Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Du låter som en batikhäxa. Om rätt värderingar råder går allt bra. Trump, och alla före honom, är diktatorer förklädd i en demokrati. Bara det att vi mer föredrar honom framför ledarna i Kina och Ryssland. Märkvärdigare än så är det inte.
De krig nu USA har med Iran handlar inte om att göra gott. USA anfaller Iran för att kontrollera Olja och på ett geopolitiskt plan styra området. Spelar ingen som helst roll att Världsekonomin kukar ur. En världsmakt resonerar inte så. Ryssland, Kina, Indien med flera tittar på och drar fördelar i förlängningen. I stort sett de flesta länder gör det. Utom några boomers i Sverige som försöker hitta fel i det Trump säger idag eller imorgon. Ge upp, världen är inte skapt för er.
Tja, vad månne du låter som då? En incel från nån alternativ verklighetshåla som gått på Trumps skitsnack och drömmer om en värld som bygger på "den starkes rätt", där Trump (mentalt efterbliven som han är) av någon vidunderlig anledning representerar det du drömmer om.
USA anfaller Iran för att Trump trodde att han skulle framstå som tuff och beslutsam, och för att han behövde göra nåt för att få medierna att sltua skriva om hans övriga misslyckanden. Det enda Trump kan göra är ljuga och hota. That's it, han är en klassisk bully och skulle ev. vara värd respekt för det om han inte samtidigt vore en klassisk narcissist, tom på eget mänskligt innehåll och beroende av omvärldens feedback.
Jag har absolut inget till övers för det religiösa styret i Iran, men det är faktiskt roligt att se hur han får på moppe av iranierna. Som uttaktikerat och uttänkt Trump hela vägen, efter den första anfallsvågen. Så du missförstår mig, jag ser gärna att Trump går från "epic fail" till "super epic fail", det är han och amerikanerna värda. Jag tycker bara att det är synd att resten av världen ska behöva betala i blod och kaos för att vi ska få uppleva det.
Men nu är det bara så att precis som alla mobbare så Trump liten och feg inuti, så han kommer inte att våga sätta hela Mellanöstern i brand. Vilket, som sagt, är litet synd, eftersom Mellanöstern skulle vara mycket bättre utan USA.
Och på tal om "batikhäxor" så här till påsk, tänk vilken enorm boost det skulle vara till den gröna omställningen om USA nu bombar civil infrastruktur i Iran och iranierna sätter fyr på all oljeinfrastruktur de kommer åt. Bensinpriser på 4-5 kr litern och minst 5-10 år innan allt är återuppbyggt. Alla elbilar kommer att sälja slut på nolltid, och Sverige kommer att bygga massor med vindkraft för att kunna hålla dem igång...