Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungbybon
Man har ju hört detta otaliga gånger, "att det iranska folket måste befrias från sina plågoandar mullorna"!
Men detta vore otroligt enkelt för Trump att lösa.
Det är bara för Trump att tillverka 20 miljoner paket vilka innehåller ett gevär typ AK5 + 300 patroner, med en liten fallskärm.
Sedan släpps dessa paket utspritt över hela Iran från flygplan.
Sen har de styrande mullorna ingen chans att skydda sig mot folkets vrede.
Alla kommer hylla Trump som den store befriaren, och folk på gatorna kommer inte mer skrika "Gud är stor", utan "Trump är stor".
"-Ja Trump, det finns inget att vänta på, utan bara skrida till handling"!
Kan inte avkoda om JAG är för trött för att läsa av ironin och därmed borde gå och lägga MIG, eller om DU här lanserar en seriös teori och därmed borde gå och lägga DIG. 😂
Jag tror att västvärlden kraftigt underskattar teokratins makt över befolkningen i stort och över den enskilda människans mentalitet. Det blir väldigt starkt när någon blir talesperson för en gud du tror på. Är inte alls säker på att regimen är så instabil som man vill göra gällande.
Det är nog mer ett svepskäl för attacken. Tror också att vi kommer se en hel del amerikansk och israelisk inblandning och finansiering av regimprotesterna i januari krypa framn vad det lider.
Men möjligt att du har helt rätt Ljungby, att fallskärmpaketen är precis vad som behövs.