2026-04-06, 21:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Om den inte var dold skulle det inte kunna påstås att det var en mikrofon som avlossar gevärskulor. Det är väl där man hamnar rent logiskt.

Han kanske hade en landmina fasttejpad på ryggen - det skulle ju förklara att de inte hittade nån gevärskula! Så är det nog (det är ju i alla fall en lika tunn teori som onoponos extramik med inbyggd pistol)…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-04-06 kl. 21:51.
Citera
2026-04-06, 21:58
Medlem
Citat:
Det jag har läst om effekterna av pagersprängladdningarna är att effekten är väldigt långt ifrån att bli träffad av en gevärskula. Finns det rapporter från bårhuset som tyder på att CK sprängdes till döds?
Jag avsåg här främst Brays referenser till Mossad-pagers avseende att en del av batteriet avlägsnades varpå sprängladdning apterades där i dess ställe. Att det räcker med att låt säga 25% av batteriet finns kvar utan att det behöver upptäckas.

Vad gäller typiska skador från en sådan sprängladdning så tror Bray att något gick fel när (även) halsen träffades. Att meningen var att enbart bröstkorgen skulle träffas med en riktad laddning någon centimeter ifrån och han refererar till en tidig läcka från sjukhuset som beskrev en massiv skada i bröstkorgen, men som därefter inte har nämnts.
Citera
2026-04-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vet inte?

Varför skulle han ha en dold mikrofon? Om det inte är spelfilm behöver han ingen dold mikrofon.
Att något satt häftat på T-shirtens insida är fullt synligt. Om inte en mikrofon, så vad?

En handhållen Shure 58 som viftar hit och dit är knappast optimal för studio-ljud och det var tydligen så att det vid framträdandet i UVU var första gången som det följdes live från studio i TPUSA HQ, Scottsdale, Arizona.

Ännu ett Lustigt Litet Sammanträffande?
Citera
2026-04-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här beskriver en herre vid namn Jon Bray hur det hela ska ha gått till. Att en trådlös mikrofon var häftad på insidan av CKs T-shirt och vars batteri innehöll den sprängladdning som dödade CK.

Dvs, CK hade dels en vanlig sladdmikrofon (ser ut som en vanlig Shure 58) som han höll i handen och dels en trådlös dito (Røde) som var häftad på T-shirtens insida i brösthöjd.

Och han refererar utförligt till Mossads ökända exploderande pagers i Libanon för att visa på hur ett liknande upplägg (scaled up) bevisligen har fungerat i praktiken.

Därmed inte sagt att det var just Mossad som låg bakom.
Här är Jon Brays X-konto: jonaaronbray för den som vill studera hans efterforskningar mer i detalj.

Rekommenderas.
Citera
2026-04-07, 03:12
Medlem
Citat:
Här är Jon Brays X-konto: jonaaronbray för den som vill studera hans efterforskningar mer i detalj.

Rekommenderas.
Ok, tack för länken.
Såg en video i en av inläggen där det syns framifrån hur Charlie Kirk blev träffad.
Var det en exploderande Røde mic? Nej!
Skjuten? Ja!
Citera
2026-04-07, 09:39
Avslutad
Citat:
Vad gäller typiska skador från en sådan sprängladdning så tror Bray att något gick fel när (även) halsen träffades. Att meningen var att enbart bröstkorgen skulle träffas med en riktad laddning någon centimeter ifrån och han refererar till en tidig läcka från sjukhuset som beskrev en massiv skada i bröstkorgen, men som därefter inte har nämnts.
Hur skulle den planterade gevärskulan rimma med den massivt skadade bröstkorgen?
Citera
2026-04-07, 10:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det känns ju lite märkligt med påstådd massiv skada i bröstkorgen och skada i halsen när T-shirten varken ser ut att ha gått sönder eller smutsas ner och magneten som ska ha hållit fast sorängladdningen inte ens trillar av när det sorängs innanför tröjan.
Citera
2026-04-07, 19:30
Medlem
Citat:
Hur skulle den planterade gevärskulan rimma med den massivt skadade bröstkorgen?
En massiv skada i bröstkorgen kan mycket väl ha orsakats av en riktad sprängladdning (jet) från mikrofonen. Skadan i nacken kan ha orsakats av en sekundär (ej planerad) effekt där en del av batteriet, alternativt magneten skickades snett uppåt vilket även förklarar den rapporterade skadan på C2 (Axis), den näst översta halskotan och som omöjligt kan ha träffats av en skytt från det tak som denne enligt utredarna sköt från.
Citera
2026-04-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ok, tack för länken.
Såg en video i en av inläggen där det syns framifrån hur Charlie Kirk blev träffad.
Var det en exploderande Røde mic? Nej!
Skjuten? Ja!
Länka och förklara vad du ser.
Citera
2026-04-07, 22:37
Medlem
Citat:
Länka och förklara vad du ser.
Det var en av videorna jag såg, när jag scrollade igenom dennes feed.
En längre variant av https://x.com/jonaaronbray/status/2039776779125018888 med olika vinklar, om jag minns rätt.
Hittar den inte nu.
Men, jag hittade https://x.com/jonaaronbray/status/1969591193521594487
Där syns när skottet träffar + chockvågen av träffen.
Citera
2026-04-07, 22:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det var en av videorna jag såg, när jag scrollade igenom dennes feed.
En längre variant av https://x.com/jonaaronbray/status/2039776779125018888 med olika vinklar, om jag minns rätt.
Hittar den inte nu.
Men, jag hittade https://x.com/jonaaronbray/status/1969591193521594487
Där syns när skottet träffar + chockvågen av träffen.
Tycker det ser ut som han blir träffad i halsen, men ser inget som liknar en explosion på bröstet.
Citera
2026-04-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Tycker det ser ut som han blir träffad i halsen, men ser inget som liknar en explosion på bröstet.
Så ser det ut för mig också. Dvs träff i halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in