2026-03-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Just kläder ska du aldrig köpa då bilderna oftast är missvisande och fullproppade med kemikaljer o skit

Jag gillar i alla fall shortsen och skärpen på dessa kina-sajter. I alla fall sett till hur de känns och hur praktiska de är. Shortsen är kanske inte de snyggaste men jag bryr mig inte. Den "dåliga" kvaliten är faktiskt ett plus på shortsen, för jag vill ha tunna shorts då shorts inte ska vara varma. Dessutom så har de jag syftar på en dragkedja vid fickorna vilket ökar säkerheten.

Vissa av skärpen är väldigt justerbara och ser väl okej ut.
Citera
2026-03-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oleanderr
Hur gör ni för att få saker gratis?

Man får erbjudanden om gåvor om man fortsätter att handla.
Citera
2026-03-26, 10:36
Medlem
BaraDealss avatar
Billigare än Temu!

IMAGE Grilllampa 2 stycken magnetisk LED-grillljus 360° svart, 2-pack belysning för grillpicknick utomhus, presenter till män pappa man fars dag, svart

35kr
Egentligen 350kr

https://www.amazon.se/dp/B0FRF34DX6
Citera
2026-03-26, 13:10
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraDeals
Billigare än Temu!

IMAGE Grilllampa 2 stycken magnetisk LED-grillljus 360° svart, 2-pack belysning för grillpicknick utomhus, presenter till män pappa man fars dag, svart

35kr
Egentligen 350kr

https://www.amazon.se/dp/B0FRF34DX6

Lampa med batterier, nej tack. Skulle slänga direkt om jag fick.
Citera
2026-04-03, 09:25
Medlem
BaraDealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Lampa med batterier, nej tack. Skulle slänga direkt om jag fick.
Finns uppladdningsbara alternativ:

43kr
Ordinarie 523kr

https://www.amazon.se/dp/B0CR5Q2H9R
Citera
2026-04-04, 16:44
Medlem
Nu går det att byta utlämningsställe för paket som Temu skickar med DHL. Antingen kan man byta till ett annat ombud eller välja att hämta det i ett Iboxen paketskåp. För att byta utlämningsställe går man in på DHLs spårningssida för paketet via Temus sida.
Citera
2026-04-06, 00:11
Medlem
Får numera bara kassa erbjudanden från Temu, få tex 9 prylar gratis och man måste då samla stjärnor vilket enligt Reddit är ett av de sämsta erbjudande man kan få från Temu då man måste spendera en hel del pengar beroende på gratisvarornas totala värde.

Fick förr en hel del gratispengar att handla för (upp till 2500kr) om jag handlade andra varor för 1600kr
men även 3 gåvor gratis om jag handlade för mellan 250kr-450kr men dessa erbjudanden får jag inte längre trots att jag är en bra kund. Någon här som vet vilka erbjudanden från Temu som faktiskt är bra och vilka man skall undvika?

Har en del saker jag vill beställa innan EU kommer lägga in avgifter för det man handlar på Temu men skulle vilja ha ett sista fint erbjudande innan man slutar att handla där om det nu får att sluta för de har trots allt en hel del skit man faktiskt vill ha.
Citera
2026-04-11, 17:26
Medlem
Jag har flera stycken sådana här muggar och undrar varför man köper dem? Är folk så jäkla lata att de inte ens orkar att använda en sked?

https://share.temu.com/RvoLzpmfleB
Electric Stirring Mug, One-Touch Automatic Stirring, USB Rechargeable Coffee Cup

Muggarna hittade jag i grovsoprummet tillsammans med hundratals andra prylar från Temu.

Jag skrev ett inlägg om fyndet i följande tråd.

(FB) Ditt bästa fynd i grovsoprummet/container

Citera
2026-04-11, 21:52
Avstängd
Också Aliexpress ger tillbaka pengarna, har väntad sen i Febr på en pryl som aldrig kom, fick inom 2 dagar pengarna tillbaka, så Temu o Aliexpress är lika bra i servicen
Citera
2026-04-13, 11:40
Medlem
Angående den där självrörande muggen i mitt förra inlägg så är den väldigt bra på att röra om kaffet och en display visar temperaturen.

Det enda negativa är locket som inte har en öppning. Jag löste detta med ett lock från en termosmugg så att det går att dricka ur den.

Nu dricker jag mitt kaffe svart utan socker, så muggen fyller inte direkt någon funktion. Det kanske går att använda den till något annat.
Citera
2026-04-17, 02:18
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Också Aliexpress ger tillbaka pengarna, har väntad sen i Febr på en pryl som aldrig kom, fick inom 2 dagar pengarna tillbaka, så Temu o Aliexpress är lika bra i servicen

Tycker det är extremt mycket bökigare att få igenom en reklamation med Ali dock.

Med Ali så behöver man sitta och tjafsa med nån google-translate kines i en vecka innan nåt (eventuellt) händer, inte behövt tjafsa alls med Temu.
Citera
2026-04-17, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tycker det är extremt mycket bökigare att få igenom en reklamation med Ali dock.

Med Ali så behöver man sitta och tjafsa med nån google-translate kines i en vecka innan nåt (eventuellt) händer, inte behövt tjafsa alls med Temu.
Det har jag inte märkt av, men Temu;s system är bättre med flera uppdateringar var varorna är. Hos Ali fick det gå nära 3 månader innan dom reagerade. Ska inte beställa hos Ali mera på ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in