2026-04-07, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det här är samma kategori av övergrepp som han i Frankrike som drogade sin fru och bjöd in främlingar att våldta henne. Han var inte unik. Detta att lägga ut nakenbilder av sin fru till främlingar utan hennes vetskap är samma genre, det har bara inte gått lika långt än. Ju grövre brottet blir desto färre blir det väl som kan gå så långt. Att lägga ut en bild är rätt låg tröskel, och det hittade ju tusentals direkt som hade gjort det.

Det pratas om porrskador osv osv men jag tror inte på det. Det är uppenbarligen så att väldigt många män tänder på avsaknad av samtycke. På att kontrollera och förnedra. Det är ju det som motiverar den här typen av brott. Samma sak med män som sätter upp kameror på toaletter osv för att filma kvinnor i smyg.

Snarare är det patetiskt hur mycket av mäns liv som centreras kring kvinnor. Hela deras liv verkar gå ut på att blanda in kvinnor i precis allting de gör och tänker. De är helt besatta av kvinnor i alla aspekter.

Till och med manosfären är helt centrerad kring kvinnor och trots att man försöker inta en annan självkontroll är det fortfarande styrt av hur man säger att kvinnor är och vad man då måste göra utifrån det.
Citera
2026-04-07, 00:53
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tusentals-italienska-man-har-smygfotat-sina-fruar-nakna

Vet ni mer?

Nej. Men jag anmärker på följande:

Italiensk polis har spårat personerna bakom gruppen, en yngre man och en 45-årig kvinna. Deras identiteter är inte kända.

Två pers som driver en facebook-sida med 32 000 medlemmar (!). Kan ju bli intressant att se hur mkt dessa tjänat på det hela (för jag antar att motivet varit ekonomiskt för deras del). Ang hämnd på fd partners (såväl män som kvinnor) så kan ganska enorma summor, tid å energi, läggas på sådant. Folk är helt enkelt riktigt jävla ruttna ibland (ibland är dock materialet sannolikt hackat/stulet antar jag då folk generellt inte har mkt säkerhetstänk ang sina mobiler å pc m m).
Citera
2026-04-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoldZebra
Snarare är det patetiskt hur mycket av mäns liv som centreras kring kvinnor. Hela deras liv verkar gå ut på att blanda in kvinnor i precis allting de gör och tänker. De är helt besatta av kvinnor i alla aspekter.

Till och med manosfären är helt centrerad kring kvinnor och trots att man försöker inta en annan självkontroll är det fortfarande styrt av hur man säger att kvinnor är och vad man då måste göra utifrån det.

Ja. Det här görs väl som någon slags hämnd då eller vad tror du? Män i tusental som är arga över att kvinnor har frihet och rätt till självbestämmande och som då njuter av att beröva kvinnor rätten att t ex bestämma vem som ska se dem nakna.
Citera
2026-04-07, 01:44
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Det som gör det ännu allvarligare är att ett flertal kvinnor kan identifieras. En kvinnlig italiensk politiker på en mindre ort kände igen ett flertal kvinnor ur sin valkrets.

Kommentarfäten där var fyllda av kommentarer om vad man ville göra med kvinnorna och det var extremt grovt.

Politikern beskrev det som ett slags digitalt våldtäkt som förhoppningsvis kommer att ledande till åtminstone några fällande domar.

En annan kvinna som kvinna som hängdes ut berättade att det kommer att vara svårt att lita på någon man efter detta. Hennes snubbe hade absolut inte visat upp tendenser på en hatisk kvinnosyn tidigare eller att han kunde tänkas vara någon som hängde ut sin tjej för att förnedras inför andra män.

Det här känns inte som hjärntvättade incels utan till det yttre välanpassade män som kickar igång på att låta andra män förnedra sina fruar och flickvänner på slutna sociala grupper.

Jag vill inte tappa tron på alla män och har jämfört med mina väninnor ganska få exempel på ofredande jag råkat ut för. Men jag upplever också att kvinnohat där det finns har eskalerat på senare. Blir ytterst beklämd av alla dessa (( som tror sig vara )alphamän som är inflytesrika influencer och sprider sin löjliga skit om vad kvinnor söker hos män. En vuxen man köper nog inte detta men unga verkar ha en förmåga att ta till sig dravlet.

