2026-04-04, 22:35
Medlem
Konsekvenserna av kriget i Mellanöstern börjar kännas av även i Europa när de sista oljetankersarna som hann iväg innan blockaden av Hormuz når Europeiska hamnar. SAS kommer ställa in över tusen flygningar i April p.g.a. höga bränslepriser, Ryanairs vd hävdar att 5-10% av flygningarna kan komma att ställas in i sommar och EU-toppar vädjar till Europeer att inte resa i onödan för att spara bränsle.

I dessa tider av osäkerhet, hur tänker ni kring att resa i sommar? Vågar ni flyga utomlands eller tänker ni semestra inrikes? Köper ni biljetter nu eller har ni is i magen och hoppas att kriget kommer ta slut?
Citera
2026-04-04, 22:46
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Sverige som är som finast under sommaren, varför envisas folk med att resa bort då? Nej jag tänker inte resa, jag ska vara hemma och njuta av den fina svenska naturen.
Citera
2026-04-04, 22:50
Medlem
Räknas det inte som semester ifall man inte har tagit flyget till ett annat land?
Det är för långt fram för att ens ha hunnit fundera över att det ska bli sommar. Ska först överleva Påsken. Det är misär just nu.
Citera
2026-04-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Konsekvenserna av kriget i Mellanöstern börjar kännas av även i Europa när de sista oljetankersarna som hann iväg innan blockaden av Hormuz når Europeiska hamnar. SAS kommer ställa in över tusen flygningar i April p.g.a. höga bränslepriser, Ryanairs vd hävdar att 5-10% av flygningarna kan komma att ställas in i sommar och EU-toppar vädjar till Europeer att inte resa i onödan för att spara bränsle.

I dessa tider av osäkerhet, hur tänker ni kring att resa i sommar? Vågar ni flyga utomlands eller tänker ni semestra inrikes? Köper ni biljetter nu eller har ni is i magen och hoppas att kriget kommer ta slut?
Nej det kommer inte bli nåt med det.
En av de positiva effekterna som detta krig kommer medföra.
Citera
2026-04-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Sverige som är som finast under sommaren, varför envisas folk med att resa bort då? Nej jag tänker inte resa, jag ska vara hemma och njuta av den fina svenska naturen.

Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Räknas det inte som semester ifall man inte har tagit flyget till ett annat land?
Det är för långt fram för att ens ha hunnit fundera över att det ska bli sommar. Ska först överleva Påsken. Det är misär just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej det kommer inte bli nåt med det.
En av de positiva effekterna som detta krig kommer medföra.
Jösses vad bittra alla är 😂
Man kanske vill iväg och uppleva något nytt under sin semester, uppleva andra kulturer, göra aktiviteter man inte kan göra här hemma, hälsa på vänner och släktingar osv.
Citera
2026-04-04, 23:03
Medlem
Citat:
Man kanske vill iväg och uppleva något nytt under sin semester, uppleva andra kulturer, göra aktiviteter man inte kan göra här hemma, hälsa på vänner och släktingar osv.
Kanske du vill, men flyga kommer du inte få göra.
Citera
2026-04-04, 23:08
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ja men varför göra det när Sverige är som finast? Det finns gott om årstider när Sverige är hemskt.
Citera
2026-04-05, 00:08
Medlem
Hade inte ens tänkt tanken med att resa någon stans i år man vill inte vara snyftet imedia.
Citera
2026-04-05, 00:17
Medlem
Citat:

Om du har möjlighet att resa och det är en viktig del för ditt välbefinnande och det funkar med omvärlden så ska du såklart resa. Själv har jag inte ens börjat fundera över morgondagen än
Citera
2026-04-05, 00:32
Medlem
BusigaMusens avatar
Klart vi kommer resa.
Det har krigats i Mellanöstern i 100år
Det är som vanligt 😛
Citera
2026-04-05, 00:34
Avstängd
tutankhumans avatar
Jag funderar på att dra iväg till Iran för att få en kulinarisk upplevelse.
Citera
2026-04-05, 04:21
Medlem
Old-Crows avatar
Jag har aldrig rest från Sverige under sommarhalvåret och kommer antagligen heller aldrig att göra det. Inget slår ut Sverige på sommaren, oavsett väderlek. Grönskan, dofterna, kvinnorna, insjöarna, kusterna, vidderna, skogarna… Oslagbart! 🇸🇪
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in