2026-04-05, 20:53
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stortebeker
Så Lasse-Basse skall sälja och flytta ifrån "Torps de logiet"...
Undrar vart han skall flytta ? Tror ju INTe att han vill betala 22 ravinstskall.

Han har ju en slängvåning på Södermalm men VAr på Södermalm ?

Sedan kan man úndra över den röda stugan som ligger PÅ fastigheten och INTe är avstyckad på något sätt.

Och så lite fina och märkvärdiga Skeppsholmen. Ja, det passar ju den fisförnäm Sätila - Tintin

https://www.skeppsholmen.se/objekt/grebbeshult-angsjodal-gard-mark/?from=hemnet&utm_source=hemnet&utm_medium=referral &utm_content=listing#images

Det är väl inte så att någon har läckt om att han och eLena springer på swingersklubbar ?

Vilken kvinna vill bli påsatt av Sätila Tintin? Noll karisma och 100% dryghet....
Citera
2026-04-05, 22:01
Medlem
Nån sosse på X postade Wilderängs inlägg om att en röst på Tidö är en röst på Moskva. Flera hundra kommenterade och jag hittade inte en enda kommentar som var positiv till Wilderäng. Jag förstår att han har det bättre på BS där ingen kommenterar hans inlägg och där han blockat alla som säger emot.
Citera
2026-04-06, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nån sosse på X postade Wilderängs inlägg om att en röst på Tidö är en röst på Moskva. Flera hundra kommenterade och jag hittade inte en enda kommentar som var positiv till Wilderäng. Jag förstår att han har det bättre på BS där ingen kommenterar hans inlägg och där han blockat alla som säger emot.

Politiskt befinner sig förmodligen sig Wilderäng nära Anna-Karin Hatt. Inte undra på att han är ute och seglar. Han har bara haft tid att följa Ukrainakriget.

I snart 20 år har han skrivit om bostadsbubblan.
Största hotet mot den är massiv återvandring. Många som är investerade i bostadsbubblan vill därför att invandringen fortsätter. De ser hellre till sin egen ekonomi än landets. T.o.m landets framtid struntar dom i.
Senast redigerad av heybabariba 2026-04-06 kl. 07:24.
Citera
2026-04-06, 07:35
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Är Lasse-Maja i Kanada nu!?

Känner igen utseendet men inte rösten. Kanske inhalerat helium.
Lesbisk nazist-looken

Allt som krävs för det är egentligen:
snipp, snapp… tada, slut (eng)

The Left is Completely Cooked…
AsmonTV

[url]https://youtu.be/0RpyFyX4xFg

HAHA - en samling ufon där Lasse skulle känna sig hemma!

Ja, när han väl genomgår sin "transition" så kommer han se ut så. Ryskan kommer förmodligen bli man (hen är ju redan mannen i huset så att säga) så då kan de bilda par på nytt.
Citera
2026-04-06, 10:24
Medlem
Citat:
Politiskt befinner sig förmodligen sig Wilderäng nära Anna-Karin Hatt. Inte undra på att han är ute och seglar. Han har bara haft tid att följa Ukrainakriget.I snart 20 år har han skrivit om bostadsbubblan. Största hotet mot den är massiv återvandring. Många som är investerade i bostadsbubblan vill därför att invandringen fortsätter. De ser hellre till sin egen ekonomi än landets. T.o.m landets framtid struntar dom i.

Wilderäng är en intressant färgklick i det svenska åsiktslandskapet. Men man kan knappast hålla med om allt han säger och han har inte fått rätt i allt heller.

Han har kört mycket peak oil och energifundamentalism som förklaring till olika skeenden i samhället. Och jag håller delvis med där. Europa hade varit en annan kontinent med en konsekvent och målinriktad satsning på kärnkraft som energikälla. Men av politiska skäl har det inte varit möjligt. Och tyvärr kan jag inte påstå att Wilderäng varit särdeles tydlig och rak i sin kommunikation på den punkten även om jag vet att han uttryckt sig i den riktningen.

Han har tveklöst rätt i att vi har stora politiska konvulsioner och kriser i världen som ytterst handlar om olika råvaruströmmar och då primärt olja och gas.

Vad gäller bostadsbubblan talade karln aldrig ur skägget så länge det var farligt att peka på konsekvenserna av massinvandringen. Nu har han gjort men alldeles försent.

Att han röstar på centerpartiet är ett tankehaveri. Dels är det Sveriges gamla agrarfascister och Sd skulle behöva hundra år av skandaler i nuvarande takt för att komma i fatt vad Centern och gamla Bondeförbundet redan presterat. Dels är en röst på centern en röst på Moskvas betalda ombud och lakejer.

Oavsett vad enskilda företrädare skämt ut sig med har Sd:s officiella och mycket tydliga ståndpunkt alltid varit att Ryssland är vår största säkerhetsrisk och att vi ska stödja Ukraina med alla till buds stående medel.
Citera
2026-04-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Wilderäng är en intressant färgklick i det svenska åsiktslandskapet. Men man kan knappast hålla med om allt han säger och han har inte fått rätt i allt heller.