Jag hoppas flera av de som kallats till rätten blir dömda men i vanlig ordning blir det väl isåfall knappt kännbara straff
Citera
2026-04-07, 04:16
Medlem
De får väl, som alla kvinnor, skylla sig själva när karlar i deras närhet tar för sig något. Typ, hade de inte velat ha sina nakenfoton utlagda på nätet skulle de valt att inte ha något med dessa män att göra.
Citera
2026-04-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du verkar även vara bekant med vad en swinger har för preferenser. Säker på att du inte deltar ändå?
Jag har såklart swingat, vad har det med saken att göra? Själv verkar du rätt oerfaren (ev oskuld) och jag kan inte se annat än att det inte är något för den här tråden.
Citera
2026-04-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Alla dessa “skandaler” om smygfotande är ofta rena fantasier. Jag har varit gift två gånger, andra gången med mamman till mina barn. Jag fick alltid klagomål över att jag inte fotograferade tillräckligt med fru nr 2 (nr 1 var helt ok med mina klick och hon gillade att "fotografera" också). När jag fotograferade var vinkeln fel, dubbelhakor syntes, “du gör mig tjock”. Samma sak varje gång. Själv ville hon inte fotografera, då det var mitt jobb, tyckte prinsessan. När jag till slut ville skilja mig från denna person som efter barnafödande aldrig var nöjd med något jag gjorde, blev jag bombarderad med falska anklagelser om övergrepp som hämnd. Så nej, i många av dessa fall handlar det knappast om smygfoto eller perversa upplägg, det handlar om att aldrig kunna göra rätt. Men rubrikerna säljer dramatik.

I grund och botten handlar det om hur sociala medier och klickjakt uppmuntrar kvinnor att se ner på sina egna män, och att varje vardaglig handling kan vridas till sensation.

Man säger ALDRIG att frugan blivit tjock. Använder mig av annan framtoning typ ..ditt huvud har blivit mindre
Citera
2026-04-07, 07:47
Medlem
När jag var i Italien med frugan på 90 talet så visslade och äcklade sig männen där mot henne på ett sätt jag inte sett på något annat håll i Europa. Vet inte hur läget är nu men tror knappast det är bättre nu.
Citera
2026-04-07, 07:50
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
När jag var i Italien med frugan på 90 talet så visslade och äcklade sig männen där mot henne på ett sätt jag inte sett på något annat håll i Europa. Vet inte hur läget är nu men tror knappast det är bättre nu.
Det smygfotas lika mkt i Sverige. På stränder, badhus, gator, kollektivtrafiken. Kvinnor är lyckligt ovetandes bara.
Citera
2026-04-07, 07:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilket nys - säkerligen har många av dessa "smygfotograferade" varit fullt införstådda i vad som försiggått och skall nu inhösta penningar när förhållandet tagit slut...
Citera
2026-04-07, 08:41
Medlem
Lao Tzus avatar
Vita män ligger bakom detta problem igen. Inte kriminella invandrare.

Tydligen startade detta före Internet.

Citat:
Fiesta was a British softcore adult magazine published monthly

in the early 1970s…….creating a feature that has been adopted in magazines worldwide: Readers' Wives.[4] Central to this theme was the monthly "Readers' Wives Striptease" section, which shows a set of photos of a supposed wife or girlfriend

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiesta_(magazine)

Zuckerberg verkar inblandad i trenden

Citat:
Meta Ray-Ban Display: AI Glasses

Preview & Zoom: The real-time camera viewfinder and zoom functionality.

https://about.fb.com/news/2025/09/meta-ray-ban-display-ai-glasses-emg-wristband/
Citera
2026-04-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vilket nys - säkerligen har många av dessa "smygfotograferade" varit fullt införstådda i vad som försiggått och skall nu inhösta penningar när förhållandet tagit slut...
Det verkar inte vara ex som gått i taket, utan folk som fortfarande är tillsammans med sina män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in