra. Det är ju det som motiverar den här typen av brott. Samma sak med män som sätter upp kameror på toaletter osv för att filma kvinnor i smyg.

Hur mycket du än vill så är att lägga ut bilder där någon typ står och borstar tänderna i underkläder med troligt dolt ansikte absolut inte samma genre som att droga och låta flera män våldta någon. För helvete snacka om att förminska våldtäktsoffer.

Det är ett integritetsövertramp ja, ett brott mot relationen i högsta grad, men i Sverige hade det inte ens gått som ett sexualbrott utan snarare olaga integritetsintrång och kränkande fotografering, förutsatt att paret ej löser detta sinsemellan utan juridik, men inget av detta är sexuella brott i Sverige 2026.

Vi snackar 3000 anmälda i en grupp på 32000 män, det är alltså ganska splittrat hur tjejerna tar det, vissa ser mer allvarligt på det och vissa mindre givetvis, men det är inte och kommer aldrig vara jämförbart med att systematiskt droga och våldta. Jösses.
Senast redigerad av anvandarnamn1233 2026-04-07 kl. 13:44.
Citera
2026-04-07, 13:46
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men om hon varit din fru och inte varit med på publicering?
Ja självfallet inget jag skulle göra!
Nu har jag visat bilder på exet för några kompisar men hon skulle bara bli våt om hon visste om det.
Citera
2026-04-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
https://www.vice.com/en/article/mia-moglie-facebook-group-where-men-trade-unsolicited-nudes-of-their-wives/
Vad står där som inte också står i svenska medier?

Som sagt, när det kommer en screen print på ett hugg från den gruppen, kommer jag att ändra åsikt. Till dess tror jag att det möjligtvis legat en handfull helt nakna bilder där och det bara en kort period. Annars tar jag fasta på detta:

to post photos of their spouses sleeping, getting changed, and sunbathing. Often their underwear is exposed

Brudar som byter om, sover och solbadar. I underkläder och badkläder.
Citera
2026-04-07, 13:53
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Jag kan principiellt inte se vad problemet är.

Om en kvinna väljer att låta sig fotas naken eller väljer att vara naken hos någon annan, så får hon ta de eventuella konsekvenserna av det.

Ungefär som om du ger ur lösen till ditt bankkonto och ger bort det till en zigenare. Är det då bankens fel??

Nä inga sympatier här. Krav på egenansvar.

Javisst, ungefär som om du ges läkemedel och får biverkningar och/eller blir förgiftad. Bara att svälja och ta konsekvenserna. Du som valde att ta emot sjukvård & mediciner. Ditt problem att du inte hade koll på interaktioner eller doseringar eller fel i produktionen; knappast förskrivarnas, farmaceuternas, eller läkemedelstillverkarnas fel när det handlar om din kropp. Särskilt om du låg sövd; du som gått med på det.
Citera
2026-04-07, 14:04
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Nu har jag visat bilder på exet för några kompisar men hon skulle bara bli våt om hon visste om det.

Om jag vet med mig att du skulle gå med på att jag rakar ditt skägg & klipper ditt hår, är det då okej att jag bara gör det utan att först tillfråga dig? T ex när du sover eller håller på att klä på dig innan du drar iväg till jobbet.
Citera
2026-04-07, 14:09
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233

Tycker dock inte detta ska jämföras med att utsätta barn eller systematiskt smygfota hundratals kvinnor i badhus osv, det är en helt annan grej som aldrig är okej.

Ja det ju mycket bättre när barn & vuxna smygfotas av sina närmsta anhöriga i tryggheten av sina hem.

??????
Citera
2026-04-07, 14:12
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar förstås att du ber om hennes ok innan du skickar intima bilder på henne till vänner. Men det förstår du också…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in