Citat:
Ursprungligen postat av
bigbroe5
Ja och ni elbilsägare tror fortfarande att det är så billigt. Slutnotan vet ni när bilen ska säljas och den blir inte rolig för någon av er .
Du pratar om 'ni elbilsägare' som om du står på utsidan och tittar in – och det gör du nog rätt i. Det är en sak att inte ha råd att ta steget, men att dessutom inte våga är en annan.
Jag är nog lite för gammal för att behöva en lektion i att en bil kostar mer än drivmedel. Det är så livet ser ut oavsett el eller diesel, men tack för att du påpekar det uppenbara. Vem har ens sagt att jag ska sälja? Och hur vet du min milkostnad utan att veta hur länge jag haft bilen eller vilka utgifter den haft?
Efter ca 40 bilar har jag hyfsad koll på läget. Skillnaden är att jag sitter i ett läge där jag faktiskt tycker det är roligt att följa siffrorna; värdeminskningen tar jag med glädje när jag byter. Jag räknar för att det roar mig, inte för att jag behöver bry mig om ekonomin överhuvudtaget, varken nu eller på sikt.
Vi pratade om pris per mil för el kontra diesel – resten är bara en osäker gissningslek från din sida.