2026-03-31, 23:01
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
-Dra åt helvete JDT. Välkommen tillbaka till MFF.
-Dra åt helvete de i våra egna led som hånade Karlis när han hattades mellan DIF och BP på lån.
-Lucas. Inbytt från skadehelvete och gör skillnad direkt.
-Nordfeldt. Hatten av för insatserna ändå. Ruggigt svettig räddning i första. Vill Robin ”Rembrant” O spela VM i sommar? LOL.
-Potter. Från ÖSK hit. Hatt av även till denna man. Lyft nu in Dahl på VB så vi kan fira midsommar på Pontiac Silverdome igen.
Kan bara hålla med. Plus för Gustav Lundgren också!
Citera
2026-03-31, 23:15
Medlem
cokehyenas avatar
Jamestown Analytics är ihopkopplade med både Potter och Zeneli.

Därtill har Djurgården har VFK på Bergvall.
Citera
2026-04-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jamestown Analytics är ihopkopplade med både Potter och Zeneli.

Därtill har Djurgården har VFK på Bergvall.

Man gick från Bosse & Jameson på Kaknäs till nytt styre och Jamestown. Upp till bevis om det bär nån frukt för er.
Citera
2026-04-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja jag sa ju att man tecknat ett samarbetsavtal, skönt att man fick det bekräftat av djurgårdens hemsida.

Det bekräftade DIF när utlåningen blev officiell, så alltså för flera dagar sedan… däremot är det ju en klar dementi av det uppdiktade strategiska samarbetet, som vevats av vissa av er som nåt form av copium.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bra att Dif tar avstånd. Lite sent, och det hade varit snyggare om man inte skrivit samarbetsavtalet över huvudtaget. Nordic skall man inte ta i med tång, det har alla ett ansvar att se till.

Det förvånar mig inte att du tar gängkrimnellas ord för sanning. Känns i linje med de flesta av sina resonemang i övrigt.

Det ska sägas att jag inte heller anser att DIF har skött detta bra. Dels på grund av vilka Nordic är, men men framförallt genom undermålig sportslig planering. Man har försatt sig i en situation där något sånt här har tillåtits att hända… Kalipha Jawla borde blivit klar för utlåning när säsongen drog igång, eller åtminstone efter träningslägret. Man fattade nog rätt snabbt att tränaren inte ville ha honom, det finns ingen anledning till att vänta med att låna ut honom förrän på fönstrets sista dag.

Dock ska man även säga att det inte är helt svartvitt: om spelaren själv driver fram flytten, och verkligen vill till Nordic, så är alternativen begränsade. Det säger mer om Kalipha Jawla än DIF att han aktivt vill till ett gäng som bryr sig mer om att fylla kvoter av hörnor och varningar, än att vinna fotbollsmatcher.
Citera
2026-04-01, 07:44
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det bekräftade DIF när utlåningen blev officiell, så alltså för flera dagar sedan… däremot är det ju en klar dementi av det uppdiktade strategiska samarbetet, som vevats av vissa av er som nåt form av copium.

Det förvånar mig inte att du tar gängkrimnellas ord för sanning. Känns i linje med de flesta av sina resonemang i övrigt.

Det ska sägas att jag inte heller anser att DIF har skött detta bra. Dels på grund av vilka Nordic är, men men framförallt genom undermålig sportslig planering. Man har försatt sig i en situation där något sånt här har tillåtits att hända… Kalipha Jawla borde blivit klar för utlåning när säsongen drog igång, eller åtminstone efter träningslägret. Man fattade nog rätt snabbt att tränaren inte ville ha honom, det finns ingen anledning till att vänta med att låna ut honom förrän på fönstrets sista dag.

Dock ska man även säga att det inte är helt svartvitt: om spelaren själv driver fram flytten, och verkligen vill till Nordic, så är alternativen begränsade. Det säger mer om Kalipha Jawla än DIF att han aktivt vill till ett gäng som bryr sig mer om att fylla kvoter av hörnor och varningar, än att vinna fotbollsmatcher.
Ja, det blir lite onyanserat.

Jawla sitter på utgående kontrakt och vi släpper honom till förening enligt hans önskemål. Vad är alternativet? Köpa ut han från kontraktet innan han går till Nordic? Vägra släppa honom till Nordic och samtidigt som vi vägrar förnya kontraktet?
Citera
2026-04-01, 07:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jawla sitter på utgående kontrakt och vi släpper honom till förening enligt hans önskemål. Vad är alternativet? Köpa ut han från kontraktet innan han går till Nordic? Vägra släppa honom till Nordic och samtidigt som vi vägrar förnya kontraktet?
Att lösa det tidigare?
Citera
2026-04-01, 08:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att lösa det tidigare?
Med hjälp av tidsmaskin? 🤔
Citera
2026-04-01, 08:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Tycker snarare det låter som att Dif vill få det att låta som att allt är Jawlas fel för han "önskade gå till Nordic", och Dif bara uppfyllde hans önskan. Kastar honom lite under bussen.
Citera
2026-04-01, 09:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Med hjälp av tidsmaskin? 🤔
Arbete.
Citera
2026-04-01, 10:57
Medlem
Citat:

Vi borde helt enkelt löst det här, mycket, mycket, tidigare. Det är den sportsliga ledningen och i detta fall sportchefens ansvar att se till så att föreningen äger sina egna beslut, det är helt uppenbart att vi inte har gjort det. Fred har helt rätt när han skriver att detta är lösningen:

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Arbete.

Citat:
Tycker snarare det låter som att Dif vill få det att låta som att allt är Jawlas fel för han "önskade gå till Nordic", och Dif bara uppfyllde hans önskan. Kastar honom lite under bussen.

Hur menar du? Det som framgår är att Kalipha blev försatt i dålig sits i.om. besked sent om att vara oönskad i truppen, men att han själv ville till Nordic givet närhet till Stockholm och resterande valmöjligheter i fönstrets sista dag. I övrigt så tror jag att detta är ett fall av agent och rådgivare som inte vill hans bästa.

Jag förstår faktiskt inte var kastandet under bussen sker?
Citera
2026-04-01, 11:02
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Hur menar du? Det som framgår är att Kalipha blev försatt i dålig sits i.om. besked sent om att vara oönskad i truppen, men att han själv ville till Nordic givet närhet till Stockholm och resterande valmöjligheter i fönstrets sista dag. I övrigt så tror jag att detta är ett fall av agent och rådgivare som inte vill hans bästa.

Jag förstår faktiskt inte var kastandet under bussen sker?
Det är just det där "han ville själv till Nordic" som jag undrar om det speglar sanningen bäst. Förstår dock att Dif vill formulera det så för att rättfärdiga det hela lite mer.

Men skitsamma, vi kommer aldrig få rätt bild av turerna här.
Citera
2026-04-01, 13:50
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det är just det där "han ville själv till Nordic" som jag undrar om det speglar sanningen bäst. Förstår dock att Dif vill formulera det så för att rättfärdiga det hela lite mer.

Men skitsamma, vi kommer aldrig få rätt bild av turerna här.
du har fått rätt bild, ge dig nu.

ingen har velat haft med nordic att göra. mer orkar jag inte berätta för dig. han har varit i östersund o utsikten...

man kan vända på det o säga att han kastade djurgårn under bussen som ville till nordic,

det är som er babbeback som tjafsade o inte ville spela, är det bajen som är felet som sätter honom på läktaren elr spelaren som ställer fel krav på bajen?
Senast redigerad av Pancev 2026-04-01 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in