2026-04-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Lider verkligen med Gurra. Tänk att göra den fotbollsresa han gjort och ha chansen att få spela ett VM-slutspel och dra av hälsenan ett par månader före. Fy fan.

Sen borde linjedomaren stängas av för en sån bisarr miss.
Många tror ju att den släpande " packet" spelaren utgör offside linjen.
Men Rinne är ju längre ut och är näst sista försvarare i situationen, det är han som utgör offsidelinjen så det är en tajt situation , ett par dm på rätt sida kanske. En tajt svår situation för den assisterande domaren.

Dock var det onside , borde blivit mål, men en tajt och svårt situation för ADn!
Citera
2026-04-06, 23:48
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Mental seger.

Otroligt fint mål. Passningen skojar man inte bort oavsett - men var den menat slagen för Åslund så var det weltklasse.

Med det sagt ville jag se Saeed istället för Åsa och Okkels istället för Falle i halvtid. Spela Åslund till höger och hålla Hofen på bänken är lika fel som det var att spela Priske som HY. Snart sitter kugghjulen perfekt dock. Låt tre-poängarna trilla in före dess.
Citera
2026-04-07, 01:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Lider verkligen med Gurra. Tänk att göra den fotbollsresa han gjort och ha chansen att få spela ett VM-slutspel och dra av hälsenan ett par månader före. Fy fan.

Hela fotbolls-Sverige lider med Gurra. Faktiskt. Så sorgligt - ja, det är rätt ord - att han som bidrog så starkt att vi gick till VM inte får uppleva det, för jag är ganska säker på att han hade blivit uttagen. Synd om GAIS också så klart, och synd om Allsvenskan som går miste om en av sina största profiler.

Inga träd får växa till himlen, heter det ju, men synd att det ska drabba en så ödmjuk och allt annat än hybrissmittad person som Gustav Lundgren. Att hälsenan ryker på uppvärmningen ska ju bara inte ske, lite som om en fasadklättrare snubblar på tröskeln och bryter nacken eller som när Michael Schumacher efter att ha kört formel 1 i tjugo år utan en skråma blir en grönsak i rullstol efter att ha nöjesåkt lite skidor - med hjälm.
Citera
2026-04-07, 05:44
Medlem
bananjuices avatar
Otroligt trist för Gurra, ga&is åker inte ur utan honom men han bidrar nog ensam till en handfull tabellplaceringar.

Stor sorg för svensk fotboll också, han är en väldigt fin kille och det hade varit otroligt att få se honom i VM.
Citera
2026-04-07, 06:49
Medlem
Tonyos avatar
Efter en omgång kan man bara konstatera att det känns vidöppet i toppen.

Sirius fortsätter att imponera men kommer testas ordentligt på måndag.

Hammarby tar en overkligt överlägsen seger mot Mjällby men väntar som sagt tuff match redan i bortapremiären mot Sirius.

Kommer Mjällby fortsätta imponera trots premiärsmällen?

Dif imponerar inte spelmässigt men tre poäng borta mot Gais är ändå riktigt starkt.

Gais får så mycket mardrömsstart på en säsong man kan få. Kan de resa sig?

Göteborg och Malmö känns redan som man kan avskriva från toppstriden men det är 29 omgångar kvar där de får bevisa sig.

Elfsborg, Gnaget, Häcken är outsiders om de får allt att stämma.
Citera
2026-04-07, 08:26
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgården de facto serieledare efter gårdagens bortavinst mot GAIS.

Lundberg de facto VM-spelare trots gårdagens skada. Han avgjorde VM-kvalet och skulle fixat gruppsegern om han spelat.
Citera
2026-04-07, 08:53
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Hade ju varit riktigt skönt att tvåla till de i nästa omgång och litegrann punktera den ballongen, har något lag hypats så hårt efter en försäsong som Sirius i år?
Det handlar ju även om sista 10-15 matcherna förra säsongen.

Och som svar på din fråga: Hammarby. Varje år.
Citera
2026-04-07, 08:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sett över hela premiäromgången är det bara Bajen och Sirius som övertygat (dock såg jag inte Elfsborgs match, ska sägas)
Blir i alla fall en mycket intressant match i Uppsala om en vecka.
Då tycker jag du är orättvis. Vår match mot HBK är en ren slakt och slutresultatet är brutalt missvisande. Även om HBK är ett svagt motstånd så är det ytterligare ett steg i rätt riktning med stundtals löjligt vacker fotboll.

Med detta sagt är det fortsatt ingen som tror på något mer än att möjligen kunna utmana om en tredjeplats vilket hade varit en extrem överprestation givet rådande förutsättningar.
Citera
2026-04-07, 09:36
Medlem
QuantumQuills avatar
GAIS första halvlek, utan en skadad Lundgren, gjorde mig rätt orolig. Dom såg riktigt tunga ut. Men lika bra som man var i första, lika usla var man i 2:a och gav bort matchen lite väl enkelt.

Malmö - GAIS i nästa omgång blir otroligt intressant. Även om MFF är en skugga av sitt forna jag, så tror jag att GAIS kommer stå på 0 poäng efter två omgångar. Sen har dom derby mot Häcken...

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Hade ju varit riktigt skönt att tvåla till de i nästa omgång och litegrann punktera den ballongen, har något lag hypats så hårt efter en försäsong som Sirius i år?
Sirius känns i nuläget som årets version av Mjällby. Men det krävs mer än några bra insatser i en cup man åkt innan det går att dra fler paralleller.
Citera
2026-04-07, 10:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården de facto serieledare efter gårdagens bortavinst mot GAIS.

Lundberg de facto VM-spelare trots gårdagens skada. Han avgjorde VM-kvalet och skulle fixat gruppsegern om han spelat.
Du har nog missförstått betydelsen av "de facto".
Citera
2026-04-07, 10:13
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
GAIS första halvlek, utan en skadad Lundgren, gjorde mig rätt orolig. Dom såg riktigt tunga ut. Men lika bra som man var i första, lika usla var man i 2:a och gav bort matchen lite väl enkelt.

Malmö - GAIS i nästa omgång blir otroligt intressant. Även om MFF är en skugga av sitt forna jag, så tror jag att GAIS kommer stå på 0 poäng efter två omgångar. Sen har dom derby mot Häcken...
Orolig för vad? Visst kommer vi störa många lag på hemmaplan men vi kommer inte vara i närheten av någon toppstrid utan Lundgren. Han går helt enkelt inte att ersätta.
Malmö kommer sannolikt städa av oss rätt enkelt på sin hemmapremiär. Vi får satsa på att slå häcken som jag ser det.
Citera
2026-04-07, 10:28
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du har nog missförstått betydelsen av "de facto".

Mata inte trollet

Är detta året då botten faller ur för MFF? Gamla, slitna och de senaste värvningarna allt annat än toppen. Kommer de topp 6?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in