Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Men vem är vi att tala om för offren hur de ska känna eller hur pass stor skada detta har orsakat dem. Eller om de är identifierbara på andra sätt än ansiktet.
Vidare, de här männen har varit mycket väl medvetna om vad de har gjort och vilka eventuella konsekvenser som det skulle medföra för sina partners, för deras relation osv. De fattade mycket väl att detta skulle skada om det kom fram.
"Desperation av uppmärksamhet"?
De blev påkomna - alla ursäkter efter det är ihåliga och värda skit.
Jag hoppas inte en enda förlåter sina "män". Männen har förstört tryggheten för kvinnorna, inte ens i deras egna hem är de trygga. Inte ens med sina män är de trygga. Jag förstår mig inte på män. Män pratar så högt om lojalitet och hur viktigt det är för dem att deras kvinna är lojal. Sen händer en sån här grej och flera män hittar genast på en massa ursäkter för männens beteende eller kallar det för "mindre allvarligt" osv. De här kvinnornas trygghet är borta.
Självklart finns det ingen annan än kvinnorna själva som har rätt att avgöra hur de ska känna kring detta.
Det var också min poäng, de äger rätten till det, ingen annan har rätt att varken uppmana de till att förlåta eller inte förlåta.
Sorry om jag skrev lite luddigt, jag menade inte att de som blivit påkomna skulle bli förlåtna - jag menade att jag någonstans vill tro att en stor del av män som gjort eller gör detta inser sina egna övertramp och väljer ärlighet och transparens och därmed berättar för sin fru att "jag har gjort si och så, det var jävligt dumt och det kommer inte hända igen", precis som otrohet eller andra förtroendebrott där frun äger all rätt att avgöra liksom, i ett sådant läge om än liten chans att de skulle vara män nog att ta ansvar och faktiskt visa lite stake, så tycker jag situationen blir helt annorlunda än om de kört på fullgas tills de blivit påkomna för att sedan börja ursäkta sig.
Ärlighet och självinsikt som sagt, det hade för mig betytt enormt mycket kontra att min sambo skulle bli påkommen.
Folk gör jävligt dumma grejer och för mig är just ärlighet och självinsikt totalt avgörande, bli påkommen kontra att själv blotta sina största misstag helt på eget initiativ är en vattendelare.