Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
Sitter du och anmäler inlägg?
Jag skrev att jag skriver så då ni har haft 10 andra ursäkter innan.
Ni bryr er inte om familjerna eller självmorden.
Allt ni bryr er om är att snacka skit om dumpen och även att helt maniskt flytta ansvaret från gäddorna.
Det finns inga ursäkter, precis allt ansvar ligger hos gäddan.
De skiter uppenbarligen helt i sina familjer då de dyker upp på avtalad plats trots att de är rädda för att det kan vara dumpen
Tråden handlar ju om sara, patrik och dumpen. Ingen annan. Folk kan ha olika ansvar för olika saker. Dumpen har helt enkelt ansvar för vad de gör, se exempelvis domen om förtal.
Dumpen kommer inte undan ansvar bara för att någon annan gjort något illa. Lite som att säga för att någon spottat på en tredjepart ger det mig rätten att sparka denne i nyllet. Riktigt så fungerar det ju inte.
Dessutom så har många utav de publicerade defacto inte begått ett brott eller är dömda. Det finns en liten skara som hade gått att döma med eller utan dumpen. Främst utan då det rör sig om innehav samt att det är mycket få uthängdningar som i sig lätt till åtal. Tar vi Borlänge pedagogen ex, är det den uthängdes fel att åtal inte ledde till dom eller är det de potentiella offer som inte får uppgörelse för dessa potentiella händelser? Eller är det helt enkelt ansvar för en annan part typ Dumpen?
Att man påpekar någons ansvar betyder inte alltid att någon annan frias ifrån ansvar för andra saker. I tråden har jag inte sett någon påstå något sådant mer än de som talar för dumpen. Då Dumpen inte kan bära ansvar för sina egna handlingar men någon annan kan det tydligen. Och om man påpekar detta så är det tydligen så att man friger en annan part ansvar för något helt annat.
Det är bland annat DU som försöker förflytta ansvar ifrån den part som skall stå för ansvaret på någon part som inte kan stå för de ansvaret.