2026-04-05, 10:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
John ser ju bäst ut. Synd att han inte verkar ha självförtroende. Flamsig och kammar över flinten.
Citera
2026-04-05, 10:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
De bor alla i ett stort hus, så har de gemensamma middagar då de ställer, pressande, frågor till varandra (mycket drama emellanåt) och regelbundna möten med experterna då de får svara på om de ska stanna eller åka hem.
Roligare TV helt enkelt!
Jo. Det tycker jag allt ändå. Det är lite segt med svenska upplägget många gånger. Väldigt mycket transportsträcka ibland. Vissa par är ju fruktansvärt tråkiga att följa hur det än går. Men både för och nackdelar. Bra att få ta del varandras vardag direkt men samtidigt tror att det blir mindre möjligheter att man verkligen ges chansen och lite tvingas ta del av varandra på ett sätt som gör att man ändå man kan andra sidor av partnern.
Citera
2026-04-05, 12:06
Medlem
SnutteFia03s avatar
Som några andra redan nämnt så är det märkligt hur det ska "hypas" upp att de har med ett lesbiskt par för första gången. Till och med frågar "hur känns det?".

Man lär ju känna sig som ett nummer på cirkus.

Sånt överdrivet fokus på det sexuella, låt de bara vara människor liksom.
Citera
2026-04-05, 12:30
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Det tycker jag allt ändå. Det är lite segt med svenska upplägget många gånger. Väldigt mycket transportsträcka ibland. Vissa par är ju fruktansvärt tråkiga att följa hur det än går. Men både för och nackdelar. Bra att få ta del varandras vardag direkt men samtidigt tror att det blir mindre möjligheter att man verkligen ges chansen och lite tvingas ta del av varandra på ett sätt som gör att man ändå man kan andra sidor av partnern.

Transportsträcka ja! Man vill liksom bara spola förbi ibland, men med norska GVFÖ satt jag i år som klistrad 😁

De ska hinna ha kul och få se festligare sidor av varandra, få uppleva mer av hur partnern interagerar med andra, inte bara gneta på med disk och städ i detta tidiga stadie.
Citera
2026-04-05, 12:36
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Som några andra redan nämnt så är det märkligt hur det ska "hypas" upp att de har med ett lesbiskt par för första gången. Till och med frågar "hur känns det?".

Man lär ju känna sig som ett nummer på cirkus.

Sånt överdrivet fokus på det sexuella, låt de bara vara människor liksom.

100 procent! Det var både pinsamt och irriterande att se! Jag tyckte mig märka också att Sofie var lite irriterad obekväm i att inte bara få vara med som en av de andra utan hon ska vara pionjär och att fokuset var "kvinnor som har sex med kvinnor".
Förvånande att hon drar den vinkeln också, det är liksom porrfilmsvinkeln och även den religiösa vinkeln, att det måste vara sex det handlar om, inte kärlek.

Suzann bevisar ännu en gång att hon inte ska vara med i det här programmet, hon bara förstör, särskilt för gayparen som hon påstår sig förstå så väl.
Citera
2026-04-05, 12:37
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
John ser ju bäst ut. Synd att han inte verkar ha självförtroende. Flamsig och kammar över flinten.

Jag tycker också att han är den gulligaste killen, har dock lite svårt för hans lite androgyna röst, men man vänjer sig vid den.
Citera
2026-04-05, 12:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Precis. Vardagen tycker jag inte alls är nödvändig att ta in så fort. Behövs inte alls i ett sådant här program. Det främjar inte äktenskapet precis heller. Så är det ju inte "på riktigt" heller. Man lär känna andra roliga sidor och upplever roliga saker först. Man går aldrig in i vardagen och lever ihop direkt. Sen kommer ändå såsmåningom och blir lättare att hantera om man lärt känna varandra mer avslappnat först.

Tror det kommer bli mer framgångsrikt och även underhållande för oss tittare när det konceptet också införs i Sverige

Edit: Skulle citera Spider-Girl. Inte mig själv såklart!
Citera
2026-04-05, 13:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Precis. Vardagen tycker jag inte alls är nödvändig att ta in så fort. Behövs inte alls i ett sådant här program. Det främjar inte äktenskapet precis heller. Så är det ju inte "på riktigt" heller. Man lär känna andra roliga sidor och upplever roliga saker först. Man går aldrig in i vardagen och lever ihop direkt. Sen kommer ändå såsmåningom och blir lättare att hantera om man lärt känna varandra mer avslappnat först.

Tror det kommer bli mer framgångsrikt och även underhållande för oss tittare när det konceptet också införs i Sverige

Edit: Skulle citera Spider-Girl. Inte mig själv såklart!

Haha, jag undrade varför du citerade dig själv 🤣

Jag blev besviken eftersom jag trodde vi skulle få konceptet redan i år, men kanske blir det en "i vinterskrud"-säsong igen och de kör då?
Citera
2026-04-05, 17:25
Medlem
WallabeJoys avatar
Kan vi snacka om Sebastian, som anmälde sig till GVFÖ medan han fortfarande var gift. Skilde sig några veckor innan inspelningen börjad.
Senast redigerad av WallabeJoy 2026-04-05 kl. 17:28.
Citera
2026-04-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Kan vi snacka om Sebastian, som anmälde sig till GVFÖ medan han fortfarande var gift. Skilde sig några veckor innan inspelningen börjad.

Hur vet du detta? Redan gifta måste ju ändå produktionen plocka bort med någonslags automatik.
Citera
2026-04-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrfitta
Hur vet du detta? Redan gifta måste ju ändå produktionen plocka bort med någonslags automatik.

Det görs alltid en hindersprövning innan man gifter sig och är personen redan gift så är det så klart ett hinder. Vet inte hur snabbt man kan få svar på den från Skatteverket, men antar att produktionen i alla fall behöver göra den omgående efter att de ringt deltagarna och meddelat att de hittat en match.
Citera
2026-04-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Man kanske ska anmäla sig
Gör det ! Om du vill ha en snabb skilsmässa 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto