2026-04-05, 21:23
  #37
Medlem
Wajis avatar
Tror inte det är några problem. Vill ej heller resa under Juni Juli och början av augusti då Sverige är magiskt. Men några formel 1 resor och gourmé weekend är inbokade och jag tror det ej är några problem.
Citera
2026-04-05, 21:49
  #38
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Spara pengarna eller investera i svenska turistmål. Svenskar måste sluta kasta bort sina pengar utomlands. Lär vi oss återinvestera våra pengar i vårt eget land kommer vi se en otrolig tillväxt. Kan vi dessutom skapa en attraktionskraft för turism utifrån kommer vi växa ytterligare.

Men det är ju skit tråkigt att tyrista i sverige, inget är öppet utanför industrisemmestern och det enda som erbjuds är kaffe och våffla på någon hembyggdsgård
Citera
2026-04-05, 21:57
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Men det är ju skit tråkigt att tyrista i sverige, inget är öppet utanför industrisemmestern och det enda som erbjuds är kaffe och våffla på någon hembyggdsgård

… för att ingen reser inrikes. Just hembygdsgårdar är ju guld!
Citera
2026-04-05, 22:06
  #40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
För att man inte alltid åker från 25 grader. Det är inte ovanligt med 10-15 grader och ösregn under sommaren i Sverige. Otroligt oförutsägbart väder. Därför bokar man en solsäker vecka, sen kan man komma hem till den svenska misären.

Dessutom är drinkarna inte dyra. Går man på stadshotellet i Flen är nog drinken betydligt dyrare än på en mysig uteservering i sydeuropa.

Absolut är drinken dyrare men lägger du till resans pris så kommer den vara billigare.
Absolut kan vädret vara nyckfullt i sverige men man kan ha otur utomlands också även om risken är mycket mindre.
Citera
2026-04-05, 22:13
  #41
Medlem
Håller mig hemma detta året. Alldeles för mycket oro i världen för att jag ska sätta mig på nån flygplats och bli strandsatt i flera dagar och sen kaskadspy av min egna lukt. Den huvudvärken slipper jag gärna. Bättre att vara förberedd och inte sätta sig i onödiga situationer.
Citera
2026-04-05, 22:23
  #42
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
… för att ingen reser inrikes. Just hembygdsgårdar är ju guld!

På vilket sätt är det guld? Har sett ett antal och de ärju mest hemsnikrat för de närmast sörjande som helt saknar perspektiv och intresse av att sätta lokal historia i ett störe perspektiv.
Citera
2026-04-05, 22:34
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Men det är ju skit tråkigt att tyrista i sverige, inget är öppet utanför industrisemmestern och det enda som erbjuds är kaffe och våffla på någon hembyggdsgård

Precis. Vi måste vända den trenden. Desto mer vi återinvesterar i svensk turism, desto bättre svensk turism får vi. Comprende?!

Sluta lägg dina svenska pengar på semestrar i Thailand och Spanien. Åk till Flen för svensk turisms framtid och ta en för laget.
Citera
2026-04-05, 22:48
  #44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Beror på var man vill resa. Babbar lär gråta i sommar men normala svenskar turistar i antingen Sydamerika eller Europa i sommar. Det kanske blir fler tågresor än tidigare.
Citera
2026-04-05, 23:17
  #45
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Sverige som är som finast under sommaren, varför envisas folk med att resa bort då? Nej jag tänker inte resa, jag ska vara hemma och njuta av den fina svenska naturen.

Därför att ett Sverige när det är som finast, fortfarande är fulare och tristare än andra länder när dessa länder är som fulast.
Citera
2026-04-06, 03:26
  #46
Medlem
LOL..
Om du inte tänker semestra i mellan östern så är det inga problem..

Är i Thailand just nu och folk flyger in och ut dagligen, från och till hela världen!

Inga problem!
Jag flyger hem 29 april. inga ändringar förutom flygrut.

Varför i helvete skulle dom ställa in flyg till ex Spanien eller Grekland?

Du läser för mycket msm, uppenbarligen!
Citera
2026-04-06, 08:54
  #47
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
LOL..
Om du inte tänker semestra i mellan östern så är det inga problem..

Är i Thailand just nu och folk flyger in och ut dagligen, från och till hela världen!

Inga problem!
Jag flyger hem 29 april. inga ändringar förutom flygrut.

Varför i helvete skulle dom ställa in flyg till ex Spanien eller Grekland?

Du läser för mycket msm, uppenbarligen!

Kanske för att vissa inte vet något annat flygbolag än SAS ovh just SAS har freakat ur med avgångar och bränsletillägg.
Ryanair, Wizzair och Norwegian verkar köra som vanligt.

Skit i SAS och ta annat bolag.
Citera
2026-04-06, 10:38
  #48
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Precis. Vi måste vända den trenden. Desto mer vi återinvesterar i svensk turism, desto bättre svensk turism får vi. Comprende?!

Sluta lägg dina svenska pengar på semestrar i Thailand och Spanien. Åk till Flen för svensk turisms framtid och ta en för laget.

Nu lägger jag en hel del pengar, kanske inte i fjällen men i andra hålor, och inte blir det bättre över tid. Ett av de största problemen är väl att många ställen är hundovänliga och därför är det trevligare att åka till kontinenten om man är hundägare och vill ha något annat än Böda camping.

Det andra är att många svenska aktörer brister i service. De har ofta tänkt ut något helt klart och det blir problem när kunden använder tjänsten som den själv vill. Bättre då på kontinenten där aktörerna tillhandahåller tjänsten och låter kunden vara fri att göra vad hon vill med tjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in