2026-04-06, 13:19
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ArrWkq/valet-2026-sa-rostar-spelarna-i-allsvenskan-och-superettan

"Så röstar spelarna i allsvenskan och superettan i riksdagsvalet"

Någon med Aftonbladet+ som vill citera siffrorna?

Innehållet i artikeln i övrigt kan kvitta men är nyfiken på hur mkt varje parti får.

Sist jag såg var det 50% moderaterna, antar att de är lite mindre nu och mer SD?
Citera
2026-04-06, 13:27
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Du är så korkad att du inte ens begriper den enorma skillnaden mellan:
1. skryt
2. och att efter påståenden skriva EXEMPEL på det påstådda. Ni är så enormt korkade att ni hävdar att det inte går att göra sådant som har GJORTS. Så ni behöver verkligen MER exempel eftersom ni inte begriper fortfarande

F ö visar en universitetsgjord undersökning att det är vi toppchefer, som skriver MEST stavnings- och grammatikfel - för vi begriper att BUDSKAPET är det viktiga...
Då jag gick i skolan brydde jag mig om sådant, medan du fortfarande är kvar på den nivån..

((I engelska hade jag f ö ETT fel på skriftliga tester plus fyra i en uppsats på ett helt år.))
Varför skulle jag bry mig om vad ni korkade tycker? Ni som har hittat på en massa LÖGNER om mig i över två år nu sedan jag påpekade att fotbollen ligger långt efter gällande att träna psyket. Efter det har vad jag sa BEKRÄFTATS av en undersökning som publicerades 2024 och även Paulos Abraham att jag har RÄTT. Bodö-Glimt har fattat till skillnad från er...

Toppchef? Jo tjena. Har man ett behov av att "skryta" på internet så tyder det på att man suktar efter uppmärksamhet från andra och tar till alla patetiska lögner man kan komma på.
Citera
2026-04-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ArrWkq/valet-2026-sa-rostar-spelarna-i-allsvenskan-och-superettan

"Så röstar spelarna i allsvenskan och superettan i riksdagsvalet"

Någon med Aftonbladet+ som vill citera siffrorna?

Innehållet i artikeln i övrigt kan kvitta men är nyfiken på hur mkt varje parti får.

Sist jag såg var det 50% moderaterna, antar att de är lite mindre nu och mer SD?
Här, notera att 3% motsvarar 1 röst här då få svarat

Citat:
Allsvenskan
Vilket politiskt parti skulle du rösta på om det vore val i dag?
Moderaterna – 61,8 procent
Sverigedemokraterna – 14,7 procent
Socialdemokraterna – 5,9 procent
Vänsterpartiet – 5,9 procent
Annat parti – 5,9 procent
Centerpartiet – 2,9 procent
Kristdemokraterna – 2,9 procent
Miljöpartiet – 0 procent
Liberalerna – 0 procent
Resultatet är baserat på 34 spelares svar.

Citera
2026-04-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Du är så korkad att du inte ens begriper den enorma skillnaden mellan:
1. skryt
2. och att efter påståenden skriva EXEMPEL på det påstådda. Ni är så enormt korkade att ni hävdar att det inte går att göra sådant som har GJORTS. Så ni behöver verkligen MER exempel eftersom ni inte begriper fortfarande

F ö visar en universitetsgjord undersökning att det är vi toppchefer, som skriver MEST stavnings- och grammatikfel - för vi begriper att BUDSKAPET är det viktiga...
Toppchef? Jo tjena. Har man ett behov av att "skryta" på internet så tyder det på att man suktar efter uppmärksamhet från andra och tar till alla patetiska lögner man kan komma på.
En till idiot.
Det om toppchefer påpekade jag FÖR ATT en annan idiot klagade på min stavning för han är bland de som inte begriper det viktiga...
Menar du att högsta chefen i ett företag med 70 anställda, samtidigt är "VD" i en sportklubb med över 1000 spelare inte är en toppchef?
Citera
2026-04-06, 18:49
Medlem
Skön trea. Rätt hafsigt spel, särskilt första halvlek. Men vi är med.
Citera
2026-04-06, 19:05
Medlem
Tonyos avatar
Gais med ett par obegripliga missar, ett felaktigt bortdömt mål och en Lundgren som missar åtminstone hela våren är nog bara att räkna bort från topp 3 i år.

I nuläget skrämmer nog Sirius mig mest i toppen. Vårt möte om en vecka blir riktigt intressant. Mjällby går såklart inte heller att räkna bort efter en förlust.
Citera
2026-04-06, 19:06
Medlem
Londons avatar
Easy peasy. 3 pinnar på banken, 87 kvar att hämta.
Citera
2026-04-06, 19:13
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Lider verkligen med Gurra. Tänk att göra den fotbollsresa han gjort och ha chansen att få spela ett VM-slutspel och dra av hälsenan ett par månader före. Fy fan.

Sen borde linjedomaren stängas av för en sån bisarr miss.
Citera
2026-04-06, 19:38
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Lider verkligen med Gurra. Tänk att göra den fotbollsresa han gjort och ha chansen att få spela ett VM-slutspel och dra av hälsenan ett par månader före. Fy fan.

Det har varit några härliga år. Med Lundgrens skada kommer ett nytt kapitel skrivas för oss och de kommer mestadels bestå av totalt mörker. Det är över och alldeles för tidigt. Så jävla bottenlöst mörker just nu. Helt bedrövad.
Citera
2026-04-06, 19:44
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Det har varit några härliga år. Med Lundgrens skada kommer ett nytt kapitel skrivas för oss och de kommer mestadels bestå av totalt mörker. Det är över och alldeles för tidigt. Så jävla bottenlöst mörker just nu. Helt bedrövad.

Det var lite väl fatalistiskt. Vi spelade stundtals i första halvlek riktigt bra. Det finns en grund och det gäller bara att några andra kliver fram. Samt att vi värvar in lite klass i sommar. Keep the faith!
Citera
2026-04-06, 20:05
Medlem
Citat:

Domarna hade en tuff start, både i den situationen och handsen i Hammarbymatchen.

https://x.com/SwefootballEN/status/2041187717514408297

https://x.com/i/status/2040439708753285517
Citera
2026-04-06, 20:12
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:

Faktiskt overkligt hur han kunde missa den.

Otroligt synd om Lundgren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in