2008-03-18, 22:33
Medlem
- 2st datorer (Brandvägg och router här och nu). (2.6GHz och 800MHz)
- En jävla hög med lättmetall som jag tog och sålde hos stans skrothandlare för starx över 1000 spänn.
- 17" LCD skärm. Funkar perfekt!

Hittade båda datorerna samtidigt. Var hur många som hellt. Myket värdelöst dock...
Ganska bra resultat för att ha vart och rotat bland skräpet 3 gånger iallafall. Måste börja oftare.
Citera
2008-04-17, 22:37
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Jag hittade en helt fungerande Ipod i grovsoprummet. Det enda som inte fungerade var hörlurarna men det är ju bara att byta.
Citera
2008-04-17, 22:44
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bye Bye Baby
Jag hittade en helt fungerande Ipod i grovsoprummet. Det enda som inte fungerade var hörlurarna men det är ju bara att byta.

Det är microsoft-agenter som köper upp ipods och sen bryter sej in i soprum och demonstrativt lägger dom längst upp, väl synliga. I propagandasyfte naturligtvis.
Citera
2008-04-17, 22:58
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Min bror har hittat en massa bra saker, några stolar, en dator, men det bästa fyndet var nog en projektor och en anslagstavla som han gjorde om till målarduk. Tack vare detta fick han idén till att börja måla, och nu har han startat ett eget företag och kammat hem åtskillda tusenlappar för sina konstverk.

Inget fel i att rota i andras sopor alltså!
Citera
2008-04-18, 16:28
Medlem
Snurrens avatar
Vi har kollat soprum i många år. Där jag bodde förut var hyrorna så höga att folk panikflyttade till mindre. Attans vad mycket schyssta grejer det fanns i soprummet då. Vi har tagit tillvara på massor t ex: leksaker till barnen, bra kläder och skor, jättefina gardiner, snygg mässingskandelaber, fungande tv (vår gamla fjärrkontroll från ClasOhlsson funkade till) soffor, madrasser (tvättbara) resesäng för bebisar, cd-skivor, bra kassettband, blomkrukor, ett antal bra skåp, sängbord i nyskick, oanvända Ecco-skor, mattor, byråer, kul prydnadssaker, bra stolar, litet hörnbord (precis vad vi behövde)....

Har sålt grejer föruppskattningsvis 4000-4500, men vi har behållit mycket också.

Nu senast låg den en mountainbike i soprummet, men den var låst med blocklås och det är jobbigt att kapa av, så vi avstod.
Citera
2008-04-18, 16:47
Medlem
En skateboard när jag var 8 år och av någon anledning inte fick ha en för mamma. var nog drömfyndet, så glad som bara barn kan bli blev jag...

ot: är det inte olagligt att ta soppor som innehåller personlig information t.ex. datorer och mobiltelefoner? jag bara undrar, bara undrar...
Citera
2008-04-18, 16:54
Medlem
CXTs avatar
Det är väl olagligt att ta sopor överhuvudtaget?
Citera
2008-04-18, 16:59
Bannlyst
Hittade lap-topen jag skriver ifrån.
Fungerade perfekt efter att jag pillat upp knappen som stänger av datorn när man fäller igen locket
Citera
2008-04-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Det är väl olagligt att ta sopor överhuvudtaget?
När du säger det så...är nog väldigt sant...är väl bara större risk att grannen anmäler dig om du snor hans dator med sängbilder på hans fruga, än om du snor hans fantomentidningar från 80talet
Citera
2008-04-18, 17:26
Medlem
Tjohildas avatar
Asch. När man drullar vatten eller läsk i tangentbordet är det bara att gå till soprummet/källaren och hämta nytt. Väldigt praktiskt och dessutom billigt.
Citera
2008-04-18, 17:31
Medlem
yeah´ss avatar
Hittade en technics stärkare, lite vintagesnygg sådär och med en jävla uteffekt + 2 st 150w cervin vega talare.

Här på östermalm slänger folk vadfansomhelst!
Citera
2008-04-19, 10:05
Medlem
riverhorses avatar
En projektor i mina äldre dagar och några fina målvaktshockeyklubbor i mina yngre dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in