2026-04-05, 17:27
Medlem
Ballcancers avatar
Har man familj utomlands använder man ju semestern för att besöka dem. Vore jävligt surt om demens trump ska vara orsaken till att man inte får träffa dem!
Citera
2026-04-05, 17:36
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Har man familj utomlands använder man ju semestern för att besöka dem. Vore jävligt surt om demens trump ska vara orsaken till att man inte får träffa dem!

Detta är något som många i Sverige inte tänker på och detta fick jag uppleva när jag själv bodde i Sverige.
"Du kan ju semestra i Sverige."
-Men ja, jag vill ju så gärna träffa en bitter PK-kommunistfitta i grannkommunen framför min egen familj utomlands..... eller hur tänkte de där?
Citera
2026-04-05, 17:41
Medlem
Det är när det regnar som en svensk funderar på åka utomlands på sommaren. Bara invandrare som bokar flyg till sina hemländer när det är semestertider på sommaren. Det kan de gott göra och bli kvar i sina hemländer.

Jag har inte bokat något till sommaren, funderar istället på att göra en runda i Europa vilket också hör ihop med tankarna att vi bör både investera och spendera pengar inom Europa istället för att gynna andra länder utanför Europa.

Kanske dra till Norge.

Eller göra en god gärning, köpa en bättre begagnad bil, fylla den med praktiska saker och köra till gränsen polen/ukraina och lämna bilen där till någon ukrainsk organisation.

Sedan dra vidare till Prag.
Senast redigerad av SecretGarden352 2026-04-05 kl. 17:44.
Citera
2026-04-05, 17:45
Medlem
Hellre leva gott i Sverige året om än att leva som ett fattighjon 50 veckor för att åka till ett turisthotell men hemska bufféer och dricka. Vill man se utlandet och uppleva spänning kan man åka till Malmö eller Stockholm. Hela Mellanöstern samlat samt lite pang pang.
Citera
2026-04-05, 17:49
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Hellre leva gott i Sverige året om än att leva som ett fattighjon 50 veckor för att åka till ett turisthotell men hemska bufféer och dricka. Vill man se utlandet och uppleva spänning kan man åka till Malmö eller Stockholm. Hela Mellanöstern samlat samt lite pang pang.

Det är bara för att du är oförmögen att boka ordentliga hotell och låter resebolag boka all-inclusive åt dig.
Citera
2026-04-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Det är bara för att du är oförmögen att boka ordentliga hotell och låter resebolag boka all-inclusive åt dig.

Om du säger det, din globetrotter.
Citera
2026-04-05, 17:56
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Om du säger det, din globetrotter.

Det är inte svårt! Du behöver boka 3 saker.
  1. Flyg ner
  2. Boende, välj vad du vill ha.
  3. Något att ta dig runt med. I storstäder funkar kolletivtrafik, på Grekiska öar få rman hyra bil.

Du får precis vad du vill ha, utan att något resebolag tar en sjuk avgift för att göra samma sak som du själv kan göra på ½ timme.
Citera
2026-04-05, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Konsekvenserna av kriget i Mellanöstern börjar kännas av även i Europa när de sista oljetankersarna som hann iväg innan blockaden av Hormuz når Europeiska hamnar. SAS kommer ställa in över tusen flygningar i April p.g.a. höga bränslepriser, Ryanairs vd hävdar att 5-10% av flygningarna kan komma att ställas in i sommar och EU-toppar vädjar till Europeer att inte resa i onödan för att spara bränsle.

I dessa tider av osäkerhet, hur tänker ni kring att resa i sommar? Vågar ni flyga utomlands eller tänker ni semestra inrikes? Köper ni biljetter nu eller har ni is i magen och hoppas att kriget kommer ta slut?

Klart jag vågar resa. Köper nog biljett närmare sommaren
Citera
2026-04-05, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Jag har aldrig rest från Sverige under sommarhalvåret och kommer antagligen heller aldrig att göra det. Inget slår ut Sverige på sommaren, oavsett väderlek. Grönskan, dofterna, kvinnorna, insjöarna, kusterna, vidderna, skogarna… Oslagbart! 🇸🇪

Håller med. Man kan resa I Sverige
Citera
2026-04-05, 19:42
Medlem
Spara pengarna eller investera i svenska turistmål. Svenskar måste sluta kasta bort sina pengar utomlands. Lär vi oss återinvestera våra pengar i vårt eget land kommer vi se en otrolig tillväxt. Kan vi dessutom skapa en attraktionskraft för turism utifrån kommer vi växa ytterligare.
Citera
2026-04-05, 21:07
Medlem
Hygrotorks avatar
Åker i stort sett aldrig utomlands oavsett så det lär inte göra någon påverkan. På sin höjd blir det en dagstur till Danmark, men det ska inte vara några problem oavsett bränslepriser. Är i övrigt totalt ointresserad av andra kulturer eller länder.
Citera
2026-04-05, 21:11
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Detta är något som många i Sverige inte tänker på och detta fick jag uppleva när jag själv bodde i Sverige.
"Du kan ju semestra i Sverige."
-Men ja, jag vill ju så gärna träffa en bitter PK-kommunistfitta i grannkommunen framför min egen familj utomlands..... eller hur tänkte de där?

Ja jag har inget emot att hemestra men som sagt så har man ju äldre familj osv i annat land och då vill man spendera den tid man kan med dem. Minst en gång per år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in