Han har kört mycket peak oil och energifundamentalism som förklaring till olika skeenden i samhället. Och jag håller delvis med där. Europa hade varit en annan kontinent med en konsekvent och målinriktad satsning på kärnkraft som energikälla. Men av politiska skäl har det inte varit möjligt. Och tyvärr kan jag inte påstå att Wilderäng varit särdeles tydlig och rak i sin kommunikation på den punkten även om jag vet att han uttryckt sig i den riktningen.

Han har tveklöst rätt i att vi har stora politiska konvulsioner och kriser i världen som ytterst handlar om olika råvaruströmmar och då primärt olja och gas.

Vad gäller bostadsbubblan talade karln aldrig ur skägget så länge det var farligt att peka på konsekvenserna av massinvandringen. Nu har han gjort men alldeles försent.

Att han röstar på centerpartiet är ett tankehaveri. Dels är det Sveriges gamla agrarfascister och Sd skulle behöva hundra år av skandaler i nuvarande takt för att komma i fatt vad Centern och gamla Bondeförbundet redan presterat. Dels är en röst på centern en röst på Moskvas betalda ombud och lakejer.

Oavsett vad enskilda företrädare skämt ut sig med har Sd:s officiella och mycket tydliga ståndpunkt alltid varit att Ryssland är vår största säkerhetsrisk och att vi ska stödja Ukraina med alla till buds stående medel.

👍
Han säger ju att han röstar blankt. Men centerpartiet ligger närmast tycker jag.
Centerpartiet som har som främsta idé att vara mot SD. Så emot SD att dom hellre samarbetar med V, fast det vill dom ändå såklart inte. Knashattarna.
Citera
2026-04-06, 11:38
Medlem
Citat:
👍
Han säger ju att han röstar blankt. Men centerpartiet ligger närmast tycker jag.
Centerpartiet som har som främsta idé att vara mot SD. Så emot SD att dom hellre samarbetar med V, fast det vill dom ändå såklart inte. Knashattarna.

Nej, han har sagt nu att han ska rösta på C.
Citera
2026-04-06, 12:20
Medlem
Men då är det ett skolboksexempel på att bara för man är intelligent (Mensamedlemskap) är man inte smart.

C är starkt emot kärnkraft, Wilderäng skriver uttryckligen att kärnkraft är viktig för energiförsörjningen. Däremot skriver han inte att vindkraft är något han är emot.
Han haussar ju också solkraft något å det grövsta fastän kalkylerna numera är katastrofala.

Kort sagt, han har svårt att ändra på sig.

Sedan är det otroligt vad han haussar drönarkriget.

Och Teslafanboi var han också ett tag... så mycket att det var pinsamt tydligt att det var betald service.

Trenden är att han vill hitta nya häftiga tekniska lösningar, bli en early adopter och därmed promotera sitt varumärke som progressiv och i framkant.

När han samtidigt ugglat på en gård som en halv misslyckad fårfarmare med halvdant självhushållning. Han hade nog helt andra preppingtankar en gång i tiden...
Exet drog ju , hon fick väl nog av det primitiva men nu när Wilderäng är hyfsat ekonomiskt oberoende så gäller andra regler..
Citera
2026-04-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Nej, han har sagt nu att han ska rösta på C.

Haha. Jag förutsåg det då. När sa hen det?

CP (Centerpartiet). Pedofilpartiet som inte tar avstånd från pedofilreligionen. Tidelag har de ju också gemensamt.
Senast redigerad av heybabariba 2026-04-06 kl. 13:08.
Citera
2026-04-06, 13:05
Medlem
Jag tycker vi ska vara tacksamma för hans servis för våra friheter och den uppoffring han gjort att våga stå i första ledet i motståndet mot lede fi. Flytten till ett annat boende kan vara en del i ett säkerhetstänk att öka den personliga säkerheten om fienden skulle slå mot landets försvar. Lars är en viktig kugge i vårt fosterlands försvarsförmåga. Det har jag förstått av att ha läst hans blogg i många år.
Citera
2026-04-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker.Calzone
Jag tycker vi ska vara tacksamma för hans servis för våra friheter och den uppoffring han gjort att våga stå i första ledet i motståndet mot lede fi. Flytten till ett annat boende kan vara en del i ett säkerhetstänk att öka den personliga säkerheten om fienden skulle slå mot landets försvar. Lars är en viktig kugge i vårt fosterlands försvarsförmåga. Det har jag förstått av att ha läst hans blogg i många år.

Det är inte bara Ryssland som är vår fiende, men han skriver inte om de andra fienderna till landet.
Enligt hen verkar Ryssland vara fiende Nr 1 och USA (Trump) Nr 2.
Senast redigerad av heybabariba 2026-04-06 kl. 13:15.
Citera
2026-04-06, 13:20
Medlem
Citat:

CP (Centerpartiet). Pedofilpartiet som inte tar avstånd från pedofilreligionen. Tidelag har de ju också gemensamt.

Wilderäng har ju själv ett mycket givande och nära kommersiellt samarbete med en person som inte är anhängare av den muselmanska religionen men likväl har ett digert brottsregister som inkluderar sexualbrott mot flickor under 18. Så jag instämmer i att han passar fint in i Pedofilpartiet centristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